Společnost Microsoft realizovala další ze série investic do českého základního školství v podobě 500 000 Kč sloužících k pořízení nového technologického vybavení vybraným základním školám. Společně s nedávným předvedením ukázkové hodiny na ZŠ Červený vrch v Praze je cílem podpořit takzvanou třídu budoucnosti, která ukáže, jakým způsobem by měla probíhat výuka 21. století s využitím moderních dotykových zařízení s Windows 8.
V rámci pilotního projektu „Vzděláváme pro budoucnost“ tak Microsoft podpoří vybavení 15 inovativních vzdělávacích center (www.icstic.cz) napříč Českou republikou, jejichž školitelé budou moci využít výhod dotykových zařízení s operačním systémem Windows při školení učitelů a ředitelů v regionu. Žáci jedné ze tříd 5. ročníku základní školy Lyčkovo náměstí pak díky této podpoře získají tablety s oddělitelnou klávesnicí a operačním systémem Windows 8. Finanční příspěvek na nákup tabletů obdrží také učitelé ze ZŠ Mnichovice a Kunratice. Na ZŠ Mnichovice vznikne dokonce mobilní učebna, která bude sloužit mimo jiné i žákům se speciálními potřebami. Na nové technologie se mohou těšit i žáci ZŠ Lupáčova, kde serverové technologie od Microsoftu pomohou využívat různé typy zařízení.
„Informační technologie dnes hýbou světem a do školského systému přináší celou řadu zcela nových možností. Naše škola chce jít s dobou odpovídající 21. století, a proto jsme rádi, že budeme mezi prvními, kteří do každodenní výuky zařadí práci s dotykovými zařízeními Windows 8. Věřím, že technologie Microsoftu nám umožní zvýšit efektivitu výuky a zároveň přitáhnout zájem žáků směrem k probíranému učivu,“ říká Jan Korda, ředitel základní školy Lyčkovo náměstí.
„V Microsoftu se dlouhodobě snažíme o zvyšování počítačové gramotnosti a aktivnější využívání výhod informačních technologiích ve všech vyučovacích předmětech. V rámci našich aktivit pro české školství klademe velký důraz na zábavnost, interaktivitu a prostor pro respektování osobnosti a schopností každého jednotlivého studenta a žáka,“ dodává ke strategii Microsoftu Roman Cabálek, generální ředitel společnosti Microsoft.
Partnerem projektu rozšíření digitálních technologií do českých škol je společnost Intel, která dlouhodobě podporuje partnerské projekty Microsoftu v oblasti školství a vedle toho na českých školách rozvíjí vlastní projekty zvyšující digitální gramotnost učitelů. „Ze zkušeností, které jsme si společně ověřili i na českých školách, vyplývá, že studenti se v digitálních třídách učí nacházet svá vlastní řešení problémů. Interaktivní výuka vede k samostatnosti, ale i týmové spolupráci, což odbourává jeden z největších neduhů používání počítačů – neschopnost žáků umět se vyjadřovat a reagovat na položené dotazy,“ dodává Pavel Kubů, manažer pro vzdělávání společnosti Intel.
Dalším významným partnerem tohoto projetu je společnost Corinth Investments, jejíž zástupce, Ondřej Homola, dodává: „Jsme moc rádi, že náš pilotní projekt ze serie Corinth Micro, který začínáme testovat na více než třech desítkách nejinovativnějších škol po celém světě, se dostane i do českých učeben. Testování našich vizuálních vzdělávacích pomůcek v českých podmínkách je pro nás velmi důležité. Věříme, že své zkušenosti z celého světa do konce roku zužitkujeme a uvedeme hlavní část projektu "Corinth Classroom" - učeben pro inovativní vzdělávání.“.
Přehled podporovaných škol a projektů:
· ZŠ Lyčkovo náměstí – bude zde vytvořena tzv. Třída budoucnosti, kdy její žáci budou moci využívat při každodenní výuce výhod dotykových zařízení se systémem Windows 8.
· ŽŠ T. G. Masaryka Mnichovice – na základní škole vznikne tzv. mobilní učebna, která slouží primárně žákům se speciálními studijními potřebami
· ZŠ Lupáčova – díky podpoře společnosti Microsoft zde bude možné dovybavit školu moderní serverovou infrastrukturou, díky které bude možné využívat ve škole různé typy zařízení.
· ZŠ Kunratice – kvalitní výuka je vždy otázkou učitelů. Microsoft se proto rozhodl podpořit kvalitní technologické vybavení učitelů dotykovými tablety, které pak mohou využít při výuce.
