Přečtěte si: Česko je zkorumpované, v cizině nám bude líp, myslí si středoškoláci

sobota 4. května 2013 ·

Čeští studenti se domnívají, že v Česku se bez známostí a ostrých loktů neuplatní ani když budou sebeschopnější. Svou vlast tak chce v budoucnu opustit každý šestý student střední školy. Vyplývá to z rozsáhlého projektu MF DNES, který se snažil najít odpověď na otázku, jak vidí svou budoucnost mladí Češi.


Z článku Petra Ševce v iDNES.cz vybíráme:

Překvapivá zpráva vyplynula z projektu MF DNES Studenti čtou a píší noviny, kterého se účastní desetitisíce středoškoláků. Redakce dostala téměř pět tisíc esejů, kde studenti popisovali, jak si představují svůj život za dvacet let.

"Nehraje se tu fér. Nechci být ve zkorumpované zemi, kde rozhodují lidé s penězi," napsal středoškolský student Ondřej Foltán z Orlové a vyjádřil tak názor velké části svých vrstevníků. Každý šestý vidí stejně jako on svoji budoucnost v odchodu do ciziny.

36 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 11:59  

Tak jsme tady měli v 19. století a na počátku 20. století emigraci ekonomickou, v letech 1939 -1945 protifašistickou, protikomunistickou po roce 1948 a v podstatě i po roce 1968. Nyní je tady nový typ emigrace -"protikorupční". To ale není žádná novinka, je tu totiž bor... jako nikde jinde ve světě. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 12:45  

Pokud si někdo myslí, že někde ve světě nerozhodují lidé s penězi, resp. s ekonomickou mocí, bude velmi zklamán. Skutečnost je taková, že v době globalizace, kdy zisky nadnárodních koncernů převyšují HDP států, jsme takřka všude v pozici lehce zrecyklovatelných a nahraditelných figurek. V USA můžete být odsouzeni za kritiku kvality potravin vyráběných těmito koncerny, Monsato cíleně likviduje farmáře, kteří nechtějí jejich gmo obiloviny... Zkrátka a dobře vrátil se nám de facto feudalismus, jen na tom zatím nejsme materiálně tak bídně jako tehdejší poddaní. Ale i to možná přijde. Utéct není kam...

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 14:29  

4. května 2013 12:45

Pravda, sledoval jsem tento pořad o potravinách na satelitu. Chudáci farmáři. Jenže u nás se krade takovým způsobem a tak rychle, že se ani nestačí vybrat potřebné daně. Krade se z budoucího ještě neupečeného koláče.

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 15:44  

Jestli on nebude hlavní problém v tom, že ona si ta naše zlatá mládež, která má mj. představu o 30 000 Kč nástupního platu, myslí, že jinde ve světě létají pečení holubi rovnou do huby. Jenže on je i všude jinde ve světě chleba o dvou kůrkách, pokud tam ovšem na nějaký chleba vůbec mají.

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 17:11  

K tomu, aby člověk pochopil, o čem je řeč, musí pobývat v cizině, nejen tam projet jako turista. Jen pozná-li trochu život např. v Německu, ale i ve Francii, aj., okamžitě registruje zcela nesrovnatelně lepší fungování státu na úrovni řízení věcí veřejných, a relativně velmi poctivou práci soukromníků, kteří si nedovolí nikoho okrást, tak jako u nás zcela běžně. Jde tady o etiku, obecné mravy a pořádek, disciplinovanost. Studenti dnes běžně jezdí na Západ na stáže a vidí ten nebetyčný rozdíl - nejen v bohatosti lidí, ale právě ve vymahatelnosti práva, poctivosti výrobců, fungování ochrany obyčejných lidí proti zlodějům, lhářům a podvodníkům. U nás je to přesně naopak.

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 21:59  

Zas až tak růžové to nebude.

Anonymní řekl(a)...
4. května 2013 v 22:17  

K anonymnímu 17:11: Naprostý souhlas.

