Zdá se mi, že v politice českého národa máme sice věkem dospělé, ale mentalitou výrostky, kteří jsou nezvladatelní, bez vize, bez sebeovládání, s jedinou touhou zbohatnout. Děti v saku.
Z článku Marka Váchy v iHNed.cz vybíráme:
Mravy je obtížné vytvořit a ještě obtížnější udržet. Podle představ sociologů narozené dítě nejprve internalizuje normy dané rodiny, v dospívání pak následuje období „zuřivé negace“, v dospělosti pak dojde k rámcovému přijetí norem většinové společnosti, i když určité napětí přetrvává. Myslím, že eroze hodnot jde již od narození. Zdá se mi, že v rodinách současnosti, či v tom, co z nich zbylo a v různých variantách vychovávajících partnerů již často internalizovat není co.
V rodinách minulosti bylo cílem vychovat slušného člověka, v rodinách současnosti úspěšného člověka. Ve školách se obory jako hudební výchova, výtvarná výchova, náboženství a etika odsunuly na periferii zájmu. Nemusí to být nutně špatně, je ale třeba počítat s tím, že tato rozhodnutí mají své konsekvence. Děti jsou zase dobře připraveny na kariéru ekonoma nebo právníka.
Přečtěte si: Děti v saku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
To je zajímavé, články tohoto obsahu se poslední dobou nějak nekomentují ... Že by došly náboje .. ?
V zemi, kde korupce, rozkrádání a rozdělování trafik je normální (politické) vyjednávání - je už tak nějak všechno jedno.
Jdu si někam něco ukrást.
Mně je to vcelku ukradené.
Dítě stejně jako dospělý je formován společností a její hodnotami. Vývoj vědy jde rychle kupředu, morálka se vyvíjí pomaleji. Morální hodnoty jsou stabilnější, v různých společenských formacích často některé univerzální: nekrást, nelhat, neubližovat, nezabíjet a pod. Navazujeme, konečně na židovské desatero. Přesto již od starověkého Říma se setkáváme s generačními rozdíly. "Ta dnešní mládež" či "O tempora o mores". A přesto se domnívám, že v současné době je ta akcelerace poněkud větší. Svobodu si vykládáme až anarchisticky. Je to určitě dáno i reakcí na 40 leté autoritativní vládnutí komunistů, kde přece jen
určitá volnost myšlení chyběla. Nyní si to chceme vynahradit. Na druhé straně tato kompenzace nesmí být bezbřehá. Menšiny často mají více práv než většina, s krádežemi a vraždami se roztrhl pytel, mladí ubližují starým, nefachčenkové žijí na úkor pracujících. "Celebrity" jsou nám předkládány jako vzory, odměňování za práci je velmi nespravedlivé. Rozkládá se základní buňka společnosti - rodina a vlády tento stav materiálně podporují atd. Co bychom tedy chtěli? EU podporuje imigraci obyvatel s jinými hodnotami, často nepřátelskými vůči původním. Hrozí snad 2. "zánik římského impéria"? Tam to také začalo přijímáním barbarů do vojska a s nimi i jejich rodin.
Okomentovat