Ne pro každého školáka je pátek radostným začátkem prázdnin. Přes šest tisíc dětí si právě vychozený ročník musí zopakovat, na vysvědčení totiž dostaly více než tři pětky. Přesto lze říct, že propadlíků už řadu let lehce ubývá. Jak ukazují statistiky ministerstva školství, ještě ve školním roce 2005/6 opakovalo ročník 7 640 dětí.
Z článku Ivany Karáskové v iDNES.cz vybíráme:
Ve statistice překvapuje poměrně výrazný rozdíl mezi kvantem propadajících chlapců, a to i v dlouhodobém srovnání. Letos si zopakuje ročník 3 666 chlapců, ale "pouze" 2 390 děvčat.
Není to jen větší svědomitostí dívek a horší pubertou kluků. Podle Jitky Jeklové jsou hoši v hodnocení znevýhodňováni. "České školství je nakloněno způsobným holčičkám s culíky, které nevyrušují. Učitelé jim jednoduše více odpustí," je přesvědčena psycholožka.
Přečtěte si: Propadlíků ve škole ubývá. Nejvíce školu nezvládají starší kluci
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
No tak:
1. poněkud ubylo dětí na ZŠ, takže logicky ubylo i propadlíků
2. už se může propadat na každém stupni pouze jednou a i to má počet propadlíků jistý nezanedbatelný vliv
3. dětem, které učivo daného ročníku nezvládají, byť třeba i vlivem poruchy učení, se nepropadáním dělá vcelku medvědí služba
Nebo si snad proboha nědo myslí, že je OK, když do 7. ročníku ZŠ dospěje bez propadnutí žák, který neumí číst?
Samozřejmě, že je to OK, můžeme v tabulkách vykázat, jak jsme dobří...
Velice dobre vim z vlastni skoly, jak se takoveho zlepseni dosahuje...
Už víte, nač je testování?
Aby se podobným názorům postavilo něco jiného - sice taky blbého, ale některým mozkům to jinak nedojde, co že se v tom našem školství děje.
Nebo si snad proboha nědo myslí, že je OK, když do 7. ročníku ZŠ dospěje bez propadnutí žák, který neumí číst?
28. června 2013 11:02
Normální realita, někteří si při čtení dokonce v deváté třídě vymýšlí slova. Systém jednoho propadnutí na prvním stupni a jednoho na druhém vede k tomu, že žáci postupují i s několika pětkami do vyšších ročníků. Není žádnou zvláštností, že z deváté třídy vyleze 17 letý chlap nebo děva. Ignorant
Už víte, nač je testování?
Viz. článek výše. K ničemu kolego, k ničemu. Pouze k buzerování učitelů, k ničemu jinému. Ignorant
Ti kdo zavedli myšlenku jednoho propadání na každém stupni ZŠ to mysleli krapínek jinak. Jejich vizí bylo, že pokud by měl žák propadnout na 1. stupni podruhé je jeho mentální úroveň většinou taková, že bylo by mu rozhodně líp ve zvláštní škole.
Jenže se to po pár letech posunulo kamsi jinam. Mentálně postižené žáky taháme bez propadání do posledních ročníků ZŠ a myslíme si, že jim tím děláme dobrou službu. Naopak jedná se o trápení až týrání dětí, protože je nutíme zvládat učivo, na které prostě nemohou mít ani náhodou.
Naopak jedná se o trápení až týrání dětí, protože je nutíme zvládat učivo, na které prostě nemohou mít ani náhodou.
Bingo! A co s tím naděláme? Proč to do pr... nikdo nechce vidět?
A nemyslíte, že alespoň něco z toho, co se ve vyšších ročnících dovědí, nebo čemu jsou přítomni, jim bude v životě k užitku? Budou si moci vytvořit celistvější pohled na svět. I když nezvládnou rovnice o dvou neznámých a schéma větného rozboru, zanechá v nich stopu literatura, dějinný přehled, fyzika, chemie, biologie aj. Já bych naopak zrušila propadání úplně a v případě, že jim něco nejde, věnovala bych jim péči mimo vyučování podle IVP. Jen tak budou mít tyto děti šanci alespoň v nějaké míře být plnohodnotnými, byť s určitými omezeními, členy společnosti.
