Mnozí maturanti jsou velmi rozladění z didaktického testu z češtiny, který psali minulý týden. Podle nich byl příliš těžký, obsahoval prý například úlohy, na které se nešlo připravit. Studentům také vadí, že v testu bylo moc historie. Obtížnost potvrzují i učitelé. Podle Cermatu je nutné počkat na výsledky.
Z článku Jana Jiřičky v iDNES.cz vybíráme:
Studenti si na sociálních sítích také stěžují, že se v testu objevilo příliš úloh, které se týkají dějepisu. "Byl to vůbec test z českého jazyka?" ptá se na Facebooku studentka střední odborné školy zaměřené na veřejnoprávní činnost. "Naši studenti měli připomínky, že tam bylo moc dějepisu. Ten se u nás učí jen v prvním ročníku," souhlasí zástupce ředitele kroměřížské veterinární školy Jan Kratochvíl.
Kostečka ale namítá, že se v testu objevila pouze jedna literárněhistorická úloha (otázka 11 týkající se národního obrození - viz box), na kterou by měl každý středoškolák umět odpovědět. "Podobná úloha byla i v loňském a předloňském testu. Letos byla o něco obtížnější, ale pořád to neznamená, že by to byl dějepisný test," říká předseda Asociace středoškolských češtinářů.
Přečtěte si: Maturanti: Test z češtiny byl příliš těžký a bylo v něm moc dějepisu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 comments:
Je to fakt. bylo to naprostý peklo. Představte si, že bylo potřeba vědět, že holokaust neprobíhal za první světový války. No tohle chtít po maturantovi? Kdo to kdy slyšel.
Myslíte, že by média věnovala tolik pozornosti taky v případě, že bychom si na sociálních sítích začali hromadně stěžovat na nízké platy a hrozné podmínky pro práci? Tak jako učitelé na Slovensku.
No jo, když lyrický subjekt se obejvuje v Katalozích a RVP, kteréžto dokumenty ovšem leckterý češtinář ignoruje, tak se pak studentům těžko maturuje, to je fakt.
Bohužel někteří madurandi jsou na tom tak mizerně, že nepoznají otázku zaměřenou na literární historii od otázky směřující k pochopení textu historického rázu. Ale dokonale umějí ty "hajzly, hovna a sračky" z Cermatu odeslat tam, kam podle nich patří.
Zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby se v maturitě z češtiny objevila otázka vyžadující nějaké základní znalosti z biologie, chemie, fyziky... To by byl najednou poprask! Ale historie je v pohodě, že ano... Protože pod těmi "poznatky z jiných disciplín podstatných pro porozumění danému textu" z katalogu požadavků se zatím vždycky vyklubaly pouze poznatky z dějepisu. Pokud je tam CERMAT hodlá zařazovat, měl by do katalogu jasně uvést, které partie z literární historie hodlá v testech zkoušet, a nezaštitovat se takovým vágním tvrzením!
O úrovni maturantů už svědčí jen to, že test, ve kterém se vyskytne několik textů z historickou tematikou, z nichž mají něco vyvozovat, považují za dějepisný. Jenže v těchto úlohách šlo o práci s textem a ne o dějepisné znalosti!!! Místo těchto textů tam klidně mohly být texty fyzikální, ale ty tam nikdo neměl odvahu dát.
To Anonymní 8. května 2013 12:07: Tak u úlohy 11 by se o tom dalo polemizovat. Myslím, že ze samotného textu se bez dějepisných znalostí úloha prostě správně zodpovědět nedala. Tudíž ji považuji za dějepisnou. Člověk prostě musí vědět, kdy lidé bojovali proti zmíněnému vládnímu útisku, kdy se zakládaly sokolské spolky, vznikaly uvedené písně... Kdyby byl text např. úryvek z knih Michaela Faradaye a otázka zněla, ke kterému z období text patří, také by člověk musel přeci vědět, kdy byly položeny experimentální základy teorie elektromagnetismu, ale vy byste to asi nazval(a) práce s textem a řekl(a), že to maturanti musí z textu vyvodit, tudíž nejde o fyzikální úlohu, ale o úlohu s fyzikální tematikou... Budiž. A je opravdu zajímavé, že úlohu s fyzikálním textem, jak říkáte, nikdo odvahu dávat neměl, ale úlohu s historickou ano!
Post a Comment