Dne 18. června 2013 zveřejnil Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) na profilu zadavatele zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na zajištění a realizaci pilotáže modelů spolupráce škol a firem. Z výběrového řízení vzejde celkem 25 partnerství, na realizaci jednoho partnerství je vyhrazena částka cca 1,75 mil. Kč bez DPH. Pilotáž proběhne ve všech regionech ČR a bude zaměřena na osm vybraných skupin oborů středních odborných škol s obory ze skupin H, M a L0. Nabídky mohou zájemci podat do 8. srpna 2013. Pilotáže budou probíhat od září 2013 do ledna 2015.
Cílem pilotáže v projektu Pospolu je zjistit, jaké možnosti a jaké limity má spolupráce škol a zaměstnavatelů v rámci platné legislativy. „Praktické zkušenosti ze spolupráce škol a firem přeneseme do tzv. aplikovaných modelů spolupráce, které vznikají v projektu Pospolu pro všechny skupiny oborů a které budou pro školy a firmy zdrojem inspirací a příkladů, jak mohou vzájemnou spolupráci realizovat,“ vysvětluje Jitka Pohanková, náměstkyně ředitele NÚV.
Kdo může podat nabídku?
Pilotáž je zaměřena na spolupráci středních škol (SOU a SOŠ) a firem. Nabídku mohou podat účastníci partnerství buď společně, nebo jeden ze subjektů (škola nebo firma) a zbývající pak mají v zakázce roli smluvního partnera (subdodavatele). Jedna škola či firma může podat nabídku do více než jednoho partnerství. Partnerství pro pilotáž může tvořit jedna škola a jedna firma, jedna škola a více firem, jedna firma a více škol nebo více škol a více firem.
Povinnou formou spolupráce je v rámci pilotáže odborný výcvik či odborná praxe v reálném pracovním prostředí firmy. Odborný výcvik (pro skupiny oborů kategorie H a L0) je zadavatelem požadován u většiny partnerství jako povinný způsob výuky žáků a je označen jako tzv. hlavní modul (forma) pilotáže. Odborná praxe (pro obory kategorie M) je požadována jako hlavní modul v pilotáži pouze u skupiny oborů 28 (Technická chemie a chemie silikátů). Obě formy výuky - odborný výcvik i odborná praxe – jsou podporovány ve všech poptávaných partnerstvích. Záleží na uchazečích, v jakém poměru obě formy výuky ve svém partnerství nabídnou v souladu s podmínkami veřejné zakázky.
Další formy (moduly) spolupráce jsou považovány za rozšiřující a jde mj. o stáže učitelů ve firmě, realizaci profilové maturitní zkoušky ve spolupráci s odborníky z firem, využití odborníků z praxe přímo ve výuce ve škole nebo zajištění volnočasových aktivit ve spolupráci se zaměstnavateli v návaznosti na odborný výcvik nebo praxi. Zvolení více rozšiřujících forem spolupráce bude jedním z kritérií pro hodnocení nabídky. Všechny rozšiřující formy (moduly) spolupráce, výčet oborů, které lze zařadit do hlavního modulu pilotáže, i celkový přehled oborových a regionálních podmínek všech 25 partnerství najdete v příloze nebo na webu www.projektpospolu.cz/pilotaz.
Jak podat nabídku
Základem nabídky je podrobný popis partnerství rozpracovaný dle jednotlivých oborů a jednotlivých modulů spolupráce. Popis se podává pomocí jednotných šablon, které jsou součástí zadávací dokumentace. V zadávací dokumentaci je podrobně uveden i způsob hodnocení nabídek na účast v pilotáži. „Kromě nabídnuté ceny za realizaci pilotáže bude hodnocen i kvalitativní aspekt, který bude posuzován na základě počtu zapojených škol a firem, počtu nabídnutých aktivit v rámci celého partnerství a dalších kritérií podrobně popsaných v zadávací dokumentaci. Nemalou část kvality nabídky bude posuzovat hodnoticí komise na základě jednotných šablon, které budou uchazeči vyplňovat,“ uvádí hlavní manažer projektu Pospolu Petr Naske.
Máte k pilotáži další otázky?
Po zveřejnění zadávací dokumentace lze ve lhůtě pro podání nabídek na případné dotazy uchazečů k pilotáži odpovídat pouze písemně prostřednictvím profilu zadavatele. Každá odpověď je díky tomu k dispozici všem, kteří si na profilu zadavatele vyžádali zadávací dokumentaci.
Veškeré informace o pilotáži najdete v rámci zveřejněné zadávací dokumentace, na stránce www.projektpospolu.cz/pilotaz najdete souhrny často kladených dotazů, které budou také zveřejňovány na profilu zadavatele veřejné zakázky.
Více informací najdete na www.projektpospolu.cz. K odběru novinek o pilotáži i dalších aktivitách projektu se můžete přihlásit na www.projektpospolu.cz/registrace.
Odborné školy a firmy se mohou přihlásit do pilotáže modelů spolupráce v rámci projektu Pospolu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Je nutné velmi dobře zpracovat organizaci vzájemné vazby školy a firemního prostředí, osoby a jejich role, na straně firem to jsou mimo jiné instruktoři, kteří nejsou zaměstnanci školy, stanovení osob zodpovědných za provádění praxe, odborného výcviku, zaškolení, bezpečnost práce, poučení, stanovení kontaktních osob za obou stranách, práva a povinnosti žáků na praxi, způsoby omlouvání nepřítomnosti, proplácení vykonané práce, rozsah povinnosti mlčenlivosti o služebním tajemství, rozsah předávaných osobních a dalších údajů (např. zdravotní způsobilosti a zdravotních rizicích) o žácích firmě, atd, atd, (je to na samostatný dlouhý článek nebo samostatnou diskuzi nebo příručku a příklady dobré praxe).
A aby také i učitelé měli možnost podobnou praxí projít, aby firmy umožnily i učitelům poznat prostředí které už mnohdy nepamatují, nebo se změnilo tak, že je zcela jiné, nebo ho nikdy nepoznali.
Pilotáž... Vzpomínám si na film Trhák, ve kterém měl stát podle scénáře před hájovnou zaražený pilot. Taky si vzpomínáte? Jak zaráželi do díry pilot a do té díry potom postavili pilota? Pokud si vzpomínám, hrál ho Jiří Korn. Nebo se pletu?
Okomentovat