Pět prvňáků původně zapsaných do ZŠ Luže na Chrudimsku začalo dojíždět do sedm kilometrů vzdálené Skutče. Jejich rodiče nebyli spokojeni s tím, že v 1.B bylo deset romských žáků a v 1.A pouze jedno.
Podle článku zveřejněného 18. září v iDNES.cz se za rozhodnutí ředitele Ladislava Tlustoše, který pochybení odmítá, postavila školská rada, kde je předsedou starosta Radek Zeman. Ředitel uvádí: "Žádných deset dětí není - jakým způsobem určíte, co je romské dítě a není? Všichni žáci v dotazníku vykazují českou národnost, a i když někteří podle mě romského původu jsou, jiní jsou ze smíšeného manželství. Já bych se zdržel je všechny za Romy označovat." Rodiče dětí argumentovali nerovnoměrným rozdělením romských žáků s tím, že velký počet romských dětí ve třídě ostatní žáky ve výuce brzdí.
ZŠ Luže má aktuálně 11 tříd, dvě třídy má jen v 1. a 8. ročníku.
Na webu ZŠ Luže je zveřejněno toto stanovisko ředitele:
Řešení situace v prvních třídách.
Na základě doporučení školské rady jsem se rozhodl zachovat stávající rozdělení dětí v prvních třídách. Školská rada mně taktéž doporučila zvážit i možnost eventuálního přesunu některých žáků z třídy 1.B do třídy 1.A. Já akceptuji toto doporučení a jednám s některými rodiči z 1.B o možnostech přesunu tak, aby se vyrovnala určitá nerovnováha obou tříd i za cenu rozdílného počtu žáků v obou třídách.
I když vím, že jsem udělal některé chyby, rád bych je napravil. Bohužel současná situace a emotivní jednání mně mnoho možností nenabízí. V dobrém úmyslu udělá člověk někdy rozhodnutí, kterého později velmi lituje a zejména tehdy, když zjistí, že na to doplácí děti, o které se mu jednalo zejména. Proto prosím rodiče, kteří ještě zvažují nějaké radikální kroky, aby se ještě jednou zamysleli nad tím, zda to jsou kroky činěné opravdu ve prospěch dětí. Byl bych velice nerad, aby má chyba měla za následek další chyby rodičů, na které děti doplácí.
ředitel ZŠ
Causa ZŠ Luže: 10 údajně romských žáků v jedné z prvních tříd
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Nějak tomu nerozumím. O jakou nerovnováhu jde? Na počet jsou žáci rozděleni stejně. Jestli ředitel rozděloval podle abecedy, mohlo se stát, že jeden Bílý, dva Cínové,dva Deňové,tři Dreveniakové a dva Demeterové se sešli v jedné třídě.
Kováč ale patří do druhé skupiny a je zle. Příště je potřeba rozdělovat podle jiného klíče.
Jenže ono to bylo na začátku kauzy trošku jinak, než to prezentuje pan ředitel. Už při zápisu při pohledu na "strukturu" nastupujících prvňáků byli někteří rodiče pružnější a vyžádali si účast svých dětí v neromské třídě. Jednalo se především o dobré známé pana ředitele. Teď se ředitel a všichni diví, že se rodiče ve druhé třídě bouřili. A protože se ředitel rozhodl k přesunům, bouří se teď ti, kterým u zápisu cosi slíbil. Ředitel se tak dostal do vcelku bezvýchodné situace tí, že hned od začátku neměřil všem stejným metrem.
Bude-li se ředitel školy i nadále činit v takto inkluzivním duchu, může se mu škola lehce transformovat v málotřídní speciální školu.
Okomentovat