Jak mohou technologie změnit výuku na školách, jaké nové koncepty se ve vzdělávání prosazují a podporují iPady kreativitu? Velká část NetClubu s Petrem Márou se točila kolem škol.
Z článku Davida Slížka a Petra Koubského v LUPA.cz vybíráme:
Kam až to s podobnými přístroji půjde dál?
Nevím, možná skončíme s tím, že budeme mít podobné věci implantované do ruky a budeme je přes noc nabíjet přes nějaký další náramek. Doba stoprocentně vede k tomu, že o sobě budeme zjišťovat stále víc dat. Znáte třeba aplikaci Rescuetime? Ta analyzuje, co děláte přes den, zjišťuje, jaké aplikace používáte, jaké dokumenty otevíráte, na jaké weby jdete, a na konci dne vám řekne, jak efektivně jste pracovali. Pokud ze sebe nechcete mít špatný pocit, tak si ji neinstalujte. (smích) Všichni si o sobě myslíme, jak pracujeme osm hodin denně, ale ona to není tak docela pravda. Myslím, že naše okolí bude měřit čím dál tím víc aplikací. Třeba firma Lapka už dnes vyrábí senzory, které připojíte k iPhonu nebo iPadu a ony měří vaše okolí. Třeba teplotu a vlhkost, což ještě není tak úžasné, ale mají také senzor, který má na konci bodák a umí měřit, jestli to ovoce, které chcete koupit, je nebo není bio. Takže jdete po farmářském trhu a zkoušíte. Ta firma je z Ruska, což je asi důvod, proč jeden z jejích senzorů měří i radioaktivitu. (smích) Takovou věc samozřejmě nepoužijete každý den, ale je zajímavé sledovat, co se kolem vás děje, a dávat to do kontextu. Data sama nic neřeknou, musíte přemýšlet, co se s nimi dá dělat dál.
Přečtěte si: Petr Mára: Dnešní učitel musí žákům klást otázky, které nejde vygooglovat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Tento článek přesně popisuje, co je příčinou hloupnutí a jaký je jeho mechanismus. Vzdalujeme se sami od sebe, ztrácíme schopnost naslouchat svému tělu, spoléháme na externí zařízení. Jeden příklad za všechny. Pan Mára říká, že si děti mohou nafotit své spolužáky a zahrát si s nimi virtuální divadlo. A co takhle zahrát si divadlo "naživo", není to po všech stránkách přínosnější?
No já nevím. Takové dotazy - Co si myslíte o... jsem žákům dával vždy, ještě snad ani Google neexistoval
Čím více virtuality, tím méně reality. Není na škodu se občas kouknout na něco, co se jinak nedá vidět, ale za každou cenu vymýšlet, kam všude nastrkat iPady a vytlačit život, je extrém.
Rozhodně odmítám náramky a čipy, které o mně ví víc, než já sám. To fakt nikdo nevidí, jak jste ovladatelní? Dá-li se plebsu takovádle technologie, musí se počítat s tím, že kdosi ji má x-násobně vyspělejší a taky ji jednou hodlá použít. Jen tak pro radost nám to nedávají. Já tak ještě ten tlakoměr...
Okomentovat