Organizátoři připomínkového řízení Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání zřejmě zareagovali na kritiku odborné veřejnosti. O změně ale NIKDE neinformovali! Dobešovské praktiky přetrvávají a odpovědní pracovníci MŠMT se chovají opět vůči odborné veřejnosti s přezíravostí totalitních papalášů.
Můžeme se jen ptát, jak je možné, že MŠMT postupuje tímto způsobem i v době informační společnosti. Copak si Eva Zelendová a Dominik Dvořák opravdu myslí, že když změní perex článku na RVP.cz, jde o dostatečnou informaci pro odbornou veřejnost? Pokud ano, měli by okamžitě resignovat a celý uspěchaný projekt by měl být okamžitě pozastaven.
Nejhorší je, že zveřejněné standardy některých předmětů byly publikovány bez doprovodných úvodních textů, které vysvětlovaly jejich polovičatý tvar. Strategie vynuceného doplnění standardů do RVP ZV bez jeho revize, kterou předchozí ministr Dobeš zastavil, se ukazuje jako cesta do pekel. Diletantismus a amatérismus při řízení reformy školství se může jedině všem zúčastněným vymstít.
Zapojte se i do neoficiální veřejné diskuze k tomuto připomínkového řízení na diskuze.rvp.cz!
Uzávěrka veřejného připomínkového řízení ke Standardům vzdělávacích oborů základního vzdělávání posunuta na 22. květen 2013!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Máto vůbec smysl, zajímají někoho názory učitelů? Standardy? K čemu? Jednotné základní osnovy a učebnice. Alespoň v matematice, češtině, angličtině a dalších naukových předmětech. Zrušit druhý cizí jazyk. Zavřít část tzv. středních škol s maturitními výstupy, zvednout laťku požadavků, v této chvíli alespoň ze země, hlavně ji nezahrabávat.
A nekecat, ale pracovat.
Uzávěrka byla posunuta ze dvou týdnů na tři týdny. Já žasnu. Takže 3500 škol mělo připomínkovat běhěm třech týdnů. Směšné. Zbytečné.
Vím od známého, člena komise, že připomínkovalo pár desítek lidí. To mohli nechat 1 týden...
Veřejná nebo široká odborná diskuse se podle mého názoru organizuje tak, že co nejvíce informujete širokou nebo odbornou veřejnost, nabídnete strukturu diskuse od obecného k detailnímu. Postupně otevíráte a shrnujete otázky, které pak zveřejníte a dáte opět prostor k vyjádření ke shrnutí. Dáte dostatek času a pokud se ozývá málo diskutujících hledáte příčiny a reagujete na ně. Pokud se ozývá hodně kritiky na způsob veřejné diskuse uděláte krok zpátky a diskutujete základní otázky, např. zda nestačí místo vkládání standardů (povinného učiva zakonzervovaného do polopravd o světě, které mají žáci papouškovat, vzorových úloh na znalosti místo podpory schopnosti žáků myslet v souvislostech, tvořit a objevovat svět, učit se a rozvíjet se dle svých různorodých schopností) vylepšovat definované výstupy současného RVP? Spoučasná tzv. diskuse je jen možnost přidávat dílčí připomínky k téměř uzavřené formě, o které už diskutovat nelze?(Petr Chaluš)
Okomentovat