· Inovativní vzdělávací centra – vzdělávací centra, která jsou umístěna celkem v 15 školách po celé České republice, budou vybavena vždy jedním dotykovým zařízením, jehož prostřednictvím bude možné kvalitně vyškolit učitele, ředitele či IT správce ostatních škol v daném regionu na použití dotykových zařízení s Windows 8 ve výuce.
Více informací o aktivitách Microsoftu v oblasti školství a vzdělávání najdete na webu Microsoft Školství a vzdělávání.
19 komentářů:
Chyba v titulku
"Microsoft VYDELAVA na zakladnim skolstvi", jste chtel napsat ne? :-)
Si říkám kolik asi tak škol svými licencemi zaplatí Majkrosoftu tento štěpný reklamní počin.
A znovu a znovu opakuji, že když už nám softwéroví giganti neplatí za to, že ji školíme budoucí zákazníky, měli by nám svoje produkty poskytovat zdarma.
Už jen proto používám ve výuce volně dostupné, neproprietární nástroje, pokud je to z provozních důvodů jen trochu možné.
Spravne by melo byt "Microsoft investuje do indoktrinace zakladniho skolstvi"
V tři, co to tu píšete za bláboly?
Podle Vaší logiky, Pytlíku, by např. automobilka Škoda měla dodávat autoškolám auta zadarmo, protože jí vychovávají budoucí zákazníky. Naší škole by měl Jupík dodávat zadarmo nápoje, firma, od které kupujme toaletní papíry, by nám je měla dávat také zadarmo atd. atd., protože jim vychováváme budoucí zákazníky. Úplně nejlepší by bylo, kdyby všichni všechno dostávali zadarmo, každý podle svých potřeb.
Už jen proto, aby se to nestalo, učíme děti, že za každou práci náleží odměna a že nic není zadarmo.
15:01
Blaboly pises ty. Srovnani situace Microsoftu s MSO a Win a autoskoly se Skodovkou je uplna blbost.
Aspoň někdo investuje do základek. Každá pomoc dobrá. Sedím tu nad pravěkým 10 let starým Acerem, na nový nemám. Co bych dala za nějakej ten majkrosoft.
Aspoň někdo investuje do základek.
Aha. A do kolika asi tak za půl mega? Deseti?
Jen pro zajímavost informace z webu čt:
Ceník reklamních formátů - Česká televize
Formát - Preroll
Délka - do 30s
Základní cena/týden - 455 000 Kč
Rozumím tomu dobře, že majkrosoftí školská charita je ekvivalentem půlminutového reklamního spotu? Kdyby to radši dali na sirotky, školomilové.
To je moje logika Vy blábolový indikátore z 22. června 2013 15:01. Ano, za každou práci náleží odměna. Proto taky zadara nic majkosoftího neškolím.
Vím o mnohem horších ztrátách, na majetku nás všech, i těch nejchudších a opravdu potřebných. To jen mimo téma, když se mluví o mrhání penězi.
Známá učí na zš praktické. Mají pár desítek žáků tmavé pleti, české národnosti. Za celou historii se jen pět žáků pokusilo o vyučení, z toho dva je dokončili. Ostatní tvrdě odmítají učit se ve škole cokoli a jít do učení teprva - rodiče tvrdě vyžadují, aby to učitelé respektovali a do ničeho je nepřemlouvali, takže ani do školy se už ve 14 téměř nechodí.
Tyto rodiny (je jich tam spádově asi třicítka) berou dávky 35 - 40 táců. Vypočítejte si, kolik je to měsíčně. Mně tedy tohle štědré vyhazování na chlast a požitky vadí víc než softwary školám.
To mate pravdu, nicmene protoze nekde leti penize kominem, vyhazet je i jinde mi neprijde dobre.
Celých 500 000,-? ZŠ máme do 4 000. Takto podpořeny budou 4 ZŠ? V rámci superzisků této gigantické firmy jde o dar žebrákovi do klobouku v hodnotě tak 50,- Kč.
22. června 2013 15:01
To Vám opravdu ulítlo, že? Vůbec nechápete rozdíl?
Ačkoliv ho nemusíme mít rádi (a někteří z nás se bez něj dokážou obejít), je třeba uznat, že Microsoft je velká a úspěšná firma. V byznysu je normální dát vzorek zdarma s tím, že si zákazník později koupí celé balení. A taky je normální o akci vydat tiskovou zprávu ;-)
Potíž MS je v tom, že je k němu málo uspokojivých alternativ (a to je dnes situace mnohem lepší než kolem roku 2000) a změna je pro průměrného zákazníka nepohodlná. To není jako vyměnit škodovku za passat.
