Česká školní inspekce, ředitelé praktických škol i ochránci lidských práv se dostali do svízelné situace. Impulsem k ní jsou dvě nenápadné otázky v dotazníkovém šetření České školní inspekce, které do své e-mailové schránky minulý týden obdrželi ředitelé všech praktických škol.
Z článku Sandry Štefanikové v Aktuálně.cz vybíráme:
Šéf Asociace speciálních pedagogů Jiří Pilař s Křečkovým názorem nesouhlasí. "Zavázalo se pár lidí, kteří nevědí nic o speciálním vzdělávání. Ve vzdělávání romské populace je spousta nedostatků. Věřím ale, že věci se dají vyřešit i jiným způsobem. Například působit na rodiny, aby posílaly děti do školy a aby jim prospěch dětí nebyl lhostejný," řekl.
Postup inspekce naopak schvaluje vládní zmocněnkyně pro lidská práva Monika Šimůnková. "Za šetřením si stojíme. Domníváme se, že tato neadresná anonymizovaná metoda není v rozporu se zákonem na ochranu osobních údajů. Zároveň je to jediný možný způsob, jak zjistit, zda Česká republika naplňuje svůj závazek snížit naprosto neúměrně vysoký počet romských dětí, které jsou vzdělávány v ČR jako děti lehce mentálně postižené," řekla Šimůnková.
Přečtěte si: Ministerstvo: Sčítání romských žáků bude pokračovat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Sčítání romských žáků bude pokračovat
Až je posčítají napadrť. V okamžiku, kdy se bude moci vejš nahlásit, že v praktických školách zůstali už jen ti bílí zpomalenci, tak se školy zavřou a tím péče o romčata skončí.
Ochránce se zmocněncem se polácají po ramenou a půjdou se zmocnit jiné nepravosti, aby se ochránili před případným průšvihem. Koordinátor polkne naprázdno a učitel se zblázní. Inspektor si odškrtne splněno a zůstane v klidu, protože koná dle rozkazu. Školní ministerští půjdou tentokrát na ministerstvo vnitra pro definici na sčítání mladých nezaměstnaných nedovzdělanců podpalujících auta na předměstích podle pomnělých indikátorů.
Konečně jsem to pochopil a musím s tím tudíž souhlasit. Holt v mém věku jsem už s postupující demencí a alzheimerizací natvrdlý. Potřebujeme se zbavit kibicování ze strany bruselských, resp. štrasburských úředníčků, pro které je Rom něco jako pro mě medvídek Panda - tedy vzácný roztomilý tvor na vyhynutí, kterého jsem v životě neviděl, ale věřím, že někde existuje. No a nejjednodušším způsobem, jak se kibicování zbavit je sečíst domnělé cikány, uznat katastrofální stav a do příštího roku vhodně změnit metodiku sčítání. Tím se prokáže, že problém byl v krátké době efektivně vyřešen a všichni budou spokojeni. Jak jsem jen mohl být tak natvrdlý.
Monika Šimůnková: 9/1991 – 5/1999 Právnická fakulta Univerzity Karlovy Praha. Diplomová práce: Problematika směrnic Evropských společenství s přihlédnutím k příslušné judikatuře Evropského soudního dvora
Stanislav Křeček: Právnická fakulta Univerzity Karlovy
Pavel Vavařovský: 1963-1968Právnická fakulta Univerzity Karlovy
Jiří Pilař: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy - speciální pedagogika
Tak nevím. Proč se musí právníci montovat do věcí, kterým ani za mák nerozumí? Jak přesně souvisí počet Romů na speciálních školách, případně podíl jejich počtu na počtu všech dětí tyto školy navštěvujících, s prokázáním nediskriminace z rasových a etnických důvodů?
Možná bych všem zainteresovaným činovníků poradil, aby se neptali soudních dvorů, co májí dělat, ale aby se ptali dětí, co by ony rády. Jestli se jim v praktických školách nelíbí, nebo se tam cítí omezeny, šup do hlavního proudu. Pokud si někdo myslí, že z něj vyjdou vzdělanější a to tak, aby dosáhly na ona lukrativní a dobře placená místa, no budiž.
Možná by dětičkám víc prospělo, kdyby jim ochránci, zmocněnci, inspektoři a koordinátoři dali pár konzultací o tom, jak ke svým zaměstnáním přišli oni a co všechno pro to museli udělat.
A ochráncům, zmocněncům, inspektorům a koordinátorům by určitě prospělo, kdyby dětičky navštívili přímo v těch praktických školách. Třeba by pak do Štrasburku napsali, přijeďte se podívat, jak se má pečovat o děti, které péči potřebují. V opačném případě si, ctění pánové, trhněte svojí evropskou nohou.
Už si ti, proti svojí vůli zanedbaní absolventi praktických škol, co podali žalobu za svoje práva, doplnili vzdělání v hlavním proudu? Nebo jim to pořád někdo odpírá, aby se mu nezrodila konkurence na trhu práce?
Je jen otázka času, kdy si Romové začnou stěžovat na rasovou diskriminaci, protože jim nebudou chtít děti přijímat do praktických škol.
A ochránce se zmocněncem si to tentokrát z Bruselu pěkně slíznou.
Bílí majoriti zjistí, že praktické školy jsou oázou klidu a pohody. Nebo z praktických škol na gymnázia neberou? Třeba na víceletá, kde jediným předpokladem pro nástup je v nejhorším případě úspěch v testu studijních předpokladů.
Pokud školství ušetří na každém romském žáčkovi, kterého vyreklamují aktivisté ze Speciální školy 10.000 Kč měsíčně a navíc ho zachrání od potupného osudu nepřijetí na gymnázium, dává mi to konečně smysl. Na uvolněná místa může Speciální škola nabrat žáky z dobře situovaných rodin, které chtějí v klidu prožít školní docházku v malém třídním kolektivu. Divím se, že si to nechají Romové líbit. :-)
Každému Romčeti, které dobrovolně odejde z praktické školy, by měl stát platit nejméně polovinu ušetřených peněz až do ukončení jeho povinné školní docházky. Poměrně rychle by vyhověl štrasburskému rozsudku a ještě by ušetřil.
Romčata by se pak mohla bez problémů složit na vlastního společného speciálního pedagoga.
Okomentovat