Na některých základních školách dnes začíná druhá generálka celoplošných testů žáků v pátých a devátých třídách. Děti skládají zkoušku z českého jazyka, matematiky a cizích jazyků. Testy mají ověřit minimální znalosti žáka.
Z článku EuroZprávy.cz/tl v EuroZprávy.cz vybíráme:
Asociace ředitelů základních škol už v roce 2011 poukazovala na nutnost právně ukotvit celý systém testování. „K tomu doposud nedošlo, takže opora v zákoně není a testování není povinné. Česká školní inspekce píše, že jde o součást vyučování," říká viceprezident Asociace ředitelů základních škol Pravoslav Němeček.
Navíc podle něj žáci nejsou motivováni napsat testy odpovědně. „Oni když si řeknou, že to budou bojkotovat nebo tam zaškrtají něco od boku, tak se to může učiteli nebo škole vymstít. Tam ta motivace není, žádná návaznost," dodává Němeček.
Přečtěte si: Rodiče nadávají: Testování žáků na ZŠ je opět tady
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Testy mají ověřit minimální znalosti žáka.
A výstup z tohoto testování je prosím jaký?
XX % předvedlo (např. proto, že se mu zrovna chtělo), že jakési minimální znalosti, ad hoc stanovené při tvorbě testu, má.
(Zdůrazňuji diametrální rozdíl proti "XX % ony minimální znalosti má".)
Rovnou se zeptám za Vás ;-) :
A co s tímto úžasným výstupem bude MŠMT dělat?
Merde...
Tedy pardon, dělat s tím může samozřejmě ledacos, jen ne něco užitečného.
Zeptám se jinak. Projekt NIQES je financován z ESF. Dobře. Jak to bude s testováním po ukončení projektu, tedy po třech letech? Ví to někdo?
Teď je nejdůležitější čerpat fondy, a to za každou cenu. Už se ovšem pracuje na důvodech pro ukončení projektu po vyčerpání peněz. Různé petice, mediální masáž, souznění s nějakou politickou garniturou.
Jediné, co po tomto projektu zbude, bude pro učitele povinnost vyžádat si písemný souhlas zákonného zástupce s jakýmkoli zkoušením žáků.
Česká školní inspekce to bude bedlivě kontrolovat a neprodlenně na to vypracuje projekt financovaný z ESF.
Takže jako vždy, po skončení doby trvání konečná? Co tím tedy ČSI za cca 300 mil. Kč získá? Možná se vám zdá, že se ptám naivně nebo ironicky, ale není tomu tak - opravdu mě to zajímá. Děkuji.
Co tím získá nevím zcela přesně, ale dovozuji, že nějaký ten přivýdělek a náznak smyslu vlastní existence.
Ve Finsku prý žádnou školní inspekci nemají, totiž.
Ve Finsku prý žádnou školní inspekci nemají
Co by tam taky inspekce dělala. Ve Finsku jsou odvážní, neústupní, nezviklatelní, neúplatní, ctění a vážení učitelé, na které by si nikdo ani z dálky nedovolil to, co u nás.
Ve Finsku jsou odvážní, neústupní, nezviklatelní, neúplatní, ctění a vážení učitelé, na které by si nikdo ani z dálky nedovolil to, co u nás.
Obdivuju váš smysl pro humor.
Základní otázka smysluplnosti plošného testování je samozřejmá: K ČEMU JE TO VLASTNĚ DOBRÉ?
ČŠI: vzniká úžasná zpětná vazba pro žáky (těm je to z 90% jedno, zvláště deváťákům a slabým), pro rodiče (těm je to tuplovaně jedno, navíc úlohám v testu většina sama nerozumí) a učitelům (kdo pravidelně zkouší a píše prověrky, nepotřebuje tuhle obezličku, jednak nemá čas se v hladě statisk rejpat, jednak sám dobře ví, co kdo umí a neumí)
Zřizovatelé: ti se prý výsledky nedozví, ale mají právo si je vyžádat na ředitelích škol a pak už je sestavení žebříčků asi velmi triviální záležitost
ČSSD - politikum, které využije ve volbách
ajťáci na školách - spousta zbytečné práce, kterou nám stejně nikdy nikdo nezaplatí
SUMA SUMARUM - přes veškeré kecy o přínosu je to vše k ničemu a celý humbuk je zbytečný. Stejně se nakonec zruší.
ČŠI dnes už došla až k takovým varováním, že žádný učitel nesmí vyhrožovat žákům. Myšleno převedení plošných testů na známku a tu pak následně využít ke klasifikaci. Tedy žádné strašení. Ostatně žákům devátých tříd je to šumafuk (nebo fuck?)
Ale tak co si budeme vykládat, tzv. Česká školní inspekce je intelektově ne právě oslnivý spolek bývalých učitelských lůzrů; v kauze testy jim jde jednak o to, aby čerpali fondy (dále nebudu rozvíjet) a jednak o to, aby se jich učitelsko-ředitelský plebs znovu více obával, tak jak to celá desetiletí bývalo dobrým zvykem. Všechno ostatní je mediální mlha, která nemá význam, včetně testů samých.
Okomentovat