Údaje o počtech zaměstnanců, vynaložených mzdových prostředcích a průměrných mzdách za rok 2012 (data za 1.-4. čtvrtletí 2012).
Stručné shrnutí výsledků ve formátu PDF.
Tabulková příloha ve formátu XLS.
Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - rok 2012
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
28 komentářů:
24 395,- Kč - průměrná mzda pedagogických pracovníků (bez vedoucích pracovníků) v roce 2012 v regionálním školství. Tady platí aritmetický průměr. Někdo má mzdu blížící se 30 000,-, někdo naopak mzdu blížící se 20 000,-. A ještě jedna maličkost. Jaká je průměrná mzda v ČR? Jaký je průměrný plat vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v ČR? Opět je vidět, že školství je pro vládu prioritou číslo jedna. Ignorant
A opět se vracím k diskuzi, která se zde vedla minulý týden, a pokládám následující otázku.
Jak je možné, že pedagogičtí pracovníci ve středním školství měli v předminulém roce cca o 1 000 Kč a v minulém roce cca o 800 Kč vyšší průměrné mzdy, když tarify jsou už leta srovnány?
Tak se do té diskuse podívejte, tam to máte vysvětleno.
Ale nepovídejte!
Snad mi tady zase nechcete argumentovat vyšším normativem na jedno dítě na SŠ kvulivá vyššímu počtu hodin než na ZŠ. Počet hodin žáka nemá s platem kantora, který je stanoven podle jeho úvazku nic společného. Pokud je zde takovýto rozdíl v platech, tak jsou špatně stanoveny normativy. Prostě a jednoduše je to tak, že kraje si víc hledí SŠ, protože jsou jejich zřizovateli. Jinak by žádný takový rozdíl způsobený nadtarifem nebyl možný.
A to mají navíc středoškolští učitelé o 1 hodinu týdně nižší úvazek, a o několik desítek minut méně dozorů na chodbě....
A po maturitach nekteri mesic neuci...
Ještě jsem si nevšiml, že by u nás, na gymnáziu, někdo z učitelů chodil na dozory.
Učím na gymnáziu a na dozory chodím. To tady zase někdo píše naprosté nesmysly. Ne po maturitě, ale již po posledním zvonění mi odpadnou všechny přesčasové hodiny a mám tak od května do srpna nižší plat. Pro neustálé stěžovatele z řad učitelů ZŠ: učil jsem dva roky na sídlištní základce, protože se mi tam nelíbilo, přešel jsem na gymnázium. Jsem na současné škole velmi spokojen. Co vám brání v tom to také udělat?
"... Počet hodin žáka nemá s platem kantora, který je stanoven podle jeho úvazku nic společného..."
No, doufejme, že nejste ředitelem základní školy. :-))) Vám něco vysvětlovat je opravdu zcela zbytečné. Klidně si v tom ukřivdění žijte dál.
"... a o několik desítek minut méně dozorů na chodbě...."
To je jen další blábol! Jak jste na to přišel/přišla? Počet dozorů na každé škole závisí na počtu dozorovaných míst, na počtu přestávek a na tom, kolik učitelů se o ty dozory může podělit. Dále jejich délka závisí na délce přestávek.
Dozor nad žáky se opravdu vykonává i na středních školách. Tak tu veřejnosti neblbněte hlavu!
"Klidně si v tom ukřivdění žijte dál."
No tak nám tady tedy zkuste vysvětlit, proč by měli mít učitelé na SŠ vyšší nadtarifní složku platu, když tarify jsou již leta srovnány a v praxi to vypadá tak, že učitelky v prvních třídách dřou se 30 žáky ve třídě a na učňácích se v lavici povaluje mnohdy jen šest žáků, bo zbylých šest do školy pravidelně nechochází.
