V květnu byla ukončena kontrola NKÚ, která neshledala žádné závažné pochybení ani porušení rozpočtové kázně, ze kterého by vyplývala jakákoliv sankce vůči MŠMT.
Vyčíslená chyba ve výši 90 mil. Kč v účetnictví za rok 2012 byla způsobena pouze nesprávným zařazením účetních položek. Vzhledem ke stanovené hladině významnosti byla chybovost velmi malá. Převážná část zjištěných pochybení ve výši 66 mil. Kč byla opravena počátkem roku 2013. Ke zbývajícím pochybením byla přijata taková preventivní opatření, která minimalizují riziko jejich opakování.
Nejvyšší kontrolní úřad také zmiňuje účetní případy ve výši přesahující 49 mld. Kč, které nemohl zkontrolovat, respektive se k nim nemohl vyjádřit. Ne však proto, že MŠMT tyto případy nezaúčtovalo, ale proto, že bez chybějících jednoznačných právních předpisů, zejména účetních standardů, nemůže být ze strany NKÚ učiněn výrok o správnosti použitých účetních postupů. Existence takovýchto případů není dávána k tíži MŠMT, naopak MŠMT má vypracovánu celou řadu interních předpisů a postupů pro oblasti legislativou neupravené.
Zmiňované nejasnosti a nedostatky v právních předpisech mohou způsobit potíže také u jiných rezortů státní správy a proto se MŠMT pokusí vyvolat s MF diskusi k nutnému dopracování právních předpisů v oblasti účetnictví tak, aby všechny organizace veřejné správy mohly účtovat ve vzájemné shodě.
Kladně byl ze strany NKÚ hodnocen aktivní přístup MŠMT k celé kontrolní akci, zejména pak k průběžně prováděným opravám a přijímaným opatřením.
Vzhledem k velice nízké chybovosti NKÚ neplánuje provést kontrolu pro rok 2013.
Kontrola NKÚ: MŠMT se kontinuálně zlepšuje, další kontrola nejdříve za 2 roky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
No, jelikož úroveň MŠMT je mizerná, tak by bylo potřeba skokové zlepšení, a to pořádné.
Anonym z 2. září 2013 19:36
Prominte, Vy mate nejaky problem s chapanim psaneho textu? Nechtel/a byste navstivit lekare?
Jedním ze synonym slova kontinuálně je slovo spojitě, skokové zlepšení však spojité není (něco jako když nabuzený elektron vyskočí na vyšší energetickou dráhu), takže problémy s chápáním psaného textu a zejména s pochopením určité nadsázky a vtipu má Zen budhista.
Navíc, pokud by chtěl NKÚ hovořit o kontinuálním zlepšování, musel by MŠMT rovněž kontrolovat kontinuálně, když už bychom tedy chtěli jít do důsledků.
Okomentovat