Výměny na ministerstvech pokračují. Ministr školství Dalibor Štys se dohodl s šéfkou České školní inspekce Olgou Hofmannovou na jejím odchodu. Informuje o tom Aktuálně.cz.
Z článku Lukáše Henzla v EuroZprávy.cz vybíráme:
Jenže nejde o odchod, který by iniciovala Hofmannová. "Pan ministr mi nabídl dohodu. Má jiný pohled na model, v jakém by inspekce měla fungovat. Chce, aby se více věnovala učitelům a jejich kvalitě. Kromě toho jsem již v důchodovém věku - ostatně odejít jsem chtěla již dříve, dva ministry nazpátek, ale vždycky jsem byla přemluvena, abych zůstala," řekla podle Aktuálně.cz.
Přečtěte si: Šéfka školní inspekce končí. Má jiný pohled na její fungování než ministr
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
20 komentářů:
aby se více věnovala učitelům a jejich kvalitě
Jo! Takže ono se už konečně ví, v čem spočívá kvalita učitelova? I bez závěrů Rýdlovy standardizační komise? To nás zase budou metodicky vést, nebo snad i odborně školit? Nebo jenom kontrolovat míru kvality zkompetentňování a zkonkurenceschopňování žactva, popřípadě kvalitu očního kontaktu a pohybu pedagoga po učebně? Docela rád bych se svěřil do péče inspektorů, které už znám z šetření mých dřívějších kauz, nebo těch, které znám ještě jako učitele.
Tak snad tedy nějaká kriteria hodnocení školní inspekce zveřejní. Abychom věděli, co a jak, a přizpůsobili se požadavkům na nepodkročitelné minimum. Před lety, když začalo vycházet najevo, že do potřebné kvality pedagogické práce začínám mít tak nějak daleko, jsem se pídil po tom, co že mám pro zlepšení udělat. Nikdy jsem se to pořádně od žádného hodnotitele mojí práce nedozvěděl. Snad se tedy zableskne na lepší časy.
Pytlik
Tisíckrát a jednou se poukazovalo na velmi, ale velmi rozdílnou kvalitu jednotlivých učitelů a samozřejmě i jejich práce, to lze dovodit. Je spousta učitelů, kteří nezvládají sami látku, kterou mají vyučovat. Je mnoho nekvalifikovaných. Musí se konečně stanovit, co učitel konkrétního předmětu má umět, splňovat, a taky to začít vyžadovat. Od toho inspekci máme a doufám, že se naučí dělat to, co má a v kvalitě odpovídající očekávání.
Ten Zatloukal je magor.
Takové lidi, jako je ústřední školní inspektorka musí ministr hýčkat a přemlouvat, zejména když sám nechápe, co se kolem něho děje a je jen pátým náhradníkem. Teď bude muset spolupracovat s takovým debilem. Stejně jako my.
Je to "bota" srovnatelná s Balvínem.
K Balvínovi pohled odjinud: BL, Štěpán Kotrba: Páni herci, popletli jste si dobu
6. srpna 2013 8:16
A co prosím dělala inspekce od roku 2006? S křížkem po funuse.
"Chce, aby se více věnovala učitelům a jejich kvalitě."
A to je důvod odejít? Mám tedy k paní vrchní inspektorce dotaz: Co prosím dělala inspekce pod jejím vedení doposud, jestliže nedělala výše uvedené?
Co prosím dělala inspekce pod jejím vedení doposud, jestliže nedělala výše uvedené?
Co by dělala, šmejdila v papírech. Co taky může dělat inspektor za stavu školství, ve kterém ho dnes nacházíme. Inspektor je stejný chudák jako většina kantorů. Nahoru se hrbí a dolů šlape nebo slintá nic neříkající inspekční zprávy, aby někoho nepopudil na ústředí nebo ve svém kraji.
Inspekce za téhle šéfky sice nestála za nic, orgie formálnosti kombinované s praštěným plošným testováním.
Ale teď dostávají inspekci přímo do ruky loupežníci, kteří o tento bohatý odkláněcí zdroj dlouhodobě usilovali.
Mnozí u nás - nejen ve školství - odmítají jakoukoli kontrolu, práce i hospodaření. Viz Národní divadlo, některé vysoké školy, mnozí učitelé škol všech stupňů. Takže podle Vás teď necháme vše řídit Piráty (dosud o nich v souvislostí s pomocí školství nebylo vidu ani slechu) a veškerou kontrolu kvalitů výstupů ze vzdělávání zrušíme. Ať si zase učí kdo chce, co chce. Hlavně že škola má dost žáků a vypadá bezproblémově.
Ať si zase učí kdo chce, co chce
A ono to lze? Školy snad mají svá ŠVP a konkrétního ředitele. Pokud takový ředitel nedokáže zabezpečit výuku, nechť odejde. Drží v těchto funkcích někdo tyto ředitele?
co učitel konkrétního předmětu má umět, splňovat, a taky to začít vyžadovat
To by pak muselo být školních inspektorů českých víc, než ředitelů škol za to odpovědných.
Stačilo by, kdyby návštěvy inspekce byly "přepadové", a ne hlášené 14 dnů předem. To se stihne zakamuflovat věcí... Takže učitelům rádci, ředitelům "bič Boží". (Ale předtím ostříhat byrokracii.)
Když stačí testovat znalosti jen u vzorku žáků, pak taky stačí kontrolovat úroveň jen na vzorku škol, ne?
byly "přepadové
Souhlasím, ideální stav. To jsem si myslel až do chvíle, když jsem navštívil školní archív. Byrokracie se totiž již tak rozlezla a zmnožila, že není v lidských silách "okamžitě" vyhovět ŠI. Materiály chystá ředitel do volné učebny se zástupcem několik dnů.
A hodiny, které navštíví, si inspekce také nevybírá. Jsou jí "nabídnuty" jen takové, kde se předpokládá, že si vedení neuřízne ostudu.
anonymní 16:16
:-) Úsměvné... Inspekci se nenabízí, inspekce si klade požadavky. Například ta, co u nás byla posledně, oznámila ráno v 8 hodin, kam se to dopoledne chystá... Případně to oznámila později. Rozhodně si do výběru hodin nedali kecat... :-)
8. srpna 2013 16:51
Zajímavé, u nás zase k lemplům nešli.
kam se to dopoledne chystá.
Většinou jsem se o případné návštěvě kontrolního orgánu dozvěděl v lepším případě o přestávce před hodinou. Nakonec ani nevím, co bych si s včasnější informací počal. Vždy jsme v takové hodině dělali přesně to, co jsme měli v plánu. Nic víc, nic míň. Dodnes si vzpomínám, jak děti celou hodinu soustředěně pracovaly na zpracování problému, což se orgánu jevilo jako poněkud nudné. Nabídl jsem mu tedy, ať se příležitostně zastaví, až bude větší sranda. Také jsem se jednou dozvěděl, že děti jsou hodné a aktivně se do výuky zapojují, protože ze mne mají strach. Skoro jsem se zastyděl. Za toho orgána.
P.S.
Teprve nedávno jsem si ve slovníku cizích slov přečetl, že "hospitace" je vzájemná návštěva učitelů nebo odborníků, což je docela pikantní. Buď učitelů, nebo odborníků. Jak rád bych se od hospitujícího odborníka něco podnětného přiučil. Třeba, jak se to tedy má správně dělat. Pokřikovat z ochozu, jak to hraješ, saláte, umí kdekdo.
Okomentovat