Využijte v nejbližších dnech možnost přidat elektronicky svůj podpis k Dopisu "Stop plošné testování " do pondělí 6. května do konce dne. 7. května 2013 bude dopis poštou odeslán ministrovi školství s aktuálním výpisem podpisů k 6. května 2013.
I po tomto datu bude možné Dopis nadále podepisovat. V těchto dnech se počet podpisů blíží k číslu 1000, Iniciativa rodičů a občanů "Stop plošné testování", děkuje za váš zájem a případné vaše šíření informací a podporu veřejné diskuse.
Vše o inciativě a informace o plošném testování 13. 5.-7. 6. 2013 najdete na stopplosnetestovani.webnode.cz/. V rámci webu najdete i návod pro rodiče, jak omluvit své dítě z účasti na testování, a návod pro školu, jak poskytnutím informace rodičům o Iniciativě mohou dát rodičům možnost volby účasti/neúčasti dítěte.
Výzva iniciativy "Stop plošné testování" rodičům žákům 5. a 9. tříd
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
24 komentářů:
Proč má Česká škola potřebu stále publikovat negativistické a destrukční materiály? Kdy jste napsali naposled něco pozitivního (vyjma adoračních canců na budoucího, prozatím zastíněného, ministra školství)? Od článků typu "co asi udělá letos Cermat špatně" až po "škodlivost testování na duši malého dítěte" se vine jedna společná nenávistná linka. Konečně se Česká škola přibližuje svými parametry české škole, resp. škole v Čechách. Jen tak dál - budujte blbou náladu!
Absolutní souhlas. Nevidím důvod, proč nemít možnost otestovat dítě a to podotýkám zdarma. Inniciátoři by se měli zamyslet, kolik vydají rodiče, či školy za testování např. SCIO. Je to nesmyslný negativismus
Ten souhlas jsem myslel s předchozím komentářem.
Tak ono je to zdarma?! Budulínkové z ČŠI to dělají jen za hubičku?
Proti plošnému testování logicky protestují ti, kteří se bojí, že se proflákne, kde jsou špatné výsledky. Doufám, že budou zveřejněny školy, které po zrušení testů volají, pro veřejnost to bude dobrá informace.
"Doufám, že budou zveřejněny školy, které po zrušení testů volají, pro veřejnost to bude dobrá informace" - už jen kvůli takovýmto pitomcům by se mělo testování zrušit. Copak to testování něco vypoví o kvalitě školy?!
Výsledky jsou ovlivněny množstvím faktorů, které většinou veřejnost a laici neznají. Zveřejnění je pak dost problematické a výsledky se dají velmi lehce dezinterpretovat a zneužít.
A hlavně si měl každý uvědomit, že výsledky jsou daleko víc ovlivněny IQ žáků než kvalitou školy a učitelů.
Někdo má z testů strach, někdo nemá. Někdo testy pokazí, někdo ne. Někde se výsledky zneužijí, někde využijí. Někde prší, jinde svítí slunce. Takový je život = takoví jsou lidé. Nikdy nedojde ke shodě...
faktorů, které většinou veřejnost a laici neznají
Nemělo by se ale také zapomínat, že veřejnost a laici nevědí o realitě ve školství téměř nic (včetně tzv. EDUinů, kteří usuzují jen podle svých potřeb). Aby se veřejnost probrala ze sna, je třeba jí ukázat, jak to skutečně se znalostmi a vzdělaností mladé generace vypadá. Zkusme se na různých typech a stupních škol oprostit od vzájemné nevraživosti a postavit se k testování aspoň trochu pozitivně. Aspoň jednou - dvakrát to nechat projít. Byl by to hlavně pro naše politiky důkaz toho, že něco, hodně věcí, není v pořádku! Tedy - snad by jim to konečně došlo.
Souhlas s prvním komentářem v 9:50
A proto, abychom byli optimističtí, radostní, pozitivní..., abdikujeme zcela na kritické myšlení a s díky budeme přijímat každou békovinu, kterou nám shora nadělí. Optimismus je opium lidstva. Howg.
"Proč má Česká škola potřebu stále publikovat negativistické a destrukční materiály?" - Potřebu nemá ani tak Česká škola, ale jde o důsledek stavu českého školství a až příliš často hloupých zásahů ze strany MŠMT či jeho přímo řízených organizací. Konkrétně testování v této podobě je populistické plácnutí do vody.
Pro Janka Wagnera.
Můžete nám tedy sdělit, jaká je Vaše představa o testování, nebo umíte jen kritizovat.
Co pořád máte s tím testováním? Děti na školách by zase mohly sbírat byliny, to se dá taky měřit, a to ještě lépe. Testy nám žádné štěstí ani prospěch nepřinesou.
Výsledky jsou ovlivněny množstvím faktorů, které většinou veřejnost a laici neznají
Mám silné podezření, že faktory neznají ani ti, kteří se považují za odborníky, a především ti, kteří mají mít vliv na ony faktory, neboť za výsledky vzdělávání nesou ze zákona odpovědnost a berou za to plat.
