1. dubna 2013 byl zahájen nový projekt Tvořivý učitel – interaktivní výuka na ZŠ. Projekt je zaměřený na modernizaci systému DVPP s důrazem na rozvoj dovedností ovlivňujících kvalitu a efektivitu vzdělávání a využívání ICT ve výuce ZŠ kraje Vysočina.
Uvedeného cíle projekt dosahuje formou realizace akreditovaných vzdělávacích programů DVPP a doplňkově formou tvorby nových interaktivních metodických materiálů. Projekt je postaven na moderní metodice tzv. činnostního učení s interaktivní tabulí.
Projekt je zaměřený na zlepšení kompetencí učitelů ZŠ v oblasti rozvoje výuky technických a přírodovědných předmětů, podporu využívání ICT ve výuce a na osobní rozvoj učitelů.
Hlavní cíle projektu
- Realizace kurzů DVPP zacílených na používání nových metod a forem práce, a to zejména ve výuce Matematiky, Prvouky, Přírodovědy, Fyziky a Českého jazyka na 1. a 2. stupni ZŠ s důrazem na využití multimediální techniky ve výuce.
- Přenos dobrých zkušeností a šíření příkladů dobrých praxí mezi pedagogickými pracovníky na vzdělávací programech realizovaných v rámci projektu.
- Zvyšování znalostí pedagogů v zacházení s ICT technikou, formou realizace vzdělávacích programů zaměřených na smysluplné používání multimediální techniky ve výuce na 1. a 2. stupni ZŠ.
- Zvyšování kvality a efektivity vzdělávání formou nabídky DVPP zaměřeného na rozvoj zážitkové pedagogiky a osobnostní rozvoj učitelů.
- Tvorba a šíření nových interaktivních metodických materiálů určených pro využití multimediální techniky ve výuce.
Hlavní aktivitou je realizace 20 akreditovaných vzdělávacích programů DVPP zaměřených na rozvoj interaktivních metod ve výuce technických a přírodovědných předmětů. Z toho 4 programy budou otevřeny v rámci letních škol. Výstupem projektu je minimálně 360 proškolených učitelů ZŠ a 5 nových interaktivních metodických materiálů určených pro výuku matematiky.
Vzdělávací akce v rámci tohoto projektu budou díky podpoře ESF pro účastníky ZDARMA. Kurzy budou zahajovány v dubnu a květnu 2013. Termíny naleznete na stránkách www.krasovy-domky.cz v sekci Kalendář akcí. V případě zájmu o další informace nás kontaktujte na emailové adrese: prochazkova@krasovydomky.cz
Projekt Tvořivý učitel – interaktivní výuka na ZŠ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Doba realizace projektu: 1. 4. 2013 – 21. 1. 2015
Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.50/02.0003
4 komentářů:
Kdo bude oponovat vzniklá tvořivá díla? Doufám, že to zase automaticky všechno nerozvěsíte na weby, aby národ viděl tu ostudu českého školství.
Metodické materiály vytvářejí učitelé z praxe. Nevíme o nikom, kdo by věděl lépe, než oni, jaké konkrétní postupy umožňují dosáhovat cílů požadovaných v RVP. Oponovat je budou lektoři akreditované vzdělávací instituce Tvořivá škola (www.tvorivaskola.cz). Rovněž učitelé z praxe. Vydávany budou na CD. Jedná se o materiály vytvářené pro tzv. "činnostní učení s interaktivní tabulí". Více o této metodě si můžete přečíst zde: www.tvorivaskola.cz/interaktivni-tabule-cinnostne/t1058
Vážená paní Procházková, chápu Vaši dobře míněnou snahu a důvěru v praktikující učitele. Pokud však provozujete metodický web, nebo na nějaký máte kontakty a zajímá Vás kvalita zveřejněných výukových projektů, prosím nechte udělat recenzi těch děl. Stačí to zadat studentům středních škol nebo pajdáku, uvidíte, co nesmyslů, hloupostí a neodborností tam najdou.
Učitel
Dobrý den, rozumím Vám, a vím co máte namysli. To je ale poměrně velké téma. Museli bychom se podívat na skutečné příčiny tohoto stavu... Proč se to vlastně všechno dělalo... Vinu učitelům bych za to nedávala. Oni jsoun učitelé a jejich práce je učit. Ne vytvářet metodické materiály. Mohu Vás ale uklidnit, učitelé, kteří pro nás metodické materiály vytvářejí, jsou zkušení metodici. Jsou to lidé, kteří na vytváření metodických materiálů a předávání dobrých zkušeností spolupracují s nakladteli již mnoho let. Známe jejich práci a mají naši plnou důvěru... Pokud jde o ty studenty. Stačí mi když mluvím s absolventy PdF. Nepochybuji, že by našli spostu nemsmyslů. Jen si nejsem jistá, jestli by sami dokázali vytvořit něco smysluplnějšího... Ti soudnější z nich přiznávají, že vlastně vůbec neví, jak budou ty děcka vlastně učit.
Okomentovat