Přečtěte si: Tablety jsou úspěšné, ale jak si pro ně získat učitele?

sobota 27. dubna 2013 ·

Jakkoli přínosné jsou nejmodernější informační technologie pro výuku, bez nadšených kantorů moc nepomohou. Nové technologie po nich vyžadují osobní nasazení, přitom už teď mohou kantoři jen stěží držet s dětmi krok.


Z článku jim v Novinky.cz vybíráme:

Navíc zavádění IT má i svá rizika. Psychologové mají obavy, že by se mohla omezit komunikace mezi žákem a učitelem, zhoršit vztahy ve třídách, protože učitel nebude mít takovou přímou kontrolu nad žákem, když jeho bude kontrolovat prostřednictvím různých programů.

„Obávají se, že programy nebudou schopny vždy odpovědět studentovi na otázku, a nemusí mít pozitivní dopad na efektivitu výuky v celé své šíři,“ řekla Zapletalová.



9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 10:48  

A proc, proboha chcete TED zskavat ucitele pro tablety?

Doted nemaji v kabinete pro sebe pocitac a casto ani ve tride, a uz zase tablety.

NEvim, cim to je, ale tato doba je na "myslenky", ktere jsou k hovnu mimoradne urodna.

Pytlik Blaha řekl(a)...
28. dubna 2013 v 11:46  

už teď mohou kantoři jen stěží držet s dětmi krok

Jako, kteří a v čem? A taky, no a co?
To mám z pohledu na třídu plnou tabletů padnout na zadek? A proč?
Tyhle technologické fetiše a okázalost vlastnictví značky jsou projevem tak akorát nízkého sebevědomí a komplexu z neumětelství.
Machrování v drahých autech, bojoví psy bez náhubku, mobily vyložené v hospodě na stole, to jsou hodnoty dnešního dne. Anglicky neumím, mobil jsem nikdy neměl, do práce chodím pěšky a nejen ve škole je plno lidí, kteří něco umějí lépe než já. No a co? Zase jsem dobrý v mimoverbální komunikaci, jsem schopen se na zchůzku dostavit včas, uběhnu dál, než mnozí ujedou na kole, už před lety jsem třeba ty místní dovedy upozorňoval na základě posouzení veřejně přístupných informací na reálné nebezpečí, že halasně budované technologicé centrum bude nejspíš standardní habaďůra, a pitomce rozpoznám na sto honů.
Co, trh s interaktivními tabulemi je již nasycen? Tak se posereme z tabletů? Abychom pak děti navlékali do uniforem pro setření třídních rozdílů a děsili se testů nejnižších, ještě akceptovatelných vědomostí?
Jaké máte provize? A dostaneme k tabletu i šišku salámu zdarma? A co to bude příště? Čip v mozkovně?

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 12:14  

Re 8. dubna 2013 10:48: Můžete mi prozradit, co všechno ZŠ a SŠ nakoupily za 6 miliard z EU peníze školám a EU peníze SŠ? Asi 15000 interaktivních tabulí s PC nebo notebooky, další desetisíce notebooků a PC... přeci se to nevyhodilo pánubohu do oken?!

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 12:48  

Děti by především měly v probíraném učivu držet krok s učitelem.

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 13:11  

Jo přesně tak, argument, že si žák může listovat učivem zpátky, je kouzelný, protože většina z miláčků má problém si v učebnici, ať už normální či interaktivní, nalistovat to, co se právě v hodině dělá.

A ještě jedna připomínka. Výzkumy z poslední doby dokazují, že přespříliš názoru vede k malému rozvoji abstraktního myšlení. Uvedu příklad. Pokud s dětmi probírám model atomu, tak jim ho samozřejmě v úvodu nakreslím na tabuli či promítnu přes dataprojektor. Nicméně v dalších hodinách už musím postupně přejít k využívání tohoto modelu bez názoru, protože jinak nebudu ozvíjet představivost žáka a zamezím u něho rozvoji abstraktního myšlení.

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 13:15  

Za prodejem tabletů je cítit obrovské lobby prodejců interaktivních učebnic, především firmy Fraus. Jenže např. zrovna jejich cvičení v interaktivních učebnicích jsou udělána tak, že po stránce se zadáním následuje lehce dostupná stránka s řešením a děti opisují až se jim od dotykových diplejů práší.

Jedna věc jsou tedy kecy o tabletech a druhá věc jsou dobře didakticky zpracované výukové materiály, a těch je na našem trhu krutý nedostatek.

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 13:16  

Pane jo, Pytlik se asi slušně vytočil, když tentokrát nezvládl mateřský jazyk :-)

Anonymní řekl(a)...
28. dubna 2013 v 17:06  

"Re 8. dubna 2013 10:48: Můžete mi prozradit, co všechno ZŠ a SŠ nakoupily za 6 miliard z EU peníze školám a EU peníze SŠ? Asi 15000 interaktivních tabulí s PC nebo notebooky, další desetisíce notebooků a PC... přeci se to nevyhodilo pánubohu do oken?!"

A k cemu Vam to bude? Vite, predpokladam, ze penize nejde jen tak jednoduse pouzit na nakup "cehokoliv", ze jsou v tom taky penize na 1000 x vyjmenovana slova.

Stav ve skolach je tak spatny, ze jedna sada (debilne nastavenych projektu z EU) vsechny nedostatky nevyresi.

Presnou odpoved na Vasi otazku predpoladam necekate, je vam asi jasne, ze to jeden obycejny ucitel tezko vi...

Neco se panubohu do oken vyhodilo urcite, tomu verim.

Mintaka řekl(a)...
2. května 2013 v 10:56  

ICT ve vzdělávání jistě není samospasitelné. "Dobrého" učitele jen tak nezastoupí.

Tablety a další hračky však mohou být, velmi užitečný nástroj. Ovšem ne samy o sobě, ale zasazené do propracovaného systému.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.