Žáci cizinci představují v rámci českého vzdělávacího systému důležitou skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Mateřské, základní i střední školy stále častěji řeší, jakým způsobem se žáky přicházejícími z kulturně i jazykově odlišného prostředí pracovat. Cílem semináře je představení klíčových momentů procesu vzdělávání žáků cizinců, sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Datum: 30. 5. 2013, 9:00 – 13:00
Místo: Americké centrum, Tržiště 13, Praha 1
Lektoři: Mgr.Lukáš Radostný, PhDr. Kristýna Titěrová (META o.s.), Magda Faltová (Sdružení pro integraci a migraci)
Seminář je určen pracovníkům odborů školství na úrovni obcí, měst i krajů.
Hlavní témata v bodech
- rámcové podmínky pro vzdělávání žáků cizinců v ČR
- cizinci v kontextu školské i cizinecké legislativy
- potřeby školy v procesu začleňování žáků cizinců
- existující služby pro cizince, kontakty a zdroje
- sdílení dobré praxe
Seminář probíhá v rámci projektu Program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky cizinci, který je spolufinancována z prostředků Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí, MV ČR a MŠMT.
4 komentářů:
Ony ty děvčata z Pákistánu šatky z hlav nesundají a nesundají, tělesnou výchovu nenavštěvují,..Na integraci do většinové společnosti musí být vždy dvě strany.
No, chtěl bych vědět, kolik těch děvčátek z Pakistánu u nás je. Těch vietnamských, ruských a ukrajinských jsem už učil hodně. Jsou vždy nadprůměrné. Vietnamská komunita nás dokonce obviňuje, že cíleně kazíme jejich děti. Morálně i ve vzdělávání. Mají pravdu. Ruské a ukrajinské děti se diví, jaký bordel je v našich školách. Jojo, jen ti kluci ukrajinští a ruští, kteří se skamarádili s našími záškoláky, se docela rychle přizpůsobili. No, ale je tu jistá skupina, která se nepřízpůsobí nikdy. Nejsou to romové, ale šmejdi z bývalých tzv. pomocných škol.
Myslím si:
1. Že by nebylo od věci porozhlédnout se po příkladech dobré praxe se začleňováním cizinců do společnosti především v těch zemích, odkud sem děti se svými rodiči přicházejí, prozatím vděčni za to, že tu nacházejí jakés takés útočiště.
2. Že bychom měli především a urychleně vyřešit problémy s vlastními ne zcela dobře integovanými občánky. A nemyslím tím jen naše nepřizpůsobivé dětičky, ale především hendikepované, zpomalené a speciálně výchovně potřebné. Asi není dost peněz na speciální pedagogy, asistenty, psychology. Ono pak bude celkem jedno, kdo nám tady bude podpalovat auta a rabovat ve stavu perspektivní beznaděje. Jestli vlastní mládež nebo přivlastněná. Nebo všichni šmahem.
Dementní dítka chtějí integrovat mezi normální? No, rodičům dementních dětí se to možná líbí. Ale pomyslel někdo na to, že na normálních školách jsou normální kantoři? Nikoliv speciální pedagogové vystudovaní k výchově dementů? Nebo si každý kantor bude muset doplnit vzdělání - udělat kurz výchovy dementů?
Okomentovat