Žák učebního oboru s maturitou nemůže mít objektivně takové znalosti jako student elitního gymnázia, proto je jednotná maturita nesmysl. Logicky se tedy u ní vyžadují celkově nižší dovednosti, míní Jiří Kostečka, šéf Asociace středoškolských češtinářů. V rozhovoru pro Deník dokonce uvedl, že „hodnota maturitního vysvědčení je mizivá". Řešením by podle něj byla možnost volby základní a nadstavbové úrovně zkoušky, a to i v jejích jednotlivých částech.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
„Mám na stole návrh pracovní skupiny, která po dlouhých debatách většinově dospěla k doporučení, aby se do budoucna maturita konala
z češtiny, angličtiny a matematiky a aby se částečně prováděla elektronickou formou. Tento návrh se mi z mnoha důvodů zdá rozumný," míní ministr. Odmítá ale dobrý podnět okamžitě realizovat s rizikem tragických následků.
Proto nechal vypracovat studie proveditelnosti, podle nichž by přechod na povinnou matematiku byl možný nejdříve v roce 2020. Aby u ní měli šanci uspět všichni žáci středních škol, musejí totiž absolvovat alespoň desetihodinovou dotaci matematiky. V současnosti ji má řada škol nižší, některé dokonce jen čtyřhodinovou. Je tedy třeba zajistit učitele, změnit rámcové vzdělávací programy a poté nechat proběhnout celý čtyřletý cyklus výuky.
Přečtěte si: Ministr Fiala: Maturity musejí mít jednu úroveň
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
by přechod na povinnou matematiku byl možný nejdříve v roce 2020
Někde jsem četl, že za nějakých dvě stě let by mohly být v našich končinách docela velké hice. Dost mě to rozhodilo.
A tak si říkám, kolik se asi tak do té doby vystřídá ministrů školství. A hlavně, jak se k tomu za takových pět let postaví ředitel Cermatu Zelený?!
Ano, maturita musí mít jednotnou úroveň. Měla by to ale být maturita na srovnatelných školách. Nazvěme tedy maturitou jen závěrečnou zkoušku na gymnáziích.
Všechny chytráky, kteří tady skuhrají, že maturita z matematiky by měla být různá pro gymnázia a pro odborné školy, aby si tu maturitu nejdříve prošli. Z 80 % se maturita z matematiky skládala z předlistopadového učiva na základní škole. Proč to tak je? Inu, hrozilo zrušení státní maturity kvůli "náročnosti". A tak CERMAR, aby nepřišel o love, vymyslel maturitu 2013. Gympláci z toho měli bžundu a průmyslovákům napovídaly paní magistry. Prej maturitní komisaři dohlíželi na objektivitu - heheh. Maturitní komisaři byli venku kouřit nebo byli tlačili do hlavy zákusky a chlebíčky v ředitelnách. Jojo, to kdyby se na maturitu přišel nečekaně podívat někdo cizí třeba z ministerstva nebo ČŠI... to by panečku byli všichni tak stresovaní, že by si u maturit ani neprdli.
No, jestli si vzpomenete, tak loni se CERMAT pokusil o objektivnější hodnocení písemek z češtiny a nechal je hodnotit externě a anonymně. To byl křik, když se, byť jen trošku, poodhalilo, jak to s úrovní maturantů je. Takže MŠMT zase raději vrátilo hodnocení školám.
A podobně je to s matematikou. Představte si opravdu "maturitní" test z matematiky, úspěšnost někde dost pod padesáti procenty...
Co myslíte, že by řekl Fiala?
1) když jste se neučili, právem jste vyletěli! A pokud se to nenaučíte, vysvědčení nedostanete.
2) CERMAT to zvoral, došlápnem na ně. Přeci není možné, aby vám ti nelidové po čtyřech letech nedali maturitní vysvědčení.
1 nebo 2?
V.Š.
Okomentovat