Pokud mají tyto výsledky ještě někde nějakou akceptovatelnou úroveň, pak je to povětšinou zásluha posledních zbytků odpovědných učitelů, kteří se s tím snaží něco dělat nad rámec svých povinností, svého platu a místo aspoň nějakého ocenenění, mají z toho jen potíže.
sdělit, jaká je Vaše představa o testování, nebo umíte jen kritizovat
A už zase voláme po konstruktivní kritice: "Nemáte-li k dispozici hned několik variant řešení, držte hubu!"
Až mi přinesou nepoživatelné jídlo, zmatlají operaci kolena nebo mizerně opraví auto, rozhodně nemám v úmyslu jim radit, jak to mají dělat. Dokonce i pokud se bude jednat o moji vlastní profesi. To si to mohu rovnou udělat sám.
Což, co se týče ověřování pokroku mých žáků, činím už léta a bez problémů. I bez drahých a komplikovaných testovacích aktivit je zřejmé, že to posledních pár let nestojí za nic a prognóza je beznadějná bez ohledu na evropské projektování a předvolební prioritní parádemarše.
"je zřejmé, že to posledních pár let nestojí za nic a prognóza je beznadějná"
tak tak. Jenže dělat dál, že se nic neděje a dejte nám pokoj, je nanic. Lžeme (si), že to děláme dobře nebo že to tak od nás chtějí, tak co. Vypouštíme zmetky - a výstupní kontrola žádná, je to snad OK? Vyčíslí někdo škody?
Vypouštíme zmetky
Jste-li široko daleko jediný, kdo se tím zaobírá, kdo si je toho vědom a komu to případně vadí, nevím, nevím, ale moc šancí nemáte. Asi by to mělo vadit především těm zmetkům, jejich zaopatřovatelům a státním pověřencům v oblasti vzdělávání.
Zkuste si představit situaci: "Pane kolego, na slovíčko. Byl za mnou včera pan Sevastopol, a stěžoval si, že jeho syn, vyložený trojkař, od vás dostal na vysvědčení dvojku. Tak to si nezvykejte, prosím, na to tu nejsme zavedeni. Nebudete nám kazit dobrou pověst. Na stole mám štos žádostí o zaměstnání od učitelů, kteří jsou nároční, jak se patří. Tak to berte jako varování!"
"Mám silné podezření, že faktory neznají ani ti, kteří se považují za odborníky, ... .
Naprostý souhlas. vysvětlit kupříkladu našemu prudce inteligentnímu řediteli, že zvládnout test z matematiky na 50 % je úplně jiné kafe než zvládnout na 50 % test z češtiny.
A jinak ještě k té výrobě zmetků.
Dřív si některé děri nabily ústa při přijímačkách na SŠ, ndes už nikoliv.
Dřív si další řada z nich nabila ústa při přijímačkách na VŠ, dnes už nikoliv.
Dřív si řada z nich nabila ústav prváku na VŠ, dnes už nikoliv.
Dřív si řada z nich nabila ústa na vojně, dnes už nikoliv.
A dřív si řada z nich nabila ústa v práci, dnes už nikoliv, protože pro svou zmetkovitost budou nepoužitelní a tudíž nezaměstnatelní.
Chce-li někdo zjistit úroveň vzdělání dosaženého našim žactvem, dá se to udělat testováním reprezentativního vzorku (poměrně lacino).
Chce-li někdo zavést bič na školy, učitele a dokonce i na rodiče, aby se zajistila vyšší úroveň znalostí, pak je plošné testování možný (podstatně dražší) nástroj. Ale aby to zcela fungovalo (a mělo to vůbec smysl), jsou potřeba žebříčky škol a učitelů. Pak mohou přijít finanční tlaky. Jen si nejsem jistý, zda tam, kde žáci prospívají hůře, budou peníze kráceny (jako trest pro školu a učitele) či přidány (jako podpora lepší práce).
UČITEL, KTERÝ MLUVÍ O DĚTECH JAKO O ZMETCÍCH BY SI MĚL NAJÍT JINOU PRÁCI!
... RODIČ
'Zmetek je vadny vyrobek, ktery splnuje predpokladané uzitne vlastnosti jen castecne, nebo vubec ne.'
Rodic, ktery nevidi zmetkovitost sveho potomka, si byval mel najit jinou kratochvili.
Clovek, ktery nevnima nadsazku a pripodobneni by si mel hledat jiny mozek.
Sedych
oprava: měl by dostgat výpověď
rodič
Výroba zmetků - náš cíl!
Od silnic až po protézy, go!
Vaše vláda.
Ať se to rodičům líbí či nelíbí, tak naše školství ve vzájemné dlohodobé úspěšné spolupráci s rodiči, kteří nemají na své děti buď žádné požadavky nebo jen požadavek dobrých vyšrocených známek bez základů solidního myšlení, a ve vzájemné dlouhodobé úspěšné spolupráci s rozjetým systémem, vyrábí z dětí zmetky.
Okomentovat