Větší důraz na kvalitu předškolního vzdělávání je jednou z priorit MŠMT i ve strategickém výhledu do roku 2020. Přesto, že ministerstvo školy nezřizuje, snaží se hledat způsob, jak předškolákům pomoci. Kromě metodického vedení proto vyčlenilo peníze na logopedickou péči, v jednání je nasměrování části evropských peněz na výstavbu nových školek v oblastech, kde současné kapacity nepostačují.
Předškolní výchova a vzdělávání je v České republice dlouhodobě na velice vysoké úrovni. Nastavení vzdělávacího programu probíhá pravidelnou revizí za účasti odborníků z praxe, vloni vstoupily v platnost Konkretizované očekávané výstupy (KOV), a ministerstvo vydalo také Desatero pro rodiče dětí předškolního věku.
Jelikož předškolní vzdělávání není povinné, pro rodiče může být toto doporučení metodickou pomůckou, co všechno by mělo dítě v uvedeném věku znát a umět, i když nenavštěvuje mateřskou školu. Pro ředitelky mateřských škol vydalo MŠMT Doporučení k přijímání dětí do MŠ. Na logopedickou prevenci vyčlenil letos úřad 10 milionů korun.
Ministerstvo školství se také snaží co nejvíce podporovat i alternativy k běžným mateřským školám, finančně podporuje soukromé, firemní i univerzitní mateřské školy zapsané v školském rejstříku, na základě pokusného ověřování připravuje metodický materiál s doporučujícím postupem pro zřizování, provoz a vzdělávání v lesních třídách integrovaných do mateřské školy v rámci současné legislativy.
Nad dalším směrováním předškolního vzdělávání v České republice bude odborná veřejnost diskutovat nejblíže na konferenci s názvem Inovace v předškolním vzdělávání, která se uskuteční 18. října 2013 v budově MŠMT. Jejím cílem je také informovat odbornou veřejnost o nových záměrech a možnostech vedoucích k následné inovaci v oblasti předškolního vzdělávání u nás i v zahraničí.
Předškolní vzdělávání je jednou z priorit MŠMT
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Nezaspalo MŠMT, když už chybí 60 000 míst v MŠ? A než postaví nové MŠ z peněz EU, nebude už zase dětí málo?
Prohlásit předškolní vzdělávání za prioritu a zároveň dát ruce pryč od zoufale nedostatečné kapacity mateřských škol je projevem mimořádné drzosti, arogance, neschopnosti a hlouposti.
Vazeni anonymove, zkuste se zamyslet nad tim, zda MSMT zrizuje ci nezrizuje materske skoly. Je to i v clanku ...
Zkusme se zamyslet nad tím, jestli třeba mšmt jako ouřad na nejvyšší úrovni nemá třeba k dispzici informace, které ouřady nižší mít nemusejí, nebo spíš jestli nemá k dispozici aparát schopný správně vyhodnotit ty informace, což třeba nižší ouřadové neumějí. Třeba.
Co kdyby takové mšmt sdělilo světu, pozor, zachytili jsme informaci, že se nám nějak neočekávaně začínají rodit děti a za tři roky by mohl nastat problém, že je nebudeme mít kde zaopatřit. Třeba. A to především na Chrudimsku, Vyškovsku a především se rozdivočili na Žďársku. Něco tam s tím dělejte. Například.
Ale že se vůbec čemukoli divíme. Vždyť v této zemi je pro ty naše zdatné činovníky prioritou úplně všechno. Zejména pak blaho lidu. Problém je v tom, že za lid považují výhradně svoji rodinu a možná pár kamarádíčků. Šmejdi.
DOPORUČUJI BOJKOTOVAT KOMENTÁŘE PODOBNÝCH ZPRÁV. DOKÁŽEME TO?
"zda MSMT zrizuje ci nezrizuje materske skoly"
MŠ vskutku nezřizuje MŠMT. Peníze na provoz zajišťuje příslušná obec. Je tady ovšem druhá stránka věci - platy učitelek MŠMT. Ty jsou hrazeny ze státního rozpočtu. Máte pravdu i v tom, že kapitola "školství" není bezedná. A MF vedené panem Kalouskem školství ubralo. O těchto nedostatcích před 3 lety se ví dávno.
"MŠ vskutku nezřizuje MŠMT. Peníze na provoz zajišťuje příslušná obec."
Tak jest. Takze narky, ze "chybí 60 000 míst v MŠ" jsou hezky plac na spatnem hrobe ...
"Je tady ovšem druhá stránka věci - platy učitelek MŠMT."
Patrne mysleno MS :-) Jenze, opravte mne, pokud se mylim, penize z MSMT nejdou primo na skoly, ale na kraje, odtud na obce a teprve pak na skoly. A jak se ukazuje (i NKU si toho povsiml), zdaleka ne vsechny penize projdou touto cestou bez uhony. Inu priority jsou ruzne, ze? Skolstvi je na prvnich muistech jen pred volbami a to jeste v programech (ktere se ani nedaji pouzit vhodnym zpusobem, anzto byvaji na prilis tvrdem papire).
na kraje, odtud na obce a teprve pak na skoly
A teprve pak je "teprve pak na školy mateřské". To je v případech, že je školka zřizovatelem přilepena ke škole zpravidla základní. Jaké má asi takový ředitel školy priority v oblasti nejen odměňování zaměstnanců.
Taky pravda.
Jen se optam: Jak by tohle melo resit MSMT? Ja fakt nevim ...
Jak by tohle melo resit MSMT?
To je takový analytický oříšek. Nějak výrazně se takovými věcmi nezabývám, ale tak nějak intuitivně tuším, že pokud řádný hospodář někam a na něco přeposílá peníze, tak dohlédne, jestli tam ty peníze dorazily a byly k předpokládanému účelu použity.
Nemá-li k tomu nástroje, tak si je vytvoří, má-li k tomu příslušné nástroje.
Vycházím z faktu, že mšmt je součástí vlády, která má důvěru poslanecké sněmovny a mohla by mít tedy zajištěnu většinu. Vláda má zákonodárnou iniciativu a poslanecká sněmovna sama je zákonodárce. Tak by to snad neměl být nějaký výrazný problém.
Ale asi si to představuju jako Hurvínek válku, nebo spíš jako Pytlik fungování státu.
Okomentovat