Přesně tak, přebujelé střední školství je fakt katastrofa. Skutečně je to mnohde tak, že na učňácích je ve třídě 10 žáků, zatímco na malotřídce musí mít kantorka k 10 páťákům ve třídě ještě např. 8 třeťáků. To by málokterý ze středoškolských kantorů zvládl. I když proč by to tak nemohlo na SŠ být? Ony snad osmileté děti jsou samostatnéjší než sedmnáctileté?
učitelky v prvních třídách dřou se 30 žáky ve třídě a na učňácích se v lavici povaluje mnohdy jen šest žáků, bo zbylých šest do školy pravidelně nechochází
Průměry jsou hezká čísla a dobře se s nimi mává.
Jenomže ony existují také první třídy o 15 žácích a středoškolské třídy o 34 žácích. Existují také malotřídky, kde je učitelů pomalu více, nežli žáků. To Vám nevadí?
Jenže takové výpočty se ukřivděným nehodí do krámu, viďte?
Také existují střední školy, kde na učitele v hodině občas vytáhnou kudlu. Kolikrát musel náš kolega ze základky kontaktovat policii, kolik posudků pro soudy a probační službu napsal za poslední rok?
Trávník u souseda je vždycky zelenější, ale čeho je moc, toho je příliš.
Místo toho, abychom se zabývali systémovými problémy našeho školství, budeme se zase frfňat v tom, že sousedovi nezaslouženě vyrostly větší jablka.
Nechť všichni nezaslouženě špatně zaplacení učitelé základních škol, kteří cítí, že je třeba v první řadě odejmout prostředky kolegům na školách středních sepíšou petici, anebo se kontaktují se svými poslanci a iniciují změnu systému odměňování.
Anebo ať vyvinou příslušnou aktivitu a stanou se sami středoškolskými učiteli. Uvidíme, zda jim svaté nadšení vydrží po přechodu do druhého tábora. :-(
Já souhlasím s kolegou Blahou, že na nižších stupních by měli učit ti nejlepší a také nejlépe zaplacení. Protože pokud se špatně postaví základy, dům spadne. A se vzděláním je to zrovna tak.
Ale odmítám plýtvat časem na plané diskuse se zakomplexovanými jedinci o tom, že mám o tři stovky měsíčně víc než on.
A jen pro úplnost. Učil jsem i na základní škole a nikdy mne tenkrát ani na vteřinu nenapadlo závidět středoškolským kolegům jejich pracovní či platové podmínky. Nikdy jsem ani na chvíli nezáviděl učitelkám prvního stupně, že k nim žáci vzhlížejí jako k bohyním, i když si to některé z nich nezasloužily. A nikdy jsem ani neřešil, že puberťákovi na střední se prostě nemám šanci zavděčit, i kdybych se pro něj rozkrájel a byl pedagogickou reinkarnací Jana Amose. Nikdy jsem se nezabýval platy kamarádů - vysokoškolských učitelů, i když i o "výkonech" některých z nich by šlo dlouze polemizovat.
Prostě máme každý to svoje a každý bychom se měli snažit to svoje dělat co nejlíp.
Mne totiž platy ostatních vůbec nezajímají. Starám se o ten svůj prakticky a o ty ostatní jen teoreticky - jako o prvek systému.
A pro mne je z tohoto úhlu pohledu tedy důležité, co a proč nutí školy, aby na prvním stupni byly třídy po 30 žácích, ačkoliv všichni víme, že je to nesmysl a vůči dětem v podstatě zločin.
Pro mne je důležité, jak nastavit síť středních škol tak, aby profily absolventů odpovídaly reálným potřebám a jejich uplatnění a ne abychom "vyráběli" jen další nezaměstnané a neuplatnitelné.
Jak změnit pravidla a třeba i zákony, aby se nemohlo jen tak stát, že si beztrestně 6 žáků do školy vůbec nepřijde a já jim musím jejich "nevolnost" uznat jako důvod absence a omluvit ji.
Jak síť škol optimalizovat skutečně a věcně a ne podle kamarádíčkovských vazeb. Jak zabránit tomu, aby se neopakoval se středními školami scénář škol mateřských, atd. atd.
