Dotace škodí. Korumpují. Pod praporem vzdělanostní společnosti zdevastovaly vzdělávací systém. Pod praporem startování hospodářského růstu (a pod dalšími výpravnými standartami) zdevastují celou zemi.
Z článku Tomáše Fürsta v FINMAG.cz vybíráme:
Nevzkvétá jen výzkum, nesmíme zapomínat na vzdělávání. Tam je situace ještě zábavnější. Za velkého povyku o konkurenceschopnosti a vzdělanostní společnosti jsme napsali stovky úplně zbytečných (a špatných) skript, vyrobili tuny bezcenných e-learningových materiálů (řekl někdo jejich autorům, že existuje Wikipedia, Coursera, Udacity, TEDtalks,... ?) a napsali tisíce stohů papírů, což prý „inovovalo“ studium. Nakoupili jsme elektronické tabule, multimediální učebny a stovky dataprojektorů (od vynálezu PowerPointu jsem přestal jezdit na konference). Kvalita výuky logicky setrvale klesá, přibližně přímo úměrně množství dotací do ní mířících. Typická přednáška na vysoké škole dnes vypadá tak, že se na notebooku (za 40 tisíc) připojeném k dataprojektoru (za 60 tisíc) odkliká powerpointová prezentace e-learningového materiálu (vytvořeného za 80 tisíc na odměnách), která obsahuje banality opsané z české učebnice ze sedmdesátých let (maloobchodní cena třináct padesát). Přednáší odborný asistent, zcela vyčerpaný neustálým vyplňováním výkazů své činnosti, který je za svoji výuku hodnocen pouze podle toho, kolik napsal článků. Pak se vyrazí (někdy i na chodbu) sehnat dostatečný počet podpisů, aby se vykázalo splnění monitorovacího ukazatele příslušného projektu, ze kterého byl dotyčný předmět „inovován“.
Přečtěte si: Bohouš chce víc chlebíčků!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Proboha toto nikdo nechce slyšet!!! Toto se nesmí vědět! Toto je přece TABU...
Přesně tak. To jsme přeci chtěli. Moc za to děkujeme Evropské unii a OECD, kulatým stolům a dalším, zpravidla obecně neprospěšným institucím, jmenovitě pak pánům jako je např. O. Hausenblas, T. Feřtek, B. Brdička, M. Chládek a řadě dalších deformátorů českého školství. V neposlední řadě také zdejšímu panu šéfredaktorovi.
Zapomněl jste na O. Neumajera. Doporučuji http://ondrej.neumajer.cz/?item=vyukove-aktivity-pro-rozvoj-dovednosti-21-stoleti.
Re Anonymní 27. dubna 2013 13:28:
Co a jak jmenovaní ovlivnili?
27. dubna 2013 13:28
Opravdu demokratický názor, zřejmě z pozic současné vládní garnitury.
13:28
Možná jsem méně čtenářsky gramotná, ale uniká mi souvislost mezi článkem a jmenovanými pány (o vlivu EU a OECD jsem též přesvědčena). Mohl/a byste se více rozepsat, abychom mohli sledovat Vaše myšlenkové pochody? Děkuji.
Co a jak jmenovaní ovlivnili?
Těžko dnes říci přesně. To ukáže až budoucnost a přípaně i ÚSOŠ (Ústav pro Studium Ovlivňování Školství), pokud jej neparalyzuje jeho vlastní Rada.
Mnozí lidé ovšem z vlastního přesvědčení nebo z nějakých zájmů mohou v jiných lidech vzbuzovat poněkud falešnou představu, a také naději, že nové vzdělávací metody a nové technologie jsou zárukou nápravy žalostného stavu českého školství.
Ono se totiž ani neví přesně, jestli je současný stav ve svém vývoji skutečně žalostný, nebo možná lépe, není-li takový stav zákonitý a jen obtížně v daných podmínkách a souvislostech odvratitelný.
Nikdo si s tím moc neví rady, neznají se příčiny, a pak tu je dost prostoru pro věrozvěsty a jejich božstva. Nakonec i plný břich má historicky přednost před plnou hlavou.
Okomentovat