Děti s handicapem by měly chodit do stejných škol jako ostatní děti, myslí si sice polovina lidí. Jenže většině selektivní systém, kdy děti mentálně či tělesně handicapované nebo naopak talentovaní žáci chodí do oddělených škol, paradoxně vyhovuje. Nevěří totiž, že jim české školství umí zajistit funkční vzdělávání a dostatečné zázemí, ukázal průzkum.
Z článku -KLS- v Týden.cz vybíráme:
"Postoj veřejnosti ve skutečně velmi proselektivní. Zjistili jsme, že dělat zásadní reformu nemá smysl," dodává Slejška. Šlo by tak proto podle něj o velmi těžké politické rozhodnutí. Na straně kritiků státu a jeho politiky vzdělávání pak stojí v převaze právě zainteresovaní odborníci. "Odborná veřejnost je vůči krokům státu ve vzdělávacím systému výrazně kritičtější než obecná," uvedl Slejška.
Přečtěte si: Zdravé děti spolu s postiženými ve třídě? Školy se o ně neumějí postarat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
"Mezi odbornou veřejností panuje v 80 procentech shoda na tom, že by základky měly děti vést hlavně k morální odpovědnosti, nepedagogové pak nejčastěji očekávají, že školy naučí komunikovat."
Hrnečku vař! Tak by se dala nazvat vize jak odborné, tak laické veřejnosti. Ani jedno (morální odpovědnost a schopnosti komunikace) se neobejde bez rozvoje empatie, a ta vzniká a rozvíjí se na základě lásky. Tedy i schopnosti něco si odříct, být trpělivý, tolerovat druhé, mít sám sebe rád, projevovat skutky služby, atd.
Je v tomto státním molochu nějaký odborník, který tomu opravdu rozumí? Copak nevidíte, že už ani rodič není rodičem s přirozeným výchovným vlivem a odborná veřejnost žije v základním omylu, i když to vystudovala? Dnes se procesy bezostyšně pojmenovávají, bez toho, že by se žily. Když nemám o druhého zájem, říkám tomu klidně nedostatek času. Vždyť takový (ne)názor indikuje nemoc společnosti, které jde vstříc vakcína v podobě vzdělávání ke konkurenceschopnosti.
"V otázce zamezení šikany v případě škol, kde se děti učí dohromady, se veřejnost s odborníky neshoduje. Zatímco odborníci na školství jsou ve většině případů přesvědčeni, že oddělením dětí se specifickými potřebami je tak před šikanou ochrání lépe, ostatní o tom rozhodně přesvědčeni nejsou. Více než polovina lidí se tak podle průzkumu domnívá, že selekce problém šikany nevyřeší."
To je další příklad odborné národní blbosti. Bez skutečné emapatické profesionality učitelů je to fakt jediný způsob, jak šikanu mírnit - selekce. Ale to, že učitel má být odborník i na výchovu dětí, a mít k tomu podmínky, se jaksi nezmiňuje. V řadě případů to nechápe ani samotný učitel. Vždyť výchova není stav, ale proces. Stížnosti učitelů, že dětem nejde matika, je podobný problém. Přece vedle předmětu musím umět zvládat i vztahy. Jestliže ne, jsem podobný tomu, kdo je zodpovědný jen za slova, a nikoli za emoce s jakými je vyslovuji.
Pokud v nejbližší době nedojde k přehodnocení úlohy školy a ke změne hodnot, pro které školy slouží a tím pádem i k podpoře učitelů, bude přehodnocen zákon a to v mnohých případech a máme spátky totalitu. A jak sleduji volební lídry, už se to blíží.
Přes dvacet let slýchám, že škola má učit a nikoliv vychovávat. Přes dvacet let tvrdím, že je to naprostá kravina.
Za 32 let ve škole jsem nezažila, že by třída nepřijala dítě tělesně postižené - pokud nebylo povahově velmi problémové, což byly opravdu jen výjimky, které dočasně souvisely s pubertou.
Za celou tu dobu jsem nezažila, že by kolektiv "přijal s otevřenou náručí" dítě mentálně odlišné, postižené. Většina těchto případů skončila nuceným odchodem postiženého dítěte, což bylo k jeho prospěchu a ukončilo jeho trauma. Někdy do speciální školy, někdy přímo do psychiatrické léčebny.
Vůbec nechápu, jak tyto případy může někdo směšovat a přemýšlet o možnosti inkluze mentálně postižených dětí mezi děti zdravé. To ať je radši odvedou do lesa a tam je nechají svému osudu - aspoň jim nebudou ostatní ubližovat (řečeno s nadsázkou).
Rád bych drobně připodotknul, že každé dítě má především právo na školní pobyt v nekonfliktním prostředím. Skoro bych se prognosticky vsadil, že čím dál tím víc rodičů začne vynakládat nemalé peníze na to, aby svým dětem naplnění tohoto práva zajistilo. Například po vzoru bývalé ministryně školství Buzkové.
Mít dnes svoje dítě ve škole, kde jsou konflikty na denním pořádku, podávám na zřizovatele trestní oznámení, protože mi stát svým pitomým bazírováním na povinném docházení dětí do školy jinou možnost nedává.
19. září 2013 21:36
Mám stejný názor. Za myšlenkou inkluze byla a je jedině pochybná snaha ušetřit peníze pro kapitolu školství a maskuje se to všelijak. Nějak nelze pochopit, jak dítě mentálně odlišné (IQ pod 70) chtějí "odborníci" včlenit do "kolektivu" 30 žáků. Jednoduše si to nedokážu představit. Ignorant
pochybná snaha ušetřit peníze
Kdežpak, pane Ignorante. Je to naprosto zřejmá snaha peníze ze systému vyvést. Kdyby si někdo, kdo má přístup k informacím, dal práci a posčítal, kolik různých projektů a slušně zaplacených aktivit proběhlo, běží a připravuje se, možná bychom se divili. Zatím co následky padnou na hlavu bědných učitelů. A dětí především.
19. září 2013 22:28
- v systému chybí peníze (není na asistenty, učebnice, moderní techniku)
- v systému se ztrácí peníze (prioritní osou je žák - učitel)
- v systému je binec v nadtarifních složkách platu
- v systému je binec v tarifních složkách (nivelizace, mladý-starý, výkon-nevýkon)
- systém jede z podstaty a pomalu se rozkládá (v žádném případě to na ZŠ nevyřeší plošné testy, u maturity se jde s nároky neustále dolů)
- systém je zavalen množstvím byrokracie
Nejsem přesvědčený o tom, zda lze školský systém ještě reformovat při stávajících podmínkách.
Ignorant
Okomentovat