Jak zabránit tomu, aby střední i vysoké školy přijímaly a také vypouštěly líné pitomce. Aby si titul nešlo koupit jako housku v krámě. Jak...
... příliš dlouhý seznam problémů, kterými je třeba se skutečně zabývat.
Ale věřím, že když tohle vyřešíme, tak si odpovídajícím způsobem vydělá učitel na střední i základní škole.
Až pak budu ochoten se bavit o tom, zda náhodou nemá učitel na střední o pětistovku víc nezaslouženě.
" Pro neustálé stěžovatele z řad učitelů ZŠ: učil jsem dva roky na sídlištní základce, protože se mi tam nelíbilo, přešel jsem na gymnázium. Jsem na současné škole velmi spokojen. Co vám brání v tom to také udělat?"
Asi jste moc inteligence nepobral/a (i kdyz jste na gymnaziu).
Nebo opravdu chcete vysvetlovat, proc "jim neco brani"?
1. Pořád nemohu nikde najít údaj, kolik peněz pumpují do škol na mzdy Obecní úřady - hlavně na podfinancované malé školy. Z kolika procent jsou vlastně ty mzdy dodotovávány obcemi...
2. Mzdy 2011, 2012, 2013 a 2014 jsou zvedány z OPVK 1.4. (Šablony)EU dotacemi. Kolik je to Kč, kolik %? U nás ve škole to mohlo dělat cca 2,5% ročního rozpočtu. Potom ale celý slavný růst učitelských mezd je z tohoto projektu... Co bude, až projekt skončí?
Poste.restante
Pěkně jste vyjmenoval společný jmenovatel počínajícího kolapsu českého školství. Učím na SŠ a taky na ZŠ. Pracovní povinnosti jsou v současnosti na ZŠ na hraně kolapsu části učitelů. Na SŠ se skutečně dýchá mnohem volněji, nejsou zde tak rozsáhlé povinnosti.
České školství je prostě v rozkladu a stále mně připadá, že s učiteli někdo manipuluje a snaží se je rozeštvat navzájem. Potom se snadno uvolní cesta k další "redukci" finančních prostředků do regionálního školství. Nemůžu se zbavit dojmu, že jde o úmysl. Ignorant
Tak k SŠ - má dvě děti, obě studující na SŠ (každý na jiné). Společné mají to, že dozory se ani na jedné nedodržují. Rozdílné potom to, že jednomu dítku neustále odpadají hodiny (cca 2-3 hodiny týdně), což by se na ZŠ stát nemohlo - tam jdou za něho jiní suplovat (rozuměj dozorovat, tedy zadáčo). Druhé dítko má spoustu suplovaných hodin, tedy pro učitele za 200 %, což by se na ZŠ opět stát nemohlo - viz výše.
A další věc - z jakého důvodu mají na SŠ o 1 hodinu nižší přímou pedagogickou činnost, tedy 21 vyučovacích hodin, oproti 22 vyučovacím hodinám na ZŠ?
Ne po maturitě, ale již po posledním zvonění mi odpadnou všechny přesčasové hodiny a mám tak od května do srpna nižší plat.
Vám odpadnou přesčasové hodiny? Vy máte přesčasové hodiny? Zajisté jste měl/a na mysli "přespočetné" hodiny. Tak ty na základce nejsou ani náhodou, tak nám vlastně nemá co odpadat. Ale včera rozdaly okolní střední školy vysvědčení žákům 4. ročníků. Mohl by mi někdo napsat, co od teď dělají učitelé těchto žáků? Maturita je jen pár dnů, tak co ty zbývající dny?!
"Vám odpadnou přesčasové hodiny? Vy máte přesčasové hodiny? Zajisté jste měl/a na mysli "přespočetné" hodiny. Tak ty na základce nejsou ani náhodou, tak nám vlastně nemá co odpadat."