Anonymní řekl(a)...
5. května 2013 v 6:31  

4. května 2013 21:59

No, je to na západ od našich historických hranic skutečně o něco vyšší kvalita. Nezaregistroval jsem tam třeba takové surovosti páchané na obyčejných lidech jako například "předváděcí akce šmejdů", masové exekuce za nezaplacený lístek v tramvaji,.... Žije se tam jaksi poklidněji. A především tam jde do školství nesrovnatelně více než v ČR. Podle posledních srovnatelných ukazatelů se potácíme na chvostu spolu s Bulharskem. Ignorant

poste.restante řekl(a)...
5. května 2013 v 15:25  

Pomiňme fakt, že metodologicky je postup učiněný redakcí idnes slušně řečeno "sporný". Je to přibližně stejné, jako kdybych uspořádal anketu mezi bezdomovci a vyptával se jich na jejich spokojenost se životem.
Když si představím, kolik z našich studentů je vůbec schopno napsat smysluplnou esej, pak jsou to právě ti inteligentnější, kteří vcelku logicky nebudou se stavem společnosti příliš spokojení.
Ale že mnozí mladí o emigraci uvažují, to je vcelku reálný fakt. Moc se jim ani nedivím.

Většinu našich středoškoláků ale tvoří jedinci, s poněkud slabšími schopnostmi a především velmi liknavým přístupem ke studiu a k práci. Neočekával bych, že se o ně zaměstnavatelé v zahraničí budou právě prát.
Pravda, možná je pro někoho příjemnější představa, že bude mýt nádobí ve pařížské restauraci, nežli obsluhovat CNC v Adamově.

Anonymní řekl(a)...
5. května 2013 v 19:54  

"Žije se tam jaksi poklidněji."

Ale běžte, a co např. ten nedávný bordel, co dělali mladí v Anglii? Kdepak je vidět to jejich vyšší HDP do školství?

Anonymní řekl(a)...
5. května 2013 v 20:41  

"bordel, co dělali mladí v Anglii"

Dnes se děje bordel všude - tam politický, tam ekonomický důvod, stávkuje se obden, to k dnešku patří. Však kdyby se evidovalo, kolikrát je bordel mezi českými nepřizpůsobivými, ve vyloučených lokalitách, světová média by nemusela o ničem jiném ani psát. A že jsou různí spratci i v Anglii a jinde, o tom žádná, to ani jinak nejde - občas však mají pravdu, tak holt ať se ozvou.

Jde ale o to, že západní demokracie prostě fungují, nebo ještě do nedávna, celá desetiletí, fungovala vcelku výborně. Jako právní stát, kde k přehmatům a excesům u politiků a státních úředníků sice taky docházelo, ale nesrovnatelně zřídkavějc, než u nás dnes. I když je tam třeba větší přetvářka, konformita, ale taky loajalita k firmě, pracovní disciplina - ale taky jistota, že vás nikdo neokrade a že právo prostě funguje, takže si málokdy někdo dovolí to, co u nás. Kdežto tady už se korupce a podvody staly normou. A ani se netrestají.

Pytlik Blaha řekl(a)...
5. května 2013 v 21:07  

Jen ať naše mládež vyrazí do světa za lepším živobytím. Když se jí zadaří, budiž jí to přáno, a když ne, nebo když ji srdéčko zpět přitáhne, ať sem přinese zvyky tamní k povznesení těch místních.
Trošku mi vadí, že ty věci nesprávné vidí mládež právě a jen dnes. Pak tu střední školu nějak ušmrdlá, zapomínaje na ty nešvary, které jí vadí, a než se za spravedlivým světem vydá, ještě nějaký ten titulík si zabezpečí, aby si pak v tichosti uvědomila, že se to zkorumpované Česko ještě pořád dá podojit a nějakou tu výhodičku přes dříve strýčky, dnes kmotříky si zajistit.
Škoda pár desítek tisíc spravedlivých středoškoláků ročně dá docela nezanedbatelnou voličskou a vůbec společenskou sílu, která by mohla pomoci leccos změnit, když už se nám nějak nedaří ksindl všelijaký dokopat tam, kam bezesporu patří.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
5. května 2013 v 22:45  

pro poste restante
na reprezentativním vzorku 8000 uchazečů o studium na VŠ máme zaznamenáno:

