Rozhovor s exministrem školství o potřebě pomáhat sportovcům, spolupráci Bárty a Okamury i „debilech“ ve sněmovně.
Z rozhovoru Ondřej Koutník s Josefem Dobešem v ČESKÁPOZICE.cz vybíráme:
ČESKÁ POZICE: Za vaší éry ministra školství se odehrály kauzy jako seminární práce vaší ředitelky kabinetu, vysoké odměny nejbližším spolupracovníkům, angažmá úředníka Ladislava Bátory, protesty studentů. Přesto jste věřil, že máte šanci prorazit s novým politickým projektem, do jehož čela jste se postavil?
DOBEŠ: Odvolání z ministerstva a odchod z Věcí veřejných měl jeden jediný důvod: v březnu 2012 jsem ve vládě neprosadil navýšení platů učitelům. Udělal jsem to, co vždy říkal premiér Nečas: kdo nesouhlasí s rozpočtem, ať podá demisi. Jako jediný jsem ve vládě hlasoval proti rozpočtu. Věci veřejné se tehdy za mě nepostavily, přestože navýšení platů učitelům bylo jedním z bodů programu strany. Přitom ještě večer předtím se ministři za Věci veřejné rozhodli, že mají hlasovat proti rozpočtu. Vicepremiérka Karolína Peake tehdy dostala úkol, aby celé hlasování bylo zablokováno. To se však nestalo.(...)
ČESKÁ POZICE: Takže jste neměl obavu, že by vás vaše kauzy do budoucna diskvalifikovaly před voliči?
DOBEŠ: Co se týče mých kauz, jsem stále stejný člověk. Když jsem rozhodnutý, že je něco správně, jdu za myšlenkou nehledě na to, jestli s tím nesouhlasí 90 procent lidí. Jsem antipopulista. Ještě jsem nezažil, že když naložíte na studenty nějaký náročný úkol, že by se nevztekali. Proto mě jejich protesty nepřekvapily, rozuměl jsem jim. Věci, které se na mě vytahovaly, byly pseudokauzy šířené úředníky, kteří v důsledku úsporných kroků museli reort opustit.
Přečtěte si: Josef Dobeš: Už vím, kdo stojí za převratem v mém hnutí!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
kdo stojí za převratem v mém hnutí!
Nemohu se zbavit pocitu, že převrat v Dobešově hnutí otřásl Českem, ne-li podstatnou částí šengenského prostoru. Sice netuším, co to je, ten prostor, ale ze sněmovny to už několikrát zaznělo.
Odhaduji, že ten otřes byl tak dvanáctý stupeň z desetistupňové škály Nostradamovy stupnice, což je obdoba stupnice Richterovy, ale pro otřesy společenské.
Úplně se mi zhroutil svět a idály pokácely. To už se taky nehnu, natož abych se převrátil.
Okomentovat