Asociační testy označované lákavě a roztomile „Barvy života“ jsou hitem. Jsou také nejspíš nejdražší (co do celkových výdajů) diagnostickou metodou, jakou kdy kdokoliv zaplavil český vzdělávací systém. To vše navzdory tomu, že tato metoda je nejspíš k ničemu.
Z článku Petra A. Novotného v Blog.RESPEKT.cz vybíráme:
Musím uznat, že autoři metody „barev života“ jsou psaví. Jsou schopni vyprodukovat text, který přinejmenším na laika dokáže působit přesvědčivě. Slova se střídají s grafy