4. Co pro vás bude hned po dokončení vysoké školy nejdůležitější? (označte křížkem jednu možnost)

odpověď počet odpovědí podíl
získat dobře placené místo 3948 49,8%
získat zkušenosti v zahraničí 1279 16,1%
založit rodinu 159 2,0%
věnovat se tomu, co mě baví 2198 27,7%
dále se vzdělávat 288 3,6%






Ondřej Šteffl řekl(a)...
5. května 2013 v 22:46  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Anonymní řekl(a)...
6. května 2013 v 18:25  

Reakce na p.Šteffla: ano, v tom je ten problém, v těch 96% pro peníze a kariéru. Vysoké vzdělání není dnes hodnota samo o sobě. A navíc to koresponduje s akademickým zjištěním že na skutečnou vědu se na VŠ hodí 1 student ze 100 /ideál by byl 10 ze 100/....jj. Učitel s mnohaletou praxí.

Pytlik Blaha řekl(a)...
6. května 2013 v 20:28  

ideál by byl 10 ze 100

Ten máme, odhaduji, na středních školách. Tolik žáků z tolika středoškoláků se hodí na skutečné vysoké školy. Ideál by byl tak 40 na 100. Ale to je asi realita přechodu ze základní na skutečnou střední školu.
Berte to ovšem spíš jako takovou hříčku pro zamyšlení.

Anonymní řekl(a)...
6. května 2013 v 21:52  

Ideál by byl tak 40 na 100.

Jo. Jeden ze sta na vědu, zbývajících 39 pro praktické uplatnění v našem národohospodářství. To by šlo.

Pytlik Blaha řekl(a)...
6. května 2013 v 22:38  

To by šlo.

To by nešlo, poněvádž se nám tu míchají domnělé ideály s domnělými skutečnostmi.
Je-li skutečností jeden vhodný pro vědu ze sta vysokoškoláků a deset vhodných pro vysokou školu ze sta středoškoláků, pak pro národní hospodářství zbude devadesát devět vysokoškoláků z tisíce středoškoláků.
V ideálním případě by pro hospodářství zůstalo devadesát vysokoškoláků z dvěstě padesáti středoškoláků.
Jo, a ten jeden vhodný pro vědu by se reálně rekrutoval z dvou a půl tisíce absolventů základní školy.
Nebo tak nějak. Vědou ovšem začínají být už čísla sama o sobě. Zaplaťpámbů tedy za toho jednoho z dvacetipěti set.

Anonymní řekl(a)...
6. května 2013 v 23:45  

Já to vidím tak:
ze sta absolventů SŠ se jich 40 dostane na vejšky, z toho jeden vhodný pro vědu. Bohužel nevím kam s těmi 60ti zbylými. Pokud jsou to maturanti z elektroprůmyslovek, mají už dnes místo v národohospodářském procesu jisté. Prý je chodí tahat do firem a podniků lidi ještě před maturitou, mnozí ani nemusí na vysokou a uplatní se perfektně. Horší to je s absolventy gymplů - tam jich hodně končí na pracáku.

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 0:16  

Ješte ke svému z 6. května 2013 18:25 dodám: těch 10% na PhD si přejí vysoké školy samotné, jenže ani těch 10% nemají... Učitel s mnohaletou praxí /nepůsobím na VŠ, díky Bohu !!!/

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 9:29  

"Horší to je s absolventy gymplů - tam jich hodně končí na pracáku."

Zase "kecy v kleci". Kam na to chodíte? Prosím odkaz.
Pavel

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 10:11  

Houby kecy. Osobní zkušenost s desítkami známých, potvrzená před týdnem na setkání středoškolských učitelů. Že by byly západní Čechy výjimkou?

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 10:20  

Pár konkrétních čísel
V roce 2012 bylo v ČR nezaměstnaných celkem 1 090 (2,3 %) absolventů gymnázií. Absolventů středních odborných škol s maturitou bylo nezaměstnaných 5 950 (7,1 %). Vyučených bylo nezaměstnaných 7 505 (13,5 %).

Obor Elektrotechnika, telekomunikace a výpočetní technika s maturitní zkouškou má nezaměstnaných 8,6 % absolventů. V roce 2012 jich bylo celkem 210.

Podrobnosti najdete na www.nuov.cz.
Pavel

poste.restante řekl(a)...
7. května 2013 v 10:44  

Ale pane Pavle.
Tuto debatu už jsme vedli. Nelze argumentovat proti demagogii jinou demagogií.
Předně nelze porovnávat skupiny jako "vyučení" a "absolventi gymnázií". - Kteří vyučení? 50 let staří? Čerství absolventi?
A dále. Gymnázium připravuje na VŠ. Při dnešní situaci na VŠ musí být gymnazista ale opravdu "hodně mimo", aby se na VŠ nedostal. Tudíž se ve statistikách úřadů práce vůbec nevyskytne.
Reálná uplatnitelnost je ale něco úplně jiného.
Pokud bychom uplatnili Vaši logiku a přesunuli všechny středoškoláky na gymnázia, znamená to, že nebudou nezaměstnaní?

Čili já uznávám, že argumentace "nepoužitelností gymnazistů" je nesprávná a jedno z obvyklých klišé. Ale procenty ze statistik to nevyvrátíte.
Zkušenost lidí z průmyslu říká. Když potřebuji obsluhu CNC, čerstvý gymnazista je nepoužitelný. A o to tady asi jde.
Že si ten gymnazista udělá kurs a nastoupí na referátu městského úřadu, to je zase jiná věc.

poste.restante řekl(a)...
7. května 2013 v 11:02  

Ondřej Šteffl
Kdybych chtěl být hnidopich, pak bych zdůraznil, že
na reprezentativním vzorku 8000 uchazečů o studium na VŠ
Čili "neuchazeči" v něm reprezentováni nejsou.
Ale to vlastně vůbec není důležité.
Podstatné je, že míra znechucení z politické situace ve státě se stává pro významnou část mládeže motivem k opuštění země.
A to, myslím, není dobře.
Najdeme v historii i v současnosti příklady zemí, kde emigrace mladých dosáhla významných procent a není to hezký pohled.

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 11:11  

Díky, poste.restante, správně řečeno.
Moje myšlenka byla formulována poněkud tendenčně, přiznávám, ale procenta uplatnitelnosti jsou opravdu mimo realitu.

Chci zdůraznit jedinou věc: proč by měli všichni schopní studenti, i technicky zaměření, chodit masově na gymnázia? Lepší vyhlídky mají na průmyslovkách, fakt se po nich v našem regionu jen zapráší, mají práci ještě před maturitou, často už od 3. ročníku má student reálné nabídky, a rozhodně platově nikterak zanedbatelné. Zatímco gymnazista se šrotí plno předmětů, které pak neuplatní - dobře mu tak, ale pokud není z matematické třídy, může mu i leccos chybět. Pak se diví, že vysoká škola se od směru gymnázia odchyluje, že jí nestačí... u nás technické fakulty propouštějí studenty stále ještě dost houfně.
Podpořit technické obory na SŠ a k tomu snížt korupci v zemi. A nebudou nám tolik odcházet.

Pytlik Blaha řekl(a)...
7. května 2013 v 11:40  

Lepší vyhlídky mají na průmyslovkách

Vskutku? To jako že čtyři roky drtit a pak od dvaceti let každé ráno do fachy?
Když na gymplu pohoděnka a pak ještě dobrých deset let. Tři čtyři školy postřídat, pár zahraničních stáží... no, to by oželel jenom bloud.
Dnes se, pane, přestává studovat teprvá, když už ani to lancouchování člověka nebaví.

