Zlepšovat znalost angličtiny českých středoškoláků bude v příštím školním roce deset čerstvých absolventů amerických vysokých škol, kteří budou působit jako asistenti při výuce tohoto jazyka na vybraných školách. Pobyt Američanů v České republice je hrazen vládním stipendiem v rámci česko-amerického Fulbrightova programu.
Fulbright English Teaching Assistants letos míří na střední školy v Bohumíně, Brně, Českých Budějovicích, Kostelci nad Orlicí, Kyjově, Plzni, Příbrami, Rychnově nad Kněžnou, Strakonicích a Znojmě.
„Mimopražské školy mívají problémy najít pro výuku angličtiny rodilého mluvčího, který by obohatil jazykové dovednosti a zvýšil motivaci studentů. Fulbrightův program asistentů při výuce angličtiny pomáhá tento problém řešit. Školy navíc za asistenta nemusí platit, protože jeho pobyt v České republice je kompletně pokryt vládním stipendiem,“ objasňuje účel programu koordinátorka Andrea Semancová z Fulbrightovy komise, která program spravuje.
„Američané se navíc často aktivně zapojují do života komunity, vedou například konverzační kurz pro veřejnost, což jim zase dává skvělou příležitost poznat běžný život v České republice,“ dodává Semancová.
Fulbrightův program je česko-americkým stipendijním programem umožňujícím pobyty amerických studentů, vědců, učitelů a asistentů v České republice. Zároveň stipendijně podporuje studijní, výzkumné a odborné stáže českých občanů v USA. Program je financován společně českou a americkou vládou.
Ve školním roce 2013-2014 bude v ČR působit celkem 27 amerických stipendistů, zatímco do USA odjíždí 38 Čechů.
Komise J. Williama Fulbrighta byla založena v roce 1991 na základě mezivládní dohody mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými za účelem rozvoje vzdělávacích, vědeckých a kulturních výměn. Komise spravuje česko-americký program vládních stipendií a poskytuje informační a poradenské služby pro zájemce o studium v USA. Bližší informace o Fulbrightově komisi, včetně seznamu a umístění všech českých a amerických stipendistů, naleznete na www.fulbright.cz.
Příloha:
Seznam Fulbright English Teaching Assistants ve školním roce 2013-2014
Seznam amerických asistentů ve výuce 2013-2014
Bohumín
Střední škola
Lee McKinstry
The College of Wooster
Brno
Klasické a španělské gymnázium
David Tykvart
DePauwn University
České Budějovice
Konzervatoř
James Rogers Wiseman
Columbia University
Kostelec nad Orlicí
Obchodní akademie T. G. Masaryka
Emily Jensen
Augsburg College
Kyjov
Klvaňovo gymnázium
Andrew Holter
University of Maryland
Plzeň
Střední průmyslová škola stavební
Rosalia Maier-Katkin
New College of Florida
Příbram
Gymnázium
Barbara Fisher
Richard Stockton College of New Jersey
Rychnov nad Kněžnou
Gymnázium, VOŠ a SPŠ
Harrison David Gill
University of California
Strakonice
Gymnázium
Lori Ann Dougherty
St. John’s University
Znojmo
Gymnázium, SPŠ a OA
Mariel Sporn Tavakoli
College of William and Mary
S výukou angličtiny budou pomáhat američtí asistenti
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Doufám, že to nebudou podobné existence, které se v Brně tak vyznamenaly.
14:05
Prosím Vás!
Tak povídejte a varujte.
No těch 10 asistentů fakt vytrhne výuce angličtiny u nás trn z paty.
6. srpna 2013 20:06
Kevin Dahlgren.
Každý kousek dobrý. A stipendisté Fulbrightova programu budou na 150% kvalitní lidé.
na 150%
Já si dovoluji hodnotit potenciál dotyčného maximálně do 60%. O to ale nejde. Cizí jazyk se naučíme jedině tak, že prostě "chceme". Opravdu "chce" většina našich žáků a studentů?
Nejhorší je, když žáci dostanou špatné základy a nějací misionáři jim je musí napravovat.
Tvrdá je i srážka ,mpha žáků s realitou, kdy sice mají maturitu z angličtiny, ale zjišťují, že mají problémy se domluvit. Mají sice gramatiku, slovíčka, ale pokud namají běžný styk s normálními rodilými nebo znalými mluvčími v cizím jazyce, nerozumějí jim.
Pokud rozumějí, je to především jejich intuitivnímu učení sledováním cizích filmů, písniček, nebo pobytu v zemích, kde by se česky nedomluvili.
Vím o několika případech nadšenců, rodilých mluvčích, kteří začali působit na základkách nebo středních. Málokdo dokončil pololetí - všichni odešli, a rozhodně ne kvůli finančnímu ohodnocení.
Pokud rozumějí, je to především jejich intuitivnímu učení sledováním cizích filmů, písniček, nebo pobytu v zemích, kde by se česky nedomluvili.
No a? Kdo se kdy naučil něco JENOM ve škole, tím spíš jazyk?
Drsný zážitek mají žáci při zahraničním zájezdu se svou učitelkou jazyků, která se domlouvá s domorodci sice kvalitní gramatikou, ale nesrozumitelnou výslovností pro domorodce i jejich pro učitelku a tak s mírnými rozpaky žákům sledujícím marnou domluvu vysvětluje, že to je místní dialekt, odlišný od spisovného jazyka, který ona své žáky učí ve škole a který se ona naučila při svých studiích.
Příklady asi znáte samy. Zájezd do Saska do Drážďan a saská němčina, Berlínská němčina, hornorakouská němčina, apod.
Angličtině je nejlépe rozumět lidem, kteří nejsou rodilí angličané nebo američané, ale také mají omezenou slovní zásobu a nemají tak sežvejkanou výslovnost jako rodilí.
Okomentovat