Publikace obsahuje informace o zaměstnancích a mzdových prostředcích za školy a školská zařízení zřizované státem, obcí, krajem, soukromníkem a církví a dále za veřejné vysoké školy, státní správu a servisní organizace.
Tabulky ke stažení
Kapitola A a A1 Základní údaje o školství v České republice Sekundární a terciární vzdělávání (ke staženíKapitola A , Kapitola A1)
Kapitola B a B1 Školství v působnosti MŠMT Školy a školská zařízení (ke stažení Kapitola B, Kapitola B1)
Kapitola B1 – oddlíl B1.1 Předškolní vzdělávání – mateřské školy (ke stažení oddíl B1.1)
Kapitola B1 – oddlíl B1.2 Základní vzdělávání – základní školy (ke stažení oddíl B1.2)
Kapitola B1 – oddlíl B1.3 Vzdělávání ve středních školách včetně středních škol pro žáky se SVP a včetně konzervatoří pro žáky se zdravotním postižením (ke stažení oddíl B1.3.1, oddíl B1.3.2)
Kapitola B1 – oddlíl B1.4 Vyšší odborné vzdělávání – vyšší odborné školy (ke stažení oddíl B1.4)
Kapitola B1 – oddlíl B1.5 Prostředky z Evropského sociálního fondu – (ke stažení oddíl B1.5)
Kapitola B1 – oddlíl B1.6 Vysoké školství – vysoké školy (ke stažení oddíl B1.6)
Kapitola B1 – oddlíl B1.7 Zařízení stravovací a ubytovací (ke stažení oddíl B1.7)
Kapitola B1 – oddlíl B1.8 Zařízení pro výchovu mimo vyučování a zájmové vzdělávání (ke stažení oddíl B1.8)
Kapitola B1 – oddlíl B1.9 Zařízení pro ústavní a ochrannou výchovu a výchovně-léčebnou péči (ke staženíoddíl B1.9)
Kapitola B1 – oddlíl B1.10 Ostatní zařízení (ke stažení oddíl B1.10)
Kapitola B1 – oddlíl B1.11 Školní hospodářství (ke stažení oddíl B1.11)
Kapitola B3 Ostatní přímo řízené organizace a ostatní organizační složky státu (ke stažení Kapitola B3)
Kapitola B4 Školy a školská zařízení, která odměňují podle zákona č. 262/2006 Sb. zákoník práce, §109, odstavec 3 (ke stažení Kapitola B4)
Pokud se u stažených souborů neobjeví "ouška listů", pohybujte se mezi jednotlivými tabulkami prostřednictvím kláves Ctrl+PageDown a Ctrl+PageUp
12 komentářů:
Na kolik asi tak vychazi prumerne nadtarif ucitele na jedne kazde skole? Kde se to da zjistit?
Nebo tu plati nejake ustanoveni na ochranu osobnosti reditele?
Sedych
Prumerny nadtarif je na kazde skole obecne ruzny. Zalezi na tom, kolik ma skola zaku, ale take na tom, v jakych tarifnich tridach jsou zamestancni zarazeni.
Takze prumerny nadtarif nerekne nic o objektivite prideleni nadtarifu reditelem jednomu kazdemu zamestnanci.
Průměrný nadtarif (odhaduji 1-2 % mzdových prostředků) a zejména jeho trend v posledních letech vypoví dost o možnostech ředitelů v oblasti odměňování a zřejmě i skokovém průšvihu po Dobešově reformě.
Ze to ma kazda skola jinak, je ocekavatelne.
O objektivitu v systemu, kde je vyse platu statnim tajemstvim ani tak nejde. Podstatne je, ze kazdy, kdo nema vubec nic, si muze udelat obrazek o tom, jak spatny objektivne je.
A kde se to da zjistit?
Sedych
Objektivně je na tom špatné především to, že na velkých školách jsou nadtarify vyšší (vyplývá to z mých informací od kolegů a ředitelů z různých škol). Ono totiž na malé škole na každého kantora připadá víc povinností, kdežto na velkých školách nejsou kantoři tak přetíženi. Na malých školách je kantorů méně, ale každá škola má výchovného poradce, ICT koordinátora, preventistu, koordinátora EVVO, vedoucí metodických sdružení jednotlivých předmětů, správce kabinetů atd., každý kantor má pak na starosti hromadu věcí, ale v nadtarifu šulky nulky.
Je to zcela jednoduché :-). Záleží to na normativu pro daný typ školy v daném kraji, na rozhodnutí kraje o případném dofinancování konkrétní školy, na počtu žáků dané školy, na počtu zaměstnanců dané školy, na jejich do platové třídy a platového stupně a na na počtu ve škole odučených hodin (dělení tříd na skupiny). Dále také třeba na nemocnosti (podrobnosti se mi nechce vypisovat), na nástupech na mateřskou dovolenou, na počtu učitelů se zkráceným úvazkem a na jejich ochotě suplovat, atp.
Naopak, vůbec to nezávisí na tom, kolik mají učitelé navíc povinností, jak píše jeden z diskutujících.
Všechny školy vydávají výroční zprávu o činnosti (o hospodaření), která má být veřejně přístupná. Tam byste se měli dočíst i obecné informace o platech. Možná se tam něco dočtete i o nenárokových složkách. Na slušných školách je to samozřejmostí :-).
Pavel
Samozřejmě: "...na jejich zařazení do platové třídy a platového stupně..."
Vypadlo mi slůvko.
Pavel
Na slušných školách je to samozřejmostí :-).
Souhlasím, je to tak jak říkáte. Ale ani slušná škola však nezveřejňuje výši nadtarifu. Ignorant
Ve výroční zprávě přinejmenším jedné slušné školy lze vše do detailu nalézt za posledních 10 let v rozčlenění na pedagogy, nepedagogy a na jednotlivé složky platu, a to včetně grafů :-)
Pavel
19. června 2013 13:24
A není to Pavle přinejmenším na hraně zákona. Já jen, když média zveřejnila výši odměn paní Nagyové, tak soud dal zapravdu panu Nečasovi. To znamená jednu věc, zveřejnění odměn je vlastně protizákonné. Osobně mně to nevadí, já si za svou práci stojím. Závist je však závist a žijeme v ČR. Ignorant
No, jmenovitě to tam samozřejmě ta slušná škola nezveřejňuje :-), ani pod nějakými kódy, ale sumárně a o to přeci tazateli šlo, aby mohl zjistit průměrnou nenárokovu složku na škole.
Na tom určitě není nic nezákoného.
Pavel
On tohle všechno tazatel, ten kluk ušatá, nejspíš všechno moc dobře ví. Řekl bych, že svoje dotazování směřuje k tomu, aby se učitelé zajímaji o mzdovou, lépe nadtarifní politiku svého chlebodárce.
One je totiž obecně ukotveno povědomí, že když má někdo něco v kompetenci, že si může dělat, co se mu zlíbí. Zřizovatele nějaká libovůle nezajímá, protože je zpravidla ze stejného těsta. A kolikrát by úplně stačilo, kdyby se pozeptal, proč má třeba tento zaměstnanec několikanásobně vyšší odměny než tamten, a jak to, že je v pedagogickém sboru tolik mizerných učitelů, kteří si nezaslouží vůbec nic. A jak, a jestli vůbec jsou motivováni k lepším výkonům. Že?
Okomentovat