Sociální demokracie dlouhodobě odmítá záměr ministerstva školství na plošné testování žáků 5. a 9. tříd, které mělo na základních školách v celé ČR další „zahřívací“ kolo.
Koncepce plošného testování má řadu rizik, které působí kontraproduktivně a rozvoji školství v žádném případně nepomáhá. Plošné testování vede například k tomu, že se školy na úkor všech ostatních oblastí zaměřují pouze na testované předměty. Záměr MŠMT jde navíc proti plánu na tzv.inkluzi ve školách - tedy namísto začleňování slabších žáků budou školy vedeny k tomu, aby se těch nejslabších co nejdříve zbavily a udržely si tak dobré výsledky testů.
Zatímco v zahraničí rizika a nevýhody plošného testování vzali na vědomí a hromadně od něho ustupují, české ministerstvo školství jde hlavou proti zdi a snaží se zavést metodu, která prokazatelně není pro školství prospěšná.
ČSSD namísto plošného testování žáků navrhuje používat pravidelná výběrová šetření, které lze provádět na reprezentativním vzorku žáků. To se může navíc zaměřit na širší okruh znalostí žáků základní školy, než testování plošné, kde se testuje jen několik hlavních předmětů. Takovou cestu ministerstvu školství doporučujeme a takovou metodu chceme prosazovat.
Zdroj: ČSSD.cz
Marcel Chládek: Zavést plošné testování žáků 5. a 9. tříd základních škol by byla chyba, ČSSD navrhuje jinou cestu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
"navrhuje používat pravidelná výběrová šetření, které lze provádět na reprezentativním vzorku žáků. To se může navíc zaměřit na širší okruh znalostí žáků základní školy, než testování plošné, kde se testuje jen několik hlavních předmětů. "
Tato cesta nezní špatně.
na reprezentativním vzorku žáků...
A kdo ty žáky vybere? A ze kterých budou škol? Spravedlivé a objektivní to bude jedině losem. A co když los padne na dítě rodičů odpůrců testování? Bude se pak kvůli nim sepisovat další nový zákon?
14. května 2013 11:05
Dle mého to bude probíhat úplně stejně jako jiná výběrová šetření.
To má ovšem jednu slabinu. Některé školy se do vzorku nikdy nedostanou, takže se jen tak nezjistí, že tam může něco váznout. Pak taky může nastoupit iniciativa rodičů, kterým bude vadit, že o svých dětech nemají takové informace jako rodiče dětí ve vzorku :) Pokud to dnešní testování vadí 1000 rodičů, dá se předpokládat že je tu 300000 dalších, kterým to buď nevadí nebo to přímo podporují.
Myslím, že tahle hysterie je umělý výplod soukromých testovacích firem a té maturitní sebranky, které ohrožuje zisky.
Záměr MŠMT jde navíc proti plánu na tzv.inkluzi ve školách - tedy namísto začleňování slabších žáků budou školy vedeny k tomu, aby se těch nejslabších co nejdříve zbavily a udržely si tak dobré výsledky testů.
Ale to je jen Chládkova představa. Ze škol utečou i ti chytřejší (pardon - silnější jako opak slabších), protože se nebudou chtít zahrabat. Nebo je nenechají rodiče petentů se zahrabat. A poté se nejlepšími stanou ti o trochu horší, až i ti nejmizernější budou nejlepšími ve třídě. Tak se to muselo stát i Marcelovi.
Dneska už se dá jedině emigrovat.
Doporučuji anglický Leicester. Na první pohled v ničem neliší od jiných anglických měst, ale údajně tam vyloženě bytní inteligence a píle.
ale údajně tam vyloženě bytní inteligence a píle.
Zvláště jste-li dobrý sportovec.
F.R.Čech v pořadu Na plovárně, kam si ho pozval M. Eben řekl, že cokoli navrhne nějaká strana, druhá okamžitě označí za špatné. A je to vidět. Až bude u moci ČSSD, zase bude vše kritizovat ODS. Tím ale nechci říct, že testování je dokonalé. Nebylo by vhodné zeptat se i učitelů z praxe, jak by situaci ve školách řešili? Co by bylo pro vzdělávání nejlepší?
Co by bylo pro vzdělávání nejlepší?
Hlas učitelky z praxe:
1) přesvědčit nebo donutit rodiče, aby se o škole a učitelích doma nevyjadřovali hanlivě, aby se školou spolupracovali a brali pokyny učitelů vážně
2) přesvědčit nebo donutit rodiče, aby své děti před vstupem do školy naučili základy slušného chování a doma i všude jinde je od dítěte důsledně vyžadovali
3) na 1. stupni ZŠ nechat učit jen nejlepší učitele (pokud vůbec ve škole nějací jsou)
Co by bylo pro vzdělávání nejlepší?
Pro vzdělávání samo, tedy kvalitu toho procesu, by bylo úplně nejlepší, kdyby se žákům chtělo býti vzdělanými.
Přímo by se cpali do spárů těch učitelských šmejdů, aby se nechali týrat jejich vysokými nároky. A možná by jim za to i připláceli.
Pro učitele je velmi skličující, když v září první hodinu v prvním ročníku, pořád ještě výběrové školy s určitým převisem zájemců o přijetí, se podívá do třídy a vidí obličeje bez výrazu a prázdné oči.
Okomentovat