Rád bych popřál všem studentům a studentkám hodně úspěchů při skládání maturitních zkoušek, jejichž státní část dnes odstartovala. Věřím, že budou úspěšní a ve svém studiu budou pokračovat na vysokých školách.
Se startem státních maturit by také mohlo sebrat odvahu ministerstvo školství a zaručit se za to, že se nebude opakovat fiasko z minulého roku, kdy vinou špatně připravené koncepce došlo k zpochybnění výsledků i úrovně státních maturit.
Výrazné pochyby dosud panují ohledně ceny, kterou pravicové vlády utratily za přípravu a realizaci státních maturit. Cena, která převýšila 1,5 miliardy korun, je velmi pochybná a pro státní kasu nepřijatelná! ČSSD stále čeká na to, až ministerstvo vyslyší náš apel a jasně sdělí, za co a komu byly částky vyplaceny. Start nového ročníku státních maturit je pro MŠMT tou nejlepší možností, aby tyto informace veřejnosti poskytlo.
Zdroj: ČSSD.cz
Marcel Chládek: Se startem nového ročníku státních maturit by mělo MŠMT rozklíčovat, proč stály státní maturity přes 1,5 miliardy korun!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Stačí, když se pan Marcel zeptá pana Zeleného, pana Lišky, pana Paroubka a paní Buzkové.
Ano. A k tomu bych se zeptal i stávajících mocipánů z MŠMT, proč tak trestuhodnou zlodějnu nejen že tolerují i nadále, ale i podporují do dalších let. Proč toto nikoho nezajímá? To si snad myslíte, že o tom všem stávající vedení sekce vzdělávání v regionálním školství neví? Ví!
rozklíčovat, proč
Sénátor Chládek by jako eventuální vrchní velitel pedagogů mohl lehce ubrat na obdobných frazémech. Aby se čistě náhodou neustálilo, že senátor je synonymem pytlíka, a aby to nebyl v senátu samý idiot. Pardon, idiom samozřejmě.
Namátkou třeba:
Myslí si, že rozklíčoval všechny klíče světa.
Vlez mi na klíč.
Malovat klíče na zeď.
Nelámej to přes klíč.
Je to trochu přitažené za klíče.
Vzal si příliš velký klíč.
Šplouchá mu na klíče.
Seber si svých pět klíčů.
Zakopali válečný klíč.
Je padlý na klíč.
Marcel je stále zpožděný, dokonce se zdá, že čím dál tím více. Dříve se zajímal o Dobeše, nyní se zajímá o Buzkovou. Kdy se začne zajímat o současné vedení MŠMT? A kdy o budoucnost školství? Marcel je jen takový pudlík, který štěká na Fialův pokyn.
Já furt nechápu to nekonečné znevažování KOHOKOLIV, kdo vyjádří snahu měnit to, co je blbé. Ten, kdo kritizuje, ať navrhne, co se dá dělat. Což takhle vzpomenout si, jak to bylo do té doby, než začaly školy soutěžit všemi způsoby o zajištění co nejvyššího počtu žáků na své škole /prachy/ - no a vrátit to tak, jak to bylo. Jak to bylo? Jak to, že to šlo? Proč se ruší to, co funguje? Současný způsob financování ovlivňuje dokřiva vše ostatní - školy se chtějí zviditelňovat, používají praktiky reklamních agentur, vytvářejí falešné obrazy o úrovni své školy - lžou, jako když tiskne. Pořádají se ve velkém množství různé akce, které s výukou vůbec nesouvisejí. Např. Den Země. Na můj dotaz /žák 3. třídy/, co se dělo, se mi dostalo odpovědi: nic, byli jsme v parku......Výuka odpadla, už zase = vynikající škola, děti se cítí volně a svobodně, rodiče už je nemusí brát na výlety - mohou se věnovat jejich domácí výuce, aby ve škole pak něco uměly. Dobrý, ne?
Proboha. Vy jste snad po mě druhý člověk v našem školství, který ještě stojí o to, občas normálně systematicky učit.
děkuji za názor, už jsem si myslel, že jsem sám.
Státní maturita sama osobě není špatný nápad, špatné je provedení a hlavně snaha rozkrást, co se dá. Nejhorší je, že to kryjou lidé přímo na MŠMT a to už dlouho, i když se různě mění. Odešel Němec, přišel ředitel odboru regionálního školství pan Zatloukal, který má maturity na starosti a kryje je se vším všudy, stejně tak náměstek ministra pan Fryč, starý známý pan Stárek aspol. Smutný osud českého školství.
Všude - nejen ve školství - jsou podobné praktiky, na které poukazuje dokument Šmejdi. Stejný mustr. Podobně praktiky exekutorů. Proti šmejdům z onoho dokumentu i exekutorům se už ozývají hlasy. Je zřejmě těžké odstavit nenažrance - není divu, chutná jim, takoví nemají nikdy dost. Čest neexistuje - poctivě odvedená práce rarita anebo spíš překážka - hodně kontrastuje, " kazí normu". Nic jiného to nechce, pouze podpořit, přidat se k těm, kteří toto chtějí změnit. Nemlčet. Na školách se má UČIT, pracovat - a mít pro práci časový prostor - neplýtvat energií na "předváděcí akce", výlety /je snad škola zájezdový podnik?/, "kulturní" akce /je snad škola kulturní středisko?/, na vypisování stotřiceti různých ŠVP, výkazů, hlášení, zápisů /kdo je čte?/, testů. Když má kuchař uvařit brambory, nemůže je připravit k jídlu za 3 minuty. Pokud je vyučenej, ví, jak má vařit. Tudíž nevypisuje předem plány, jak ty ertepla uvaří, co u toho použije, jak budou chutnat, strávníci nemusí vyplňovat dotazníky, zda z jídla nedostali průjem, při konzumaci jídla strávníky kuchař nemusí předvádět jako kulturní vložku "vlastnoručně" provedený axelpausen, aby odvedl pozornost od jídla /pokud je uvařeno kvalitně/ - tak nějak. Práci je třeba umět /kvalifikace/, mít pro její provedení patřičné "náčiní", prostor a adekvátní čas. A normálního šéfa. Nejlépe odborníka v daném oboru, který svou profesi umí od základu, tudíž nevyžaduje po svých podřízených ptákoviny.
Okomentovat