Pověřený primátor Prahy rozhodl o pondělním uzavření škol kvůli povodním. Takže to vypadá, že Vltava či Botič tečou i po kopcích.
Pražské děti měly z nedělního nařízení pověřeného primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) náramnou radost. Nemusely ráno do školy, zůstaly doma. V klidu. Jinak to ale vnímali leckteří rodičové bez možnosti hlídání a z „bezpečných částí“ Prahy, jež se rozkládají na kopcích a kam nedosáhla rozvodněná Vltava či Botič. Podle zprávy ČTK se v pondělí ve většině pražských škol a školek nevyučuje, nicméně některé zůstaly otevřeny – zejména v Praze 13, 17, 18, 19 a 20, uvedla agentura.
Nebyla to hysterie? Bylo takové radikální omezení pražské výuky opravdu nutné? Nemyslí si to třeba ani Michal Šesták (ze strany Uzdravme naši politiku/UNP, o které ČESKÁ POZICE píše), jinak radní Prahy 5 pro školství. Čtvrť – přímo sousedící s rozbouřenou Vltavou – však nařízení raději akceptovala a školy v oblasti nejméně pro pondělek uzavřela.
Obezřetnosti není nikdy dosti. Zejména, když jde o lidské životy a když se počasí a stavy řek mění každou hodinou. Nicméně paušální stopka pro celé žactvo v Praze je neadekvátní. Nestačilo by snad vyhlášení politiků, že ředitelům škol – dejme tomu v záplavové oblasti nebo v kilometrové vzdálenosti od hučící Vltavy – doporučují omezení výuky? Proč se ale neučí na pražském Barrandově, v Dejvicích, na Proseku nebo třeba na Žižkově, který se tyčí docela vysoko? Nemají snad školy své webové stránky, kde informují rodiče dokonce i o jídelníčku na druhý den?
Celý článek na webu ČESKÁ POZICE
Martin Rychlík: Zavřít školy v ohrožení, OK. Proč ale všechny v celé Praze?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Plošné uzavření škol mi také připadá trochu zbytečné, u ZŠ a MŠ to mohlo zůstat na rozhodnutí zřizovatelů, tedy městských částí. Ale kdo ví, zda by žáčci v pondělní už tak komlikované a přetížené dopravě na některých místech v Praze nepůsobili ještě víc komplikací.
Alespoň to rozhodnutí udělalo radost většině dětí. :-) A možná i některým učitelům, pokud jim ředitel(ka) umožnil(a) zůstat doma. :-)
To je ono. Standardní antidiskriminační opatření.
Nevidím jediný důvod, proč by mnohé děti měly trpět tím, že chodí do školy na kopci.
Vzhledem k chaotické přípravě na 3. povodňový stupeň a především v souvislosti se zastavením provozu metra v centru, nikdo nemohl tušit, jak to v pondělí dopoledne bude vypadat.
Vůbec nejde o děti ze základních škol a mateřinek (ty zpravidla bydlí v docházkové vzdálenosti), ale o učitele, z nichž drtivá většina do školy dojíždí. Mít v pondělí ráno školu plnou dětí, ale jen se třetinou učitelů, by bylo jaksi o ústa.
Proto jsme informaci o vyhlášení mimořádného volna na webové stránky vyvěsili ihned po oznámení, že v pondělí v centru nepojede metro. A vůbec nás nezajímalo, co na to prozatímní primátor za TOP, jeho oponenti z ODS a další rozumbradové.
A vzhledem k tomu, že část učitelů měla s dopravou do školy v pondělí opravdu problémy, udělali jsme dobře. A navzdory siláckému prohlášení o platnosti zrušení "školní docházky" jen na pondělí, jsme v úterý pro jistotu naplno od rána obnovili výuku jen na I. stupni a pro II. stupeň jsme začátek vyučování posunuli až na desátou. A dobře jsme udělali.
Na středu už sice spouštíme výuku podle rozvrhu, přesto si nejsme úplně jisti, zda nebudeme muset ráno narychlo spojovat třídy nebo skupiny jazyků.
moje dítě do školy dojíždí, tak prostě zůstalo doma, dokud byl chaos v mhd
Okomentovat