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 11:46  

Pytlik Blaha:

Jsou studenti, kteří chtějí jít po maturitě makat, znám jich pár. Ne každý má rodiče, co platí. A nebo stihnou zaměstnání, třeba na dohodu, a ještě studovat vysokou, nebo dálkově. Když to přeženu, připomenu, že znám pár jedinců, co studujou tři vysoké najednou. A ještě stihnou brigády. Nedávám je za vzor, výsledky nebudou nejspíš nic moc, ale to je ta dnešní doba a její možnosti... :(

Pytlik Blaha řekl(a)...
7. května 2013 v 13:49  

znám pár jedinců

Ach ano. Nedávno mi nějaký neznámý muž v klobouku a dlouhém kabátě na nádraží v Dačicích vyprávěl o hajném Paterovi, který v devadesátém šestém spatřil jihozápadně od Horské Kvildy ve sněhu stopy údajně posledního pilného studenta.
Zajímavé bylo, že šlépeje směřovaly do vnitrozemí. Patera to vysvětloval tím, že ze zkorumpované republiky prchající student si obul boty obráceně, aby zmátl zavilé stopaře české školní inspekce.

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 14:47  

...posledního pilného studenta...

Pozor, je to ošemetné spojení. Pilný může být proto, že po nocích pilně roznáší půllitry štamgastům a dealeruje bůhvíco. Nebo prostě pilně studuje - což je opravdu anachronismus.

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 14:57  

Pilny student studuje,
pilny dealer dealeruje,
pilny blbec blbne...
Sedych

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 15:56  

Ale, ale, pane poste.restante, trochu jste mě zklamal. Kam se ztratila Vaše schopnost porozumět psanému textu? Kde je Váš smysl pro objektivní informace?
1)Já jsem pouze fakticky reagoval na nesmyslné tvrzení.
Zcela jistě, z objektivních čísel, není pravdou, že je to s absolventy gymplů horší než s absolventy elektroprůmyslovek, že gymnazisté častěji končí na pracáku. To je prostě lež a můžete to okecávat, jak chcete!
2) O jaké jde absolventy se můžete podívat do uvedeného zdroje. Opravdu se mi nechce tu stále dokola vysvětlovat něco lidem, kteří lžou a uvádějí nějaké své dojmy bez snahy si někde něco přečíst a podpořit své argumenty fakty.
3) Vy jste opravdu nepostřehl, že dnes odchází na VŠ 2x více absolventů s maturitou ze SOŠ a SOU než z gymnázií? Že se dnes na VŠ nedostane jen asi 20% absolventů maturitních oborů na SOŠ a SOU?
Jaký je tedy rozdíl mezi statistikou nezaměstnanosti absolventů SOŠ a statistikou nezaměstnanosti absolventů gymnázií?
Já jsem se k ničemu jinému nevyjadřoval. Počty nezaměstnaných vyučených jsem uvedl pro úplnost a abychom ta čísla mohli vnímat v kontextu.
4) Jak jste z mých argumentů vyčetl, že přesunutí všech žáků na gymnázia by odstranilo jejich nezaměstnanost, je mi opravdu záhadou.
Pavel

Anonymní řekl(a)...
7. května 2013 v 16:05  

Chci zdůraznit jedinou věc: proč by měli všichni schopní studenti, i technicky zaměření, chodit masově na gymnázia?
Tím chcete říci, že 8 z 10 studentů je neschopných? Zkuste si stoupnout na náměstí nebo do třídy při rodičovské a říkat to přítomným. 8 z 10 Vás tu je neschopných. Pitomec vedle debila, pitomec vedle debila, jen ti dva vzadu jsou výjimka, ...
Vám to opravdu přijde adekvátní?
Pavel

poste.restante řekl(a)...
7. května 2013 v 19:02  

Pavel
Mno, myslím, že je zbytečné navzájem se ujišťovat v čem kdo koho zklamal. :-)
Nikde jsem přece nezpochybnil, že jste reagoval na svého druhu "městskou legendu" o zástupech gymnazistů před pracovními úřady. Tidíž ani nemám potřebu tento nesmyl "okecávat". Jen jsem upozornil na fakt, že Vaše argumenty jsou jen částí celkového obrazu.
Nikde jsem ani "nevyčetl, že přesunutí všech žáků na gymnázia by odstranilo jejich nezaměstnanost." To je jen moje vlastní aplikace logiky, kterou prezentujete, pokud argumentujete "objektivními" čísly. Z takové hlouposti Vás ale opravdu nepodezřívám, jak už jsem v jiné dřívější debatě napsal.
Chtěl jsem Vám jen demonstrovat, že se tak trochu uchylujete k řečnickým trikům. Třeba znovu teď, když jste jinému kolegovi podsunul závěr, že 8 z 10 studentů je neschopných.
My oba přece víme, že takový závěr není při uplatnění výrokové logiky možný.

