"Dovoluji si Vás zdvořile upozornit, že v případě že tento dotazník nevyplníte, bude do Vaší školy vyslán inspekční pracovník České školní inspekce, který provede šetření přímo na místě tak, aby byla zajištěna 100% návratnost, a tudíž i validita a relevantnost sbíraných dat. I v tomto případě však bude odpovêdnost za zodpovëzení otázek na Vás."
Dopis náměstka ČŠI Ondřeje Andryse ve věci šetření počtu romských žáků
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Již dlouho tvrdím, že ČŠI je instituce demokratické společnosti nehodná. Působení inspektorů na školách bývá až směšné a stupidní, stejně tak, jako inspekční zprávy, které inspektoři opisují jednu od druhé a druhou od první.
Kontroluje snad někdo podobným nedůstojným způsobem lékaře v ordinacích, jak léčí, či řidiče autobusů, jak řídí?
To jste vystihla přesně. Arogance "zdvořilého vyhrožování.
Je vubec mozne, aby mohl kdokoliv beztrestne pozadovat po rediteli skoly v nasi spolecnosti zpracovani takoveho materialu? Co jej k tomu ma opravnovat?
Na okraj: je si autor vedom nesplnitelnost pozadavku? - to si opravdu dotycny mysli, ze se ucitel bude vyptavat deti, k jake narodnosti se hlasi?
A to se nenajde ředitel, který by tyhle lidi prostě poslal do prdele?
ze se ucitel bude vyptavat deti, k jake narodnosti se hlasi?
Ne učitel, ale výlučně osobně ředitel, a nemusí se ptát dětí, za koho sebe považují, ale může se klidně ptát dětí, za koho považují někoho jiného.
Čím déle to čtu, tím jsem zděšenější. Především se to má opakovat každý rok. A pak ta šílená definice. Představte si, že je člověk někam zaškatulkován podle toho, za co jej považuje jeho okolí a to dokonce na základě domněnek. To jako že, když někdo provozuje cikánskou muziku, je cikán? A co třeba takový europoslanec Falbr, který podle mojí domněnky vykazuje antropologické znaky Tatara? A co je to za definici, která připouští průnik i sjednocení obou podmínek (a/nebo). Vnímá vůbec někdo ze školní inspekce ten rozdíl? To si mám vybrat? Kdy co?
Jak daleko má "Akční plán opatření pro výkon rozsudku" třeba od "Konečného řešení české otázky" zejména v tezi "Bude proveden soupis Čechů v rasově národnostním smyslu"?
V tom připadě mne, člověka Pytlika Blahu, vy, pitomci z definičního ministerstva kouzel, přebírajícího ministerstva předpodělanosti, schvalující velevážený právní ochránče a akční ústřední inšpektórský náměstku považujte za romskou žákyni.
A to ještě na praktické ředitele, coby odborníky na skutečné či domnělé antopologické, kulturní nebo sociální indikátory vyrazí namátková kontrola. Představte si ty chudáky, kterým se někdo nepřizná, že se považuje za Roma. Kovaní inšpektorští kraniologové přeměří dětem nadočnicové oblouky, bědného ředitele usvědčí a v poutech poženou až do Štrasburku.
"A to se nenajde ředitel, který by tyhle lidi prostě poslal do prdele?"
KDE žijete? Myslíte, že školy jsou OpenSource?
Jsem zvědav, jak to sčítání Romů pan inspektor letos pojme. Pokud zavelí:"Romové vztyk, odchod pracovat na zahradu!", tak jsme v pohodě. Pokud ale vyhlásí, že Romové fasují notebooky, tak se zvednou všichni a půjdou se zapsat dvakrát.
Myslíte, že školy jsou OpenSource
No právě že zcela "otebřený zdroj" informací podle mého nejsou. Ono se i v běžné školní praxi pracuje s poměrně citlivými daty, a proto je nutné s nimi i citlivě nakládat. Natož pak ve speciálních školních zařízeních.
Možná, že nám zanedlouho eu stanoví poměr děvčat a chlapců ve třídě a výši průměrného intelektu žáků s předepsaným zastoupením všech stupňů škály. Časem se bude vykazovat, kolik žáků se považuje za hloupé, nebo kolik žáků je významnou částí svého okolí za hloupé považováno na zakladě domělých indikátorů hlouposti.
Chci věřit, že se orgány činné ve státní správě nebudou při formulování definic dívat do zrcadla.
Vy bohužel mícháte různá "demokratická" pravidla a problém s cikány.
Po několikáté odkazuji na Vaši gymnaziální praxi, díky níž tady salónně a vtipně glosujete problémy okolo této skupiny lidí.
Pokud byste byl účasten na nižším stupni nebo jako rodič nebo oboje, tuhl by Vám úsměv na rtech.
vtipně glosujete problémy
Mrzí mne, že je v tomto ohledu moje rozhořčení nad postupem státní správy ve školství možné vnímat i tímto způsobem.
V našem sčítacím okrsku je nás celkem čtyřicet šest, kteří se považujeme za Romy. Je to naše svobodná volba. Až vás ale významná část vašeho okolí bude považovat za někoho jiného, než se považujete vy sám, a zapíše vám to do nějaké databáze, možná že na problém nahlédnete poněkud jasněji, pane anonymní z 21:30.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/314337-na-slovensku-zije-ctyrikrat-vic-romu-nez-uvadely-statistiky.html
Nahledat muzeme jak chceme, muzeme pred problemem zavirat oci nebo strkat hlavu do pisku (nekomu do riti, to je vcelku jedno).
Faktem je, ze problemy s romskou (zatim) mensinou jsou vetsi a vetsi.
Pokud ze zasady nevim ceho odmitneme vubec zjistit, pred cim vlastne stojime, neskonci to dobre. Bude obcanska valka (jestli se nepodari nejaka globalni katastrofa).
Az jich bude nepocitane pane Blaho, obavam se, ze tak korektni jako my ted oni nebudou a budem zrat travu vsichni.
Az jich bude nepocitane pane Blaho, obavam se, ze tak korektni jako my ted oni nebudou
On někdo brání majoritnímu obyvatelstvu, aby mělo děti a věnovalo se jejich výchově?
Uz to pisete taky pozde, tou otazkou mirite mimo. Majorita deti prece jen jakz takz deti vychovava. A ze jich nema po osmi? To prece neni nutne chyba.
Majorita má dětí po jednom, maximálně po dvou. Aby populace nevymírala, je nutné mít na jednu ženu ve fertilním věku průměrně 2,1 dítěte. Realita? Kolísá to mezi 1,3 - 1,6. Prý je to moc velké finanční břemeno - mít děti.
Říkám si, že předkové to asi moc neřešili. A také neměli problémy s nerovnováhou bilance průběžného důchodového účtu.
A že majorita děti vychovává? Vyprávějte o tom učitelkám na základkách. Pravda, některé exempláře z minority jsou na tom s výchovou ještě hůře. Ale rozdíly se stále více stírají.
Ucim na zakladni skole. Muzeme se bavit o rozdilech mezi X***ritami, mam tam zaky obou...
Okomentovat