Záznam přednášky Ondřeje Šteffla v Poslanecké sněmovně 29. dubna 2013.
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 comments:
K sociálnímu vyloučení se mnohde přidá vyloučení vzdělanostní
Nevěřil bych, kolik je mnohdy vzdělanostně vyloučených dětí i ze sociálně nevyloučeného prostředí.
Pustit Šteffla do poslanecké sněmovny? jenom, aby to nebyl konec jakéhokoliv vzdělávacího systému. Ony ho totiž např. SCIO testy u přijímacích zkoušek naprosto rozbourávají. Chytrá děcka je napíší i bez návštěvy našeho školství, a to asi není moc dobře.
Když jsem byla malá a rodiče mě vodili po českých hradech a zámcích, bylo mi líto těch malých dětí na obrazech starých šlechtických rodin, protože vypadaly jako malí dospělí. A my teď našim dětem také krademe dětství. Tříleté holčičky i jejich čtyřicetileté maminky chodí stejně oblečené (obě jako šestnáctileté puberťačky), tříleté děti dostávají "na hraní" tablety jako jejich otcové, společně se dívají na pohádky v televizi, které působí jako psychotrillery.
Ani pan Šteffl (stejně jako mnozí jiní respektovaní odborníci) nevystoupil z řady. Nerozlišuje různé věkové kategorie, jejich vývojová specifika a potřeby. V jedné větě spojí předškoláka a vysokoškoláka. Pokud takto budeme s našimi dětmi nakládat, musí se nutně školství zhroutit a budeme mít zástupy nedovyvinutých stálepuberťáků, kteří se orientují jen ve virtuálním světě, nejsou schopni si najít partnera, natož s ním prožít celý život a ještě být ve světě prospěšní.
Kdyby se nám podařilo vrátit dětem jejich dětství, pak by škola mohla být vskutku dílnou lidskosti (J. A. Komenský).
Učím 22 let a tvrdím: české veřejné školství jde ke dnu.
Mate-li na mysli dno panevni, pak bezesporu ano. Tusim, ze nas nezachrani ani pravidelne posilovany 'musculus levator ani'.
Sedych
Učím 37 let a tvrdím: Celé naše školství je v pr..li.
Jiří
obyčejná učitelka
Tříleté holčičky i jejich čtyřicetileté maminky chodí stejně oblečené (obě jako šestnáctileté puberťačky), tříleté děti dostávají "na hraní" tablety jako jejich otcové, společně se dívají na pohádky v televizi, které působí jako psychotrillery.
Je třeba rozlišovat.
Čtyřicetileté maminky chodí oblékané jako puberťačky, protože podlehly mediální masáži, která staví na kultu mládí, anebo alespoň mladistvého vzhledu. (Co je tak strašného na vráskách ve tváři?)
Pohádky jako psychotrillery nemají co sledovat malé děti, ale rodičům nic, kromě vlastní pohodlnosti nebrání televizi vypnout a vzít do ruky knihu. (Na druhou stranu nepřehánějme. Taky jste se tak strašně bála draka, když překousl meč princovi Bajajovi? A vidíte, nejsou z nás psychopati.)
Tablety si tatínkové kupují současně s dětmi jednoduše proto, že před lety cenově dostupné tablety neexistovaly. Vývoj zastavit nelze a dnes už nepočítáme na logaritmickém pravítku. Možná za dvacet let budeme psát poznámky na e-papír a ne do papírového bloku.
Tablety děti prostě používat budou, stejně jako dnes používáme mobily a počítače. Ale měli bychom přemýšlet nad tím, co na displejích děti uvidí a jak toho využít k jejich vzdělání a prospěchu.
Dětství dětem nekrade technika, ale nezájem dospělých.
Post a Comment