Základní škola Babington Community College v anglickém Leicesteru se na první pohled v ničem neliší od jiných anglických škol. Přesto je v něčem specifická. Víc než polovina (54 procent) žáků jsou děti, jejichž mateřským jazykem není angličtina. Jsou to totiž potomci místních přistěhovalců, kteří tvoří nezanedbatelnou část Leicesterské populace. Jejich počty od devadesátých let postupně navyšovali i čeští, slovenští a rumunští Romové. Romské děti nalezly útočiště právě na Babington School.
Z článku Sandry Štefanikové v Aktuálně.cz vybíráme:
V současné době jich do školy s tzv. inkluzivním systémem vzdělání chodí 82. Skutečnost, že se jedná o Romy, ale na Babingtonu nikoho netrápí. Učitelé s nimi pracují stejně jako s ostatními žáky a zdá se, že dětem tento přístup prospívá. Zatímco v České republice a na Slovensku mnozí z nich chodili do tzv. praktických, potažmo zvláštních škol, na Babingtonu učivo zvládají a stíhají se učit i angličtinu.
Přečtěte si: Reportáž z britské školy, kde excelují čeští Romové
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Čekal jsem, kdy už konečně se tu tato reportáž objeví. Na původně naše romčata jsem patřičně hrdý.
V podstatě se potvrzuje, že ono sociální vyloučení není až tak významným faktorem omezujícím cestu ke vzdělání. A také se potvrzuje, že když se chce, tak to jde. Je až překvapivě zjevné, že kulturní a mentalitní rozdíly mezi Romy a Brity jsou zanedbatelné v porovnání s problematickými rozdíly s kontinentálními evropany o Češích, Moravanech a Slezanech už ani nemluvě.
Kultivovaná, čistá mládež ve slušivém oblečení mne vždycky přivede do stavu blaženosti bez ohledu na rasu, etnikum či národnost.
Jedna dobrá rada pro moje národně většinové kolegy: chovejte se k zde pořád ještě zůstávajícím našim romčatům úplně, ale naprosto úplně stejně, jako se chováte k češatům, moravčatům, ukrajinčatům, slováčatům, vietnamčatům a všem ostatním. Jak říkával můj známý: jaképak rasistické útoky, když se dělá bordel, tak standardně přes držku.
Kdo zná realitu anglického školství, potvrdí vám, že se v podstatě jedná o školu na úrovni těch našich zvláštních. Všimli jste si např. počtu žáků při výuce? Bylo jich tam někde více než 7?
Na týden se nám vrátil do školy jeden z podobné školy. Neuměl česky ani anglicky. Věkem patřil do šesté třídy, ale museli jsme ho zařadit do třídy druhé, protože chudák ani nevěděl jak se jmenuje a kde bydlí. Neznal písmena a s matematikou to bylo obtížné do deseti. Po týdnu opět zmizel. Chudák kluk.
Kecy, kecy.
Kdyz by bylo mozne poslat do Anglie vsechny "Romy", jsem ochoten prispet castkou pres 10 000 Kc na letenku nebo autobus.
Doufám, že ne zpáteční.
Pytlíku Blaho,
vezmi si do třídy ze tři "romčata" (šílený výraz !).pak jim věnuj individuální péči, nejlépe i po vyučování. Pak se z toho po.... .
Jiří
Budeš z toho jistě velmi hrdý.
Jak by si čeští učitelé poradili se situací, kdy by měli ve třídě 50 % žáků přistěhovalců z jiných zemí, kteří neovládají češtinu?
To znamená, že budu mít tři místní a tři přistěhovalce?
S tím si poradím vždycky...
A všimli jste si, že jsou umytí, učesaní a hezky upravení - uniformy k tomu přispívají. U nás když se přiřítí obalený prachem v odrbaných džínách a propoceném triku, je atmosféra pro školní práci dokonalá.
Ta Potěmkinova vesnice z toho čiší až moc nápadně.
Ale furt radši Potěmkinova vesnice než chánovské předměstí.
šílený výraz!
Až já budu mít ve třídě romčata, tak se z toho, Jiříku, poseru smíchy.
Čti v kontextech a mysli, ať můžu být hrdý i na Tebe.
Velká Británie - náš vzor:
http://www.lidovky.cz/prvnacci-v-britanii-nosi-plinky-odhalila-studie-ft2-/zpravy-svet.aspx?c=A130510_105807_ln_zahranici_jv
Lidi doma bezne prdi. Na navsteve u znamych uz bezne ne.
Slysel jsem o lidojedovi z Polynesie, ktery po prijezdu do Evropy cela leta nikoho nesnedl, vite?
Sedych
Reakce na : Anonymní řekl(a)...
Kecy, kecy.
11. května 2013 10:05
-----------------------
Do tohoto fora jsem dosud nepsal, jenže "kecy" to asi od předchozích nebudou. Máme zkušenosti že žák se z Británie vrátil ve stavu 3x horším než z poslední české zvláštní školy...
Kecy byly reakcí na článek.
Jen přemýšlím proč Vietnamci, Mongolové, Ukrajinci, černoši,...nejsou ve škole a společnosti problémem. Stále se bavíme, slušně řečeno, o sociálně slabých, je zakázáno říkat nepřízpusobivých. Tento proces trvá již pěkně dlouho, výsledky však žádné.
Příklad z poslední doby. Romovi se věnujete, jak nejlépe umíte, pipláte se s ním, vzděláváte ho téměř individuálně a on vám následně vyloupí školu.
Max. 8 žáků ve třídě, individuální přístup, zvlášť vyškolení učitelé, kde jsem to viděl? Aha, už si vzpomínám, u nás se tomu říkalo speciální škola. Teď se to má na popud EU rušit a děti hezky do třídy mezi 32 dalších kousků, žádný speciální pedagog, žádný asistent. Hezky do latě, ať má EU radost.
K čemu jsou nám ti skvěle placení zástupci v EU?
No vidíte. Kdyby se byly naše praktické včas přejmenovaly na Babingtony, Little Universities, Prague Centre for special talents, usw., už jsme tu mohli být slavnější než v Británii.
Okomentovat