A samozřejmě (a teď už mluvím obecně, bez vztahu k MS) asi lidi nejvíc naštve, když něco dostanou zdarma, ale musí si k tomu něco přikoupit, jinak jim to nebude fungovat.
Pane Hučíne, ale o tom to celé je - co byste říkal tomu, kdybyste si koupil auto, ale bez volantu (ten byste si "mohl" dokoupit za pár ddesítek tisíc). Nevadí mi, že MS obchoduje, je to jeho obživa (kdyby to lidi nekupovali, musel by dělat něco jiného). Ale velmi mi vadí, když se ryze obchodní praktiky tváří jako charita. To FAKT nesnáším (třeba u hazardu je to podobné).
OU
Ale o tom to taky je. Kdo vás nutí, koupit si auto bez volantu? Tak si kupte to s volantem a nechte druhé, ať si mohou vybrat. Co když někdo má volant, a chybí mu auto? Nebo si ten volant umí vyrobit sám? Nebo mu to pomůže rozhodnout se, jaké auto si má vybrat? Nebo...
Kdo vás nutí
Ano, každý si může vybrat. Především pak, když je nabídnuta kupříkladu vidina jistoty desetinásobku. Pokud se člověk příliš nenamáhá se zamyslením se, může jej například sleva přijít dost draho.
Možná to vypadá jako trošku od věci, ale vzpomínám si, jak byl nabízen k odběru jakýsi výukový balíček zdarma. Vyšlo samozřejmě najevo, že za něj sice školy neplatily, ale zaplatil stát. Prý třicet milonů, což tenkrát byly ještě nemalé peníze. Dnes to může být klidně takakorát výše provize. Hodně se tenkrát diskutovalo o kvalitě a užité hodnotě obsahu. Pokud se namýlím, na nabídku jsem nikterak nereagoval. Přesto jsem balíček po letech nalezl ve skladu na regélu. Nerozbalený tam ležel jako pomníček lidské pitomosti. Nikdy jsem se nedozvěděl, jak se tam ocitl.
Usoudil jsem, že možná z důvodu jakéhosi aliby došlo ze strany osnovatele této taškařice k nevyžádané distribuci. Tenkrát jsem si řekl, jak by to asi dopadlo, kdyby to všichni odmítli převzít. Možná by už tenkrát vyšlo najevo, že se někde něco kuje, a nožná že dnes by se neprošustrovávaly daleko větší penízky. Kdoví.
A asi by bylo hodně pytlikovské si také myslet, že se obdarovávaný pozeptá štědré ruky, jestli se nějaké almužna najde i pro ostatní nuzáky.
Že stát mnohdy vyhazuje peníze bez rozmyslu si už dávno nemyslím. On je vyhazuje s rozmyslem, totiž.
Slyšel jsem, že jsou snad ve světě i země, kde se ve státní správě a ve školství především investuje zodpovědně. Ale možná to jsou zlé pomluvy. Jak by se takoví prosťáčkové vůbec dostali do rozhodovacích pozic? e?
stát mnohdy vyhazuje peníze bez rozmyslu
Proč se u nás pořád řeší zástupné problémy? Proč nikdo nebouchne do stolu a nejde se k jádru - příčině - problémů? Proč všichni řešíme, jak a kudy ven z politické krize, ale jak morálně očistit tuto zem, jak pořádně řídit stát, školství, ekonomiku... to je moc obtížné a nikomu se do toho nechce. Nebo se nedohodnou. Mám pocit, i z OVM, že si tu už nikdo nevidí dál než na špičku svého nosu. A pod sebe - jestli tam ještě pořád má to své korýtko - v případě pánů.
No, jestli to nebude tím, že morální očista se nedá nařídit, a do samoočisty se chce jen málokomu, zvlášť když se vzápětí opět musí brodit bahnem (nebo to je ještě něco horšího?). A pokud se o to neúnavně pokouší, ostatní po něm to bahno (?) alespoň hází, aby tak netrčel...
Morální očista se sice nedá nařídit, ale dá se pro ni leccos udělat. Začít se ovšem musí nahoře, od zákonů. A to by musel ty naše pány poslance někdo hodně postrčit - tolikrát už stopli prospěšný zákon, že by se za to měli smažit na pranýři.
Vy jste asi nemyslel Boží zákony, že ne? V tom případě si já myslím, že se musí začít dole, což je také od zákonů, jenom jiných. Pak by nebylo "nahoře" co smažit.
Okomentovat