No sláva, konečně to z Vás vylezlo! Schválně, jestli ve výše citované části Vašeho příspěvku najdete ten důvod, proč máte menší průměrnou mzdu. Máte tam i malou nápovědu :-)
Protože pán/paní je cimprlich, tak to raději opravím. Omlouvám se.
"Vám odpadnou přesčasové hodiny? Vy máte přesčasové hodiny? Zajisté jste měl/a na mysli "přespočetné" hodiny. Tak ty na základce nejsou ani náhodou, tak nám vlastně nemá co odpadat."
No sláva, konečně to z Vás vylezlo! Schválně, jestli ve výše citované části Vašeho příspěvku najdete ten důvod, proč máte menší průměrnou mzdu. Máte tam i malou nápovědu. :-)
pro poste restante: my máme na 1. stupni i více než 30 žáků ve třídě. A proč? Protože normativy na žáka 1. st. jsou nižší než na žáka 2. st. a protože pak bohužel máme v jiných ročnících pod 20 žáků na třídu - na rozdělení velkých tříd prostě není žádná rezerva. KÚ ani zřizovatele to nezajímá... Kdosi psal: Běžte za poslanci... Ti o školství NIC NEVÍ A VĚDĚT ANI POMOCI NECHTĚJÍ, protože kdyby věděli a chtěli, už dávno by konali.
Ti o školství NIC NEVÍ A VĚDĚT ANI POMOCI NECHTĚJÍ, protože kdyby věděli a chtěli, už dávno by konali.
Máte naprostou pravdu.
MUSÍME JE PŘINUTIT.
S kolika poslanci už jste mluvil?
Já jsem snad ještě z žádným poslancem, pane poste.restante, nemluvil. Ale hodně jsem jich už viděl a hlavně slyšel.
Když jsem se byl ve sněmovně posledně podívat, vypadalo to tam tak, že jsem vážně čekal, kdy vytáhnou lahváče a začnou mastit ferbla.
Nějaký pohovor nejspíš nepomůže. Možná koupel ve Vltavě, pár dnů na pranýři nebo standardně lískovkou přes jágodicu...
Samozřejmě, že (jeden) pohovor nepomůže.
Absolvoval jsem jich mnoho.
Ale je to první krok k tomu, aby člověk pochopil, že jedinou cestou k prosazení změny je síla, nátlak, stávka.
Ale popravdě řečeno, nedá se říci, že debata s poslancem či senátorem je úplně zbytečná. Nejsou úplně všichni úplní ignoranti, nebo darebáci. Je jich tam pořád ještě i pár slušných. Když nějakou informaci slyší opakovaně, je šance, že ji pochopí. Občas dokonce i nějakou aktivitu vyvinou. Občas.
Nejsou úplně všichni...
Otázka možná je, kolik takových činovníků je svým původním povoláním pedagog. A kolik z nich je ochotno si vzpomenout na svoje učitelská léta. Určitě, řekl bych, drtivá většina ředitelek a ředitelů, inspektorek a inspektorů, mnohé zastupitelky a zastupitelé jsou bývalé učitelky a učitelé.
A také, kterému z pedagogů, třeba, se vybaví jeho žákovská léta. Mohlo by být zajímavé sledovat chování čerstvých učitelů, ještě včera studentů. Nebo, když se učitel stane účastníkem školení se závěrečnými zkouškami nebo když je rodičem ne právě úspěšného žáka. To pak kolikrát bývá docela síla. Stejně, jako je jistě zajímavé sledovat změny v chování zmíněných školských činovníků. Někdy by to mohlo být i k popukání, kteréžto postupně přes šílený chechot přechází do hořkého pláče a zpravidla končí usedavým štkaním.
poste.restante řekl(a).. 28. dubna 2013 22:26
Ale popravdě řečeno, nedá se říci, že debata s poslancem či senátorem je úplně zbytečná. Nejsou úplně všichni úplní ignoranti, nebo darebáci. Je jich tam pořád ještě i pár slušných. Když nějakou informaci slyší opakovaně, je šance, že ji pochopí. Občas dokonce i nějakou aktivitu vyvinou. Občas.
