Podfinancované české školství letos nedočerpá asi 3,8 miliard korun z evropských fondů, které tak zůstanou v unijním rozpočtu.
Z článku Jakub Novák v Aktuálně.cz vybíráme:
"S ohledem na objektivní důvody - zpoždění harmonogramu operačního programu, pozdější schválení ze strany Evropské komise a zpoždění realizace některých projektů, způsobené zejména průtahy ve výběrových řízeních, existuje riziko nenaplnění této hodnoty v příštím roce," dodává Zaorálek.
Přečtěte si: Školství letos nedočerpá skoro 4 miliardy korun
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
25 komentářů:
S ohledem na objektivní důvody - zpoždění harmonogramu operačního programu, pozdější schválení ze strany Evropské komise a zpoždění realizace některých projektů, způsobené zejména průtahy...
Ještěže za to mohou ty objektivní důvody. Mít to na triku konkrétní lidé, nechtěl bych být v jejich kůži, jakkoli nečerpání peněz není trestný čin, protože se prokazatalně nikdo neobohatil. Leda, že by bral plat i přesto, že je to babral a na práci evidentně nestačí. Ale to není nic vyjímečného a navíc je to spíš problém jeho nadřízeného.
Navíc, čtyři miliardy? Co to je! Kdyby se to čerpání mělo týkat řekněme osmi tisíc škol, je to půl milionu na školu. A při dosavadní efektivitě upotřebení peněz z fondů to odpovídá asi tak šesti počítačům. To snad nestojí ani za řeč.
Je to ten opravdový příklad toho jak vlády a politické strany hrdě plní předvolební závazky "Školství je pro nás absolutní prioritou". Tak tedy touto cestou děkuji všem, kteří s takovou přepečlivou pracovitostí přistupují ke vzdělanosti českého národa. Ignorant
Jenže průšvih je v tom, že toho půl milionu na školu a ten nákup šesti počítačů na školu je provázen obrovskou byrokracií, která nás začíná požírat.
Částka 4 miliardy zhruba odpovídá tomu, co dostaly školy v "šablonách". A mnohé školy šablony bohužel nezvládají. Učitelé chtějí učit a ne smolit na koleně hromady nesmyslných a metodicky špatně zpracovaných materiálů. Mnozí na to totiž nemají, tak jako mnozí ředitelé nemají na to, aby projekt ukočírovali manažersky.
Zaorálek mnohem horší než povodně, Zaorálek ven !!!
Nemyslete si,že ty miliardy by poputovaly do škol! Ty by se zase rozplynuly v nějakých nesmyslných školeních, na ministerstvu a tak různě.
4. srpna 2013 11:20
Opravdu, škoda oněch 4 miliard. Dokáži si představit i to, že školy "už umí" s evropskými penězi pracovat a takový EU-OPVK v jiných barvách by asi nevadil. Což takhle využít příležitosti, nejsem proti. Ignorant
"Dokáži si představit i to, že školy "už umí" s evropskými penězi pracovat"
No raději si tu hrůzu, jakým způsobem se na školách s evropskými penězi v rámci šablon "pracovalo", ani nepředstavujte.
4. srpna 2013 17:34
Vím o čem píši. Žádný problém jsem v tom neviděl. Pravdou je, že činnost v rámci šablon sebrala čas. Ale co by člověk neudělal pro děti, co by člověk neudělal pro školu, co by člověk neudělal "ZADARMO" a bez poděkování! Ignorant
Kdy zavřou toho městského strážníka Zaorálka?
A proč za ty 4 miliardy neudělali ještě jednu akci Peníze školám?
Buď z toho nebyl nijak zvlášť zajímavý vejvar nebo jsou obavy, že by systém už neunesl další nálož DUMů.
Tolik možností vyčerpat ty prachy měly, ale duo líný Fiala - hloupý Zaorálek je skutečně smrtící.
"že by systém už neunesl"
Ale unesl Luďku, nebojte. Učitelstvo je již tak vyjukané, že kdyby byl dán příkaz "vylezte na střechu a skočte", tak to udělá 85% kolegů. Ignorant
tak to udělá 85% kolegů
No právě. Já to, pane Ignorante, myslel asi tak, jako když vulkán Cimrmanova génia zasypal sám sebe. Mám obavy, že by si absorpční schopnost našeho školství už s takovým množstvím didaktického materiálu prostě nedokázala poradit.
Tak bude o pár set powerpointových, z učebnic opsaných, prezentací míň...
Nevíte, jak to pro své školství čerpají méně omezené národy? např. Němci.
Nechápejte tu "omezenost" prosím jako urážku na cti. Omezenost Čechů je mnohostranná a za mnohou ani nemohou.
4. srpna 2013 23:34
Máte pravdu, DUM 1 až DUM 800. Člověk ani neví. A nyní by přibylo 801 až....Tak to už by učitelé byli naprosto ztraceni v kvantitě, o kvalitě se raději nikdo nezmiňuje. Ignorant
Finanční podpora ze strukturálních fondů je určena pro omezené regiony, aby se vyrovnaly těm méně omezeným. ;-)
Ještě doplněk:
Pokud tedy nějaký region začne být schopen peníze smysluplně čerpat, tak přestává být regionem omezeným a nemá na podporu nárok.
Tím je navždy zachován hlavní účel této podpory - evropská byrokracie.
A jak to tedy řeší Němci nebo Rakušani, ale i další - když u nich už nikdo omezený není, všude je slušná úroveň vybavenosti, metodické podpory,klimatu ve školách atd. - na co tedy dostávají další a další dotace? Vzdyť čr má dejme tomu v Evropě největší problémy s nepřizpůsobivými a z toho plyne mnoho dalších problémů - nelze na tuto slabinu něco vymyslet, aby z toho měly užitek i další děti?
Ono ve skutečnosti nejde jen o DUMy, známé to Doplatky k Učitelské Mzdě. Dokonce o ně jde možná nejmíň, schvalování a čerpání podle šablon má relativně velkou šanci procházet, i když užitečnost kromě zvýšení učitelských příjmů je nulová (nepočítám-li efekty z porušení autorského zákona, pak možná i záporná).
Hlavně jde o to, že se nedaří pánům Zaorálkům a podobným protlačit schvalováním EU vyložené tunely, jakými byla např. většina IPN (individuálních projektů národních) - to jsou peníze, které ani nezvednou příjmy učitelů, natož aby přinesly něco užitečného pro vzdělanost, ale prostřednictvím realizačních agentur zvedají jen příjmy různých kmotrů (zato v částkách o mnoho řádů vyšších).
Možná by se za ty 4 miliardy daly opravit nekvalitní DUMy z akce Peníze školám... Ale asi se ty peníze přesunou jinam a vznikne za to 8 km dálnic.
Omyl, nepřesunou se nikam, na tuto možnost ministerstvo úplně zapomnělo. Propadnou a Česká republika o ně definitivně přijde.
No, prý nestihneme vyčerpat 2/3 možných prostředků z ESF. Celkem asi 440 miliard...
Tolik asi ne, ještě se dá 2 roky čerpat. Ten článek je, že MŠMT letos ztratí 4 mld, ale nepíše, kolik ještě ztratí příští rok a následující rok.
Okomentovat