Stovky tisíc žáků a studentů se vrátí v pondělí do lavic. Kromě běžných nástrah je čekají další těžkosti.
Z článku Jiřího Macha v Novinky.cz vybíráme:
V některých městech dokonce ředitelé žádají obce jako zřizovatele o výjimku, aby mohli otevírat třídy po 34 žácích.
Peníze nejsou ani na pomůcky, což se projevuje například na mizerném stavu moderních technologií v učebnách, které buď zastarávají a pro děti nemají zvláštní přínos, anebo nejsou vůbec. A to v době, kdy se apeluje na větší propojení IT vymožeností s výukou.
Přečtěte si: Školáky po prázdninách čekají nacpané třídy i tahanice o písmo
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Ekonomika nutí ředitele naplňovat třídy na 30 (34) žáků. To se pak učí v první třídě. Ještě se divím, že učitelky naučí žáky trivium. Kolik antidepresiv spolykají však nevím. Nechť žijí úspory státního rozpočtu. Šetřit se musí, ale zrovna na školství se to vymstí. Nebylo náhodou RVP-ŠVP vytvořeno pro třídní kolektivy do 24 žáků? Ignorant
Další citát z původního článku: Další kapitolou je nedávno zavedené nové písmo Comenia Script podobné tiskacímu, které sice mohlo být hitem, nicméně písanky jsou dražší asi o padesátikorunu proti běžným písankám s vázaným písmem, což školy od jejich nákupu odrazuje.
Opět jakýsi komerční tunel do peněženek i do výuky. Všechny děti se už ve škole triviální učily číst-psát-počítat, aby si mohly přečíst to, co napsali jiní a mohly také psát. Stejným písmem, jako píší ostatní lidé. Aby si lidé vzájemně rozuměli.
Latinkou se píše v mnoha evropských i zámořských zemích a před Guttengergem, psacím strojem a jeho dalšími modifikacemi se vždy psalo psacím písmem. Dodnes je možné číst současné i minulé psací písmo psané v nejrůznějších zemích. Proč někdo dětem vnucuje svůj umělý skript podobný písmenům tiskací abecedy?
I žáci zvláštních škol, později praktických a podobných, kteří mají problémy s učením, čtením, psaním, umějí psát psacím písmem a používají ho. Také vlastnoruční pospis všichni lidé píší normálním psacím písmem.
Ten, kdo učí na těchto školách dobře ví, že tiskacím nebo jeho nějakou podobou nepsal do sešitu, ani jiné záznamy, žádný žák. Všichni se bez problémů naučili psát psacím písmem a číst ho. Kromě několika hravých žáků, kteří si malovali ozdobná písmenka různých nápisů, nebo někteří chytřejší, kteří se chtěli odlišit a projevit svou osobitost, ale i ti uměli a používali normální, běžné psací písmo, které se naučili ve škole.
Opakuji: všichni se naučili psát normálním psacím písmem a používali a používají ho. Nepotřebují komerční berličky typu propagovaného písma, které si pro větší komerční popularitu přivlastňuje i jméno učitele národů. Jak ten by se na nové písmo tvářil?
Až začnou (muset) psát rychle a nemyslet na písmenka, ale na smysl psaného, stejně budou písmena spojovat, jinak to ani nejde.
Některý osmák mi píše takto pospojovaným tiskacím, vše velká písmena. Je to k nepřečtení - ani psací, ani tiskací, ani velké, ani malé. Opravovat pravopis - nelze, čárku od háčku nerozeznáš, lítají nad linkami, pod linkami...
Okomentovat