Já chápu, že při obhajobě gymnázií čelíte mnohým demagogiím a dezinterpretacím. Ale nemyslím, že je nutné vybíjet klín klínem a činit totéž.

K věcnému problému. Jsem bývalý gymnazista. Jako takový tvrdím, že budoucí student technické vysoké školy nemá na gymnáziu co pohledávat. Gymnázium má být přípravkou na studium vysokých škol humanitně a přírodovědně zaměřených. Přípravkou na VŠ technického směru mají být technická lycea.
Primárním účelem SOŠ a SPŠ je příprava středoškolsky vzdělaného technického personálu. To, že pár šikovných absolventů těchto škol zvládne přijímačky na VŠ má být vedlejší "bonus", ale nikoliv cíl výuky.
A protože téměř všechny věty předchozího odstavce dnes platí přesně v negaci, je logickým důsledkem marasmus, ve kterém se nacházíme.

Anonymní řekl(a)...
9. května 2013 v 13:59  

Vážený pane poste.restante,
z velké části s Vámi souhlasím i v jiných článcích, ale drobný nesouhlas bych měl.

1) Někteří lidé stále dokola blábolí naprosté nesmysly a jinak než dotažením jejich tvrzení do absurdna se jim to vysvětlit nedá.
Když tedy někdo říká, že ze základek vyberou víceletá gymnázia všechny nadané žáky a zůstávají jim tam pouze žáci nevzdělavatelní, pak je třeba mu ukázat, že jinými slovy říká, že 9 z 10 žáků 5. tříd (protože na víceletá gymnázia odchází cca 10% žáků) je nevzdělavatelných!
Když někdo říká "...proč by měli všichni schopní studenti, i technicky zaměření, chodit masově na gymnázia?", je třeba mu ukázat, že jinými slovy říká, že těch 8 (z 10 studentů), kteří chodí jinam, je neschopných (gymnázia berou celkem cca 20% populačního ročníku - málokdo si uvědomí, že na gymnázia chodí z 9. tříd dokonce jen 10% žáků tj. cca 3 žáci ze třídy).

2) "Jsem bývalý gymnazista. Jako takový tvrdím, že budoucí student technické vysoké školy nemá na gymnáziu co pohledávat. Gymnázium má být přípravkou na studium vysokých škol humanitně a přírodovědně zaměřených. Přípravkou na VŠ technického směru mají být technická lycea."
Patrně vycházíte z předpokladu, že aby někdo mohl studovat technickou VŠ, musí mít nějaké technické střední vzdělání. Pak nevím, jak vyloučit stejně oprávněný předpoklad, že když chce někdo studovat ekonomické obory, měl by mít nějaké střední ekonomické vzdělání, když chce někdo studovat pedagogické obory, měl by mít nějaké střední pedagogické vzdělání, když chce někdo studovat právnické obory, měl by mít nějaké střední právni vzdělání, když chce někdo studovat medicínu, měl by mít nějaké střední zdravotní vzdělání, ...
Jistě pochopíte, že mít na všechno lyceum je nesmyslné. A proč by tedy zrovna technická lycea měla být výjimkou?
Za mého, a myslím i Vašeho mládí, to bylo tak, že gymnázia připravovala na studium všech vysokých škol. Ze SOŠ chodily na VŠ spíše výjimky. Žádná technická lycea jsme neměli. A myslíte, že jsme měli nějaké špatné techniky?
V technických lyceích a v gymnáziích to nebude.
Pavel

poste.restante řekl(a)...
13. května 2013 v 1:14  

Má odpověď viz http://www.ceskaskola.cz/2013/05/prectete-si-zprisnit-prijimacky-na.html

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.