Na bodě mrazu je atmosféra ve dvou základních školách v Sokolově, do kterých se loni rozuteklo nejvíce dětí ze zrušené "romské" školy v Sokolovské ulici. I to ukázal průzkum, do kterého se zapojil nebývalý počet respondentů - 160 učitelů, 2 131 žáků a 1 991 rodičů v celém městě.
Z článku Bohumila Zemana v iDNES.cz vybíráme:
Příchod nových dětí se ve škole Boženy Němcové projevil i v kvalitě výuky. Myslí si to opět žáci i dospělí. Děti, rodiče i učitelé dali ústavu daleko nejméně bodů. Velmi dobře naopak dopadly školy v ulici Rokycanově a Běžecké.
Kantoři do své (ne)spokojenosti promítli i jiné vlivy a kritičtí byli k atmosféře a kvalitě výuky také na jiných školách. Nečekaně velmi slabě ohodnotili i bezproblémovou školu v ulici Pionýrů (po 8 procentech nálada i kvalita). "Je to pro pana ředitele výzva, aby s kantory pracoval," komentovala výsledek Sojková. Ředitele zve na pohovor, výsledky s nimi probírá a snaží se dopátrat, kde a proč mají jejich ústavy rezervy.
Přečtěte si: Ze zrušené školy v Sokolově se po městě rozšířila „špatná nálada“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Mám pocit, že deklarovaná špatná nálada na uvedených školách vyplývá z tzv. Mapy školy od SCIA. Taktéž jsme tento sranda výzkum na naší škole absolvovali, a přestože jsme malá bezproblémová vesnická škola, dopadli jsme v tomto pseudovýzkumu v mnoha ukazatelích hůře než uváděné školy. Ono to je totiž tak, že když nikde žádné výrazné problémy nejsou, tak si je věčně nespokojený český člověk uměle vyrobí.
A k té Mapě školy lze jen konstatovat, že je to ukázka použití kvantitativního výzkumu tam, kde nemá co pohledávat.
Rád bych reagoval na tvrzení anonymního komentátora. Ano, výsledky pocházejí z Mapy školy, projektu Scia, byť byly na serveru iDNES zveřejněny bez našeho vědomí, jelikož redakci poskytl materiál magistrát.
Mapy školy se každoročně účastní stovky škol a ano, jedná se o kvantitativní průzkum. Ostatně, s tím si školy tuto službu kupují, není to žádný zajíc v pytli. Tvrzení, že kvantitativní průzkum nemá v oblasti mapování klimatu školy co pohledávat, je stejně nepřijatelné, jako tvrzení, že je možné klima školy posuzovat jen na základě kvantitativních průzkumů. Klima školy je pochopitelně vysoce složité sociální "tkanivo" a je zapotřebí řady různých přístupů a zkušeností k tomu ho hlouběji popsat. Mapa školy představuje jeden z nástrojů, které k tomu mohou přispět. Scio nikde netvrdí, že by tomu mělo být jinak. Mapa je také určena výhradně školám a má jim pomáhat v jejich práci. Scio nikdy nezveřejňuje žádné statistiky, protože je zákonitě považujeme za informace s limitovanou validitou. Zároveň však předpokládáme, že to chápou i ředitelé a učitelé. Podle zkušeností tomu tak ve většině případů je. Bohumil Kartous, člen vedení Scio
Samozřejmě chápu, že je to pro SCIO dobrý kšeft. Nicméně musím konstatovat, že ředitelé škol sociologickým průzkumům a možnostem kvantitativních či kvalitativních výzkumů vůbec nerozumí a že SCIO toho bohužel zneužívá.
Znovu opakuji použití kvantitativního výzkumu tímto způsobem je ze sociologického hlediska prasárna.
Ona je otázka, komu a čemu asi tak mají takové výzkumy sloužit. Určitě ne vědeckému pokroku, ani podpoře škol z ministerstva. Takže byznysu, ale kde na tyhle legrácky ty školy berou?! To mají tolik financí nazbyt? Zdálo se, že Barvy života nebudou mít následování, a ejhle, i další subjekty se chtějí napakovat - a školy bezhlavě cálují.
Ono je to podobně jako když ministerstva a další ouřady zadávají a přeplácejí služby, které by mohla a měla zvládnout sama. Nemyslím takový případ, kdy ministerstvo zaplatí třeba vymalování chodeb za klidně trojnásobek ceny a zdůvodní to tím, že se firma zavázala, že za měsíc prodlení zaplatí smluvní pokutu dvěstě procent ceny díla. Myslím tím práce, na které tam má vlastní zaměstnance.
Otázka zní: To ředitelství školy neví, jaká mu v ústavu panuje nálada?
A otázka druhá: Jak je možné, že tak vysoce složité sociální "tkanivo" je veřejně propíráno a komentováno? To je teprvá prasárna!
Tak to dopadá, když se z něčeho, v tomto případě ze sebehodnocení, udělá ikona moderní školy. A pak ti, kteří, ač byli do funkce instalováni jako odborníci na řízení a organizaci zkompetetňovacího procesu, propadnou panické hrůze, že se provalí skutečný stav jejich odbornictví a možná i pravý důvod jejich jmenování do funkce, a obrací na jiné takové životně vybarvené odborníky, aby je z bryndy vytáhli a mohli se pak jimi zaštítit.
Že se chce někdo napakovat, lze odsoudit v případě, že se pakuje na zranitelných a nemohoucích. Ne na pitomých a zmatlaných.
Přesně tak. Nebýt připosraných ředitelů, společnosti jako scio by dávno zkrachovaly. Škoda...
Na chviličku se mi zazdálo, jestli se nejedná o záměrně vytvořený nástroj na prokázání důsledků inkluze...
Jak uvádí jeden z příspěvků, ona skutečně Mapa školy a způsob jejího použití a vyhodnocení dat v mnohém připomíná neblaze proslulé Barvy života. Prostě je to kšeft, nic víc.
A ředitelům bych doporučil, aby k evaluaci školy spíše používali zdravý rozum.
Ono Vám totiž rodič snadno do dotazníku zaškrtne, že je nespokojený. Jenže je to anonymní. Nevíte, který rodič to konkrétně je a většinou ani s čím je přesně nespokojen. A jak tedy pak chcete daný problém řešit? Takhle je to přece naprosto k ničemu. Nechť se prosím pěkně tento rodič přijde vyjádřit konkrétně do ředitelny, s konkrétními argumenty a pak teprve můžeme věc zkoumat případně sjednávat nápravu.
Okomentovat