O jeden bod neúspěšná maturitní zkouška z angličtiny dívky ze Zlínska rozpoutala spor, na jehož konci bude precedenční rozhodnutí pro všechny studenty, týkající se hodnocení státních maturit v Česku.
Z článku Tomáše Fránka v Aktuálně.cz vybíráme:
Soudci rozhodli, že sice nemohou vědět všechno, ale to neznamená, že by určité otázky mohly být vyloučené ze soudní kontroly jen kvůli tomu, že závisí na odborném posouzení. "Pokud by tomu tak bylo, soudní kontrola by v řadě oblastí zcela ztratila smysl, neboť rozhodování veřejné správy se velmi často týká otázek specializovaných, vysoce odborných, a tedy vymykajících se znalostem soudců," rozhodl senát s předsedkyní Eliškou Cihlářovou.
Případ neúspěšné maturantky z angličtiny ale na stůl nyní dostal jiný senát Nejvyššího správního soudu, který vede budoucí ústavní soudkyně Kateřina Šimáčková. A tento senát s původním verdiktem svých kolegů nesouhlasí. Proto se rozhodl předložit celý spor rozšířenému senátu NSS. Jeho stanovisko bude pro všechny spory závazné.
Přečtěte si: Jedna neúspěšná maturita určí pravidla pro všechny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
"A podle jejich názorů by v Česku soudy kvůli nedostatku znalců vůbec nemohly spory o maturitní zkoušky rozhodovat."
Děláte si prdel nebo co? Znalcem by přece měl být každý kantor, který vyučuje daný předmět na SŠ. Nebo snad ne? A pokud připustíme, že tito kantoři nejsou "znalci", tak to jsme na tom v našem školství opravdu špatně. Samozřejmě k tomu, aby mohli dělat soudní znalce, by museli absolvovat určitou proceduru a zkoušky, ale kdo by to za mastné penízky, které se soudním znalcům platí, rád neabsolvoval?
Ale co, Cermat si necha schvalit testy od soudcu dopredu, soudci se aspon neco priuci nebo minimalne nahlednou, jak daleko jsou od brehu zalostibsoucasneho stredoskolaka a vsechna potencialni odvolani a namitky definitivne padnou.
Ze je to kravina, to je jasne, ale v zemi, kde si prezident nechava overit podpisy poslance notarem, mi to pripada primerene.
Oprava: ....znalosti soucasneho....., omluva
"Studentka totiž tvrdí, že její odpověď týkající se poslechu hláskovaného anglického příjmení měla být uznána, rozhodující je podle ní, jak slyšela úryvek v den zkoušky."
To je argument jako noha! Tak třeba při zkoušení řeknu žákyni, že by měla ještě zrát, ale ona slyšela srát, takže jsem ji rázem urazil. Co na tom, že ostatní to z identifikovali perfektně. Důležité je, jak ona slyšela v den zkoušení. Kam jsme se to dostali???
Divím se ale jedné věci, že zatím žádný uchazeš o studium na VŠ nezažaloval SCIO. A divím se ještě víc, že je k tomu neponouká ochránce všech studentů, EDUin.
Okomentovat