A ještě něco k 13:35
Ano, proč je nutíme zvládat učivo, místo abychom je učili "učivo" milovat?
30. června 2013 12:49
30. června 2013 12:51
Víte co je nejhorší? Současná světová ekonomika je postavena na výkonu. Souhlasím s Vámi v tom, že i tito žáci musí umět číst, psát a počítat. Pokud toto nezvládnou a mají IQ pod 70? Pak skutečně musí zákonitě přijít jiný typ školy, kde je menší kolektiv, asistent pedagoga,...Do takového půllitrového hrnku (pomyslného žáka) nenalijete prostě více. A nejde tady jen o nějaké učivo, ale o získání tzv. "kompetencí". Morální úroveň každé společnosti se pozná podle toho, jak se dokáže postarat o své nemocné, postižené a méně inteligentní. Ta naše na tom začíná být podle tohoto měřítka setsakramentsky špatně.
Vím, jak to myslíte, ale společnost, a zvlášť její hodnoty, tvoříme my, lidé. Nejsme přece loutky, které někdo vodí na šňůrce.
Měla jsem jednu takovou žačku - stala se ošetřovatelkou zvířat. Výkon současné světové ekonomiky jí je ukradený. Miluje svoji práci a zvířata milují ji. Také kašlu na světovou ekonomiku. Dělám co nejlépe svoji práci, pomáhám jednotlivým dětem naplnit jejich životní cestu, ať už je jakákoli. Snažím se, aby si vážily sebe i druhých, aby dělaly rády to, co dělají, aby byly spokojené a čestné a netrápily se pro to, co nemají. Ať už jsou vědci nebo ošetřovateli. Musí se o sebe umět postarat a být dobrými lidmi. V tom vidím smysl své práce.
Ano, testování je k buzerování líných učitelů, kteří nic nenaučí. Jo, a propadlíků díky jim ubývá ale blbejch žáků přibývá. Zeptejte se zaměstnavatelů... ti dnešní mladí idioti jsou v praxi nepoužitelní.
Nikoho nezajímá (ani ředitele, ani rodiče...) že na konci ročníku žáci učivo nezvládají, a to ani jeho základy. Začne to v 1. třídě, pak ve druhé je toho už víc, ve třetí ještě víc, a tak to jde dál. Jsou děti, kterým v hlavách neuvízne ani čtvrtina toho, co se ve vyučování dělá, a je jich mnoho a přibývá jich. A ještě jich přibude s inkluzí. Vidím jen toto řešení:
1. ředitel nesmí chtít být ze hodňase, ale za toho, za koho je placen - aby dohlédl, že se děti NAUČÍ, co mají
2. každý učitel by si měl říci, co je opravdu základ předmětu, a na tom bazírovat. Bez pochopení a osvojení tohoto základu prostě nelze pokračovat. Dělat, co se dá, aby spolupracovali rodiče atd. (mnozí kantoři přehánějí rozsah látky, vím to, stačí kouknout dětem do sešitů -samé natisknuté litanie, vystříhávané z kopírovaných materiálů, děti to neumí ani přečíst, nerozumí obsahu, a mají se to našrotit. Pokud je žák zanedbaný z 1. stupně, kde si toho nikdo NEVŠIML!!!, tak to prostě nezvládá.
Normálně dělat poctivou práci, neustupovat tlakům rodičů. A taky vychovávat, ne že ne. Nejépe vlastním příkladem.
Tyhle paušalizující odsudky mě fascinují.
Milovat 'ucivo', to je dobry napad.
Ja treba miluji pravidla silnicniho provozu a muj psychiatr mne ubezpecil, ze se s tim da docela dobre zit.
Sedych
Okomentovat