Zveřejňujeme část korespondence, kterou si vyměňoval mezi 16. a 26. květnem jeden z „maturujících“ učitelů matematiky na střední škole s pracovníkem CERMATu. Tématem bylo hodnocení otevřených úloh a možnost, aby studenti dostali po zkoušce k dispozici přesnější informaci, ve kterých z patnácti otevřených úloh neuspěli. Korespondence je zajímavá jednak mnoha postřehy, které se týkají maturity z matematiky, smyslu celé státní maturity, ale i způsobem, jakým CERMAT odpovídá na poměrně jasný a přehledný požadavek učitele.
Dobrý večer.
Vidím, že Vaše požadavky jsou maximalistické. Kdyby byla všechna konání státu pod takovou kontrolou, to bychom si žili. Ale hlavně, kdyby se všude ve školách poctivě učilo a už na základních školách se nenadbíhalo žákům a nedávaly se jim známky zadarmo, na středních školách se nepodvádělo, možná by byla pro žáky současná úroveň maturit směšnou záležitostí.
Snad se dočkáme doby, že starost o úroveň vzdělání v ČR bude jednou z priorit státu. Na rozdíl od nás se to za našimi hranicemi daří. Např. Poláci zavedli během několika let povinnou maturitní zkoušku z matematiky v základní úrovni obtížnosti a nepovinnou zkoušku ve vyšší úrovni obtížnosti, a přitom mají v obou úrovních podstatně vyšší požadavky než u nás. Podařilo se to, neboť táhnou za jeden provaz – hrdý národ. Do maturit investovali podstatně více energie i finančních prostředků a začínají se nám mílovými kroky vzdalovat.
Blahopřeji k maturitě syna!
S pozdravem
3 komentářů:
A?
Vetsina z toho, co je tam napsane, je pravda. Ceka se co? Ze budeme nebo nebudeme souhlasit?
Taky nechapu... Ani tento clanek, ani maduryty, ani diskuze a ani pozadovany cilovy stav ve skolstvi. I kdyz ten asi chapu, cilem je neustale se menici chaoticky anstisystem, kdy se za viniky oznaci ucitele na ZS a SS... Sproste si neulevim, bo by mi to smazali :-)
Okomentovat