Příklady použití „hloupých“ telefonů“ z praxe
Mike Kaechele, učitel společenských věd na střední škole: Průmyslová revoluce
Právě jsme dokončili celoškolský projekt na téma Průmyslová revoluce. Po nastudování minulosti dostali studenti za úkol vyřešit současný problém společně s některou z místních organizací. Studenti použili telefony k tomu, aby našli, kontaktovali za pomoci SMS či telefonního hovoru společnosti a neziskovky v okolí školy. Některé skupiny potom přešly i k osobním setkáním a pozvali zástupce těchto organizací na prezentaci svých výsledků. Během projektu studenti vyřizovali hovory v průběhu vyučování, přičemž si osvojili praktický zvyk omluvit se před odchodem z místnosti.
Diedre Colemanová, učitelka angličtiny na střední škole: Přítel na telefonu
Diedre Colemanová nechává své studenty využít „přítele na telefonu“. Jedna z jejích studentek, Annie, říká, že miluje telefonování s přáteli. „Bylo to super mít někoho, s kým bych mohla vymyslet a probrat nápady týkající se mého eseje. Zavolala jsem své tetě, která je moc dobrá na angličtinu.a zeptala jsem se jí na Olympijské hry a na to, zda to nebyly vyhozené peníze. Vnukla mi myšlenku, že Číňané použili peníze na infrastrukturu místo na podporu Číňanů. Tuto myšlenku jsem ve svém textu rozpracovala.“
Joyce Longová, učitelka společenských věd: Organizace charity
Joyce Longová povzbuzuje své studenty ve využití telefonů v jejich školních projektech zaměřených na poskytování služeb. Její studenti dostali za úkol volat do podniků. Během hodiny dostali do skupinek seznam místních společností, a střídali se v jejich obvolávání. Jejich cílem bylo přesvědčit podniky, aby podpořily školní sbírku potravin pro chudé. Celý projekt proběhl v rámci hodin, kdy studenti zajišťovali potřebné kontakty v rámci komunity tak, aby se jídlo dostalo od dárců k potřebným. několik tříd takto sehnalo během pár hodin dostatek prostředků k zajištění celé akce. Poté, co bylo jídlo distribuováno, následoval děkovný telefonát.
Další nápady na využitíí telefonu ve škole
Zeptejte se experta
Ukažte studentům možnosti, jak kontaktovat odborníka na danou problematiku. Podpořte je v oslovení takto vybraných osob. Pomůže jim to rozvíjet způsob naplňování jejich osobních vzdělávacích cílů. Mohou se expertů zeptat například na to, co o daném tématu vědí, nebo na to, jak dosáhnout určitého partikulárního cíle.
Nechte studenty vytvořit vlastní vzdělávací síť
Učte studenty uvažovat o „těch, kteří vědí“ jako o jejich vlastní vzdělávací síti. Nechejte je přemýšlet o tom, kdo z rodinných příslušníků nebo přátel by jim mohl být nápomocen při řešení jejich úkolů. Představte si, o kolik lépe by se cítili studenti, pokud jim umožníte podporu i ze světa mimo třídu.
Cenné kontakty do budoucna
Instruujte studenty jak vytvářet kontakty, nechejte je volat svým kolegům, reagovat na pracovní inzeráty nebo na výzvy k pomoci. Od kladení otázek a zjišťování cenných informací až po zvaní řečníků na školní slavnost, studenti získají cenné kontakty, které často zhodnotí v budoucnosti.
Překlad: Jan Moravec
Převzato z Scio.cz
3 komentářů:
Znám několik způsobů, jak obohatit vyučování pomocí "staré dobré" rákosky.
Řekl bych, že rákoska je mnohem starší a účinnější forma mobilní sociální interakce než telefon. A co více, při používání se dobíjí sama.
A to ji používáte jako anténu?
Okomentovat