Je načase si nalít čistého vína. Lidé jdou dnes do politiky aby pomohli sobě a ne národu a věcem veřejným a to bez ohledu na partaje. Neudělají nic, co by je vystavilo nepohodě. Mohou svobodně souhlasit nebo z té špíny odejít! Neodejdou! Pravice levice, všechno jedno! Oni se vždy mezi sebou skvěle dohodnou a náš výběr daní si bezezbytku rozdělí! Kašlou na své voliče z vysoka a naprosto oprávněně. Blbí jsme totiž my!!! Oni, ani náhodou! V jimi stanovené zákonem chráněné pohodě vymýšlí další a další triky, jak se beztrestně obohatit z našich daní a na náš úkor! Lež, krádež a podvod se již stala běžnou součástí našich životů. Práva a spravedlnosti se nedovoláš! Morálku (ani tu sebezáchovnou) už nemáme! Neviditelná ruka trhu nemůže fungovat v situaci, kdy všichni účastníci trhu lžou, podvádějí a kradou za laskavého přispění, účasti a legislativní podpory českého státu a EU! Ekonomika bude oscilovat okolo nuly nejméně 15 – 20 let. Na oživení zapomeň! Je třeba se probrat! Pokud stát neusnadní korektní podnikání regionálním živnostníkům, nebudeme se stačit divit, v jaké společnosti se zanedlouho octneme! Bez zásadních celospolečenských změn nepohneme vůbec s ničím! V současné době není v Česku, v Evropě i ve světě významnější síly, která by se odvážila o zásadní nápravě alespoň mluvit! A vůbec, nahlížím, že názor prezidenta Miloše Zemana na internetové diskuze je naprosto správný. Omlouvám se, že jsem se účastnil!
VM
No jo, no. Pořád diskutujeme, protože doufáme...
To máte jako s tím Finskem. Pořád někdo chce jejich regule přenášet k nám. Jenže u nás je už odhaduju 80 % obyvatel zmagořeno materiálnem. Smysl života vidí v hmotném výsledku, zisku prachů. Pokud mluvím s lidmi, kteří pobývali ve Finsku, tam jsou lidi ve velké většině ještě nezkažení, náturou čistí, duchovně ladění, věřící v boha a všelidské ideály. Stát to může podporovat, má na to, takže vše funguje, jak má. Zatím. Snad je nezkazí internet, liberalismus a zhůvěřilosti Západu, které ten Západ ovšem na rozdíl od nás blbců ještě pořád umí zvládat.
Přebírat od Finů jejich zásady vzdělávání (aniž by byla přenositelná jejich výchova!) mi přijde stejně nesmyslné jako chtít stádo divokých vlků ochočit waldorfskou pedagogikou.
A naši zastupitelé? To jsou jen nejdivočejší nebo nejprohnanější vůdci smečky.
VM
Jen aby opět nedošlo k dezinterpretaci. Miloš Zeman prohlásil, že někteří účastníci internetových diskusí jsou zakomplexovaní idioti.
http://www.youtube.com/watch?v=jG6IZuB-8O0
To se ale naprosté většiny zdejších diskutujících přece vůbec netýká. :-)
Jinak s obsahem Vašeho příspěvku, bohužel, musím téměř souhlasit. Přesto nejsem úplný skeptik. Třeba takovou Táňu Fischerovou rozhodně nepodezřívám ze zištných úmyslů. A nemyslete si, takových jako ona, kteří stále ještě chápou politiku jako službu lidem, je víc. Jen se o nich nedozvíte ve zprávách na Nově. Ale po jednom osobním rozhovoru obvykle rychle zjistíte, who is who.
někteří účastníci internetových diskusí jsou zakomplexovaní idioti.
To lze bez potřeby výrazně bystrého úsudku směle prohlásit o příslušnících kdejaké skupiny lidí.
Třeba i o účastnících hradního tlučhubení.
Okomentovat