V lednu 2013 zahájilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přípravu Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 (Strategie). Dokument, který bude dokončen a předložen vládě na podzim letošního roku, si klade za cíl vytvořit rámec pro dlouhodobý rozvoj celého vzdělávacího systému. V zájmu zohlednění názorů všech klíčových aktérů v oblasti vzdělávání i široké veřejnosti je od počátku Strategie připravována co nejotevřenějším způsobem a přípravě vlastního strategického dokumentu byla proto předřazena veřejná konzultace k jejím obecným východiskům.
Průběh a výsledky diskuze, která probíhala v období od ledna do června 2013, shrnuje poprvé v ucelené podobě předkládaný materiál. Vzhledem k množství a rozmanitosti podnětů k připravované Strategii není předkládaný materiál koncipován jako detailní a vyčerpávající souhrn všech výstupů, ale spíše jako stručné zhodnocení nejdůležitějších závěrů z pohledu ministerstva školství.
MŠMT: Vyhodnocení veřejné konzultace k přípravě Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Tak vyhodnotíme veřejnou diskusi a připravíme nějakou novou. Zaměstnáme tím nějaké úředníky a zase nic. A tak to jde pořád dokola. Diskuse, koncepce, hodnocení, debata, prezentace... plky a řeči. Jen ty peníze na školství jaksi nejsou. Ale hlavně: Víme přesně jak to dělat lépe než ve Finsku, v Rusku, v USA, v Ugandě i v...
Pořádek do školství se nikomu nechce zavádět, to by vládci mohli ztratit i politické body.
Jen ty peníze na školství jaksi nejsou.
Ale jsou... Nečerpají je ovšem školy.
Pořádek do školství se nikomu nechce zavádět, to by vládci mohli ztratit i politické body.
To jako myslíte, že flákající se učitelé a ředitelé by již nedali svůj hlas těm zástupcům, kteří by pořádek do školství chtěli vnést?
Myslím to tak, že pořádek ve školství znamená:
1. zrušit část škol, zvláště gymnázií
2. chtít po učitelích výkony a zaplati jim za to
3. mít trvale v rozpočtu dostatek finančních v kapitole školství
Jaká je cesta peněz z MŠMT na poslední školu? Kolik je státní normativ např. na žáka 6-14 let a kolik se na tu ZŠ dostane? Kolik procent se vypaří po cestě a na co jsou použity? Kde tyto informace hezky pohromadě najdu? Kdo tento tok peněz kontroluje a dbá na proporce?
Musíme zvládnout financování škol.
Musíme zlepšit výuku ...
Musíme zvládnout kázeň ve třídách, aby se dalo pracovat.
90 % učitelů ZŠ kázeň a tudíž pracovní výsledky nezvládá, ačkoli dělají maximum.
Proč to nikdo nepřizná?
A bude se tím někdo zabývat?
90 % učitelů ZŠ kázeň a tudíž pracovní výsledky nezvládá, ačkoli dělají maximum
Pak tam nemají co dělat a zabývat se tím má jen ředitel a tyto lidi propustit.
Ale propustit učitele není vůbec jednoduché, i když je neschopný.
Pokud 90 % učitelů ZŠ kázeň a tudíž pracovní výsledky nezvládá, ačkoli dělají maximum, je třeba propustit ředitele školy.
Ale propustit ředitele není vůbec jednoduché, i když je neschopný.
A také není od věci hledat odpověď na otázku, kde se ti mizerní učitelé ve školách vzali. Už takoví do systému přišli nebo se v něm mizernými stali? A hlavně, jak k tomu či onomu došlo?
Podle mého pozorování a rozhovorů s žáky mají tito respekt a tudíž jsou ochotni se trochu učit pouze na jednoho až dva učitele. Jsou to ti nejpřísnější, jde z nich strach a jsou nároční, nedají se okecat. Nikdo z nich není oblíbený. Zajímavé však je, že na ně žáci vzpomínají s jistou úctou i několik let po škole, zatímco na ty "oblíbené", co ale nic nenaučili, spíše zapomenou. Asi se z toho mého pozorování nedá moc poznat, ale co by tomu asi řekli psychologové. Typ Hnízdo je totiž psychology zcela zatracován a odsouzen, neboť děti stresuje.
Okomentovat