Součástí projektu NIQES je také vývoj integrovaného systému inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy, který je realizován v rámci klíčové aktivity č. 1. Cílem této části projektu je vyvinout nové metody, postupy a nástroje pro hodnotící činnosti České školní inspekce, zejména s ohledem na hodnocení základních funkčních gramotností. Výstupem této části tedy budou stěžejní koncepční dokumenty, dlouhodobé záměry inspekční činnosti i konkrétní metodiky pro hodnocení.
Aktuálně vzniká expertní analytická studie, která na příkladech mnoha zemí OECD rozebere systémy hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání a okomentuje a srovná způsoby využití interního i externího monitoringu. Dále budou zhodnoceny základní gramotnosti v rámci vzdělávacích systémů zemí OECD a současně také samostatně v rámci České republiky, přičemž sledovány budou čtenářská, matematická, přírodovědná, sociální, jazyková a informační gramotnost. V rovině gramotností bude analyzováno jejich postavení v koncepčních dokumentech hodnocených zemí, následně dojde ke srovnání existujících přístupů a metodik, pomocí nichž je sledována podpora rozvoje a dosažené úrovně těchto základních gramotností, rozebrána bude také související datová základna k uvedené problematice a stanoveny budou rovněž příslušné korelace.
K dispozici tak bude srovnání hodnotících systémů i přístupů k inspekčnímu hodnocení škol a školských zařízení v České republice, Slovensku, Rakousku, Polsku, Německu, Švédsku, Finsku, Norsku, Dánsku, Velké Británii, USA či Kanadě. Součástí těchto srovnání pak bude syntéza poznatků, která bude představovat souhrn klíčových závěrů hodnocení, jež budou systematizována do podoby typologií.
V závěrečné části této expertní analytické studie dojde ke zhodnocení názorů a postojů hlavních skupin účastníků vzdělávání k externímu sledování a hodnocení kvality a efektivity vzdělávacích institucí s tím, že důraz bude kladen zejména na postoje k hlavním dopadům externího sledování a hodnocení, a vznikne také ucelená koncepce sledování a hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání v rámci České republiky.
Expertní analytická studie je základním vstupním dokumentem pro samotný vývoj konkrétních metodik a metodologií pro stanovení obecných rámců pro hodnocení (tzv. Národní inspekční rámec kvality) i konkrétních metodik pro hodnocení stěžejních funkčních gramotností.
Cílem ČŠI je s podporou projektu NIQES vytvořit nový, moderní a flexibilní systém národního inspekčního hodnocení škol a školských zařízení, včetně tvorby nových metod, postupů a nástrojů pro hodnocení české vzdělávací soustavy. Další informace k obsahu, smyslu a cílům projektu NIQES jsou k dispozici na www.niqes.cz.
V Praze dne 7. května 2013
ČŠI: V rámci projektu NIQES vzniká expertní analytická studie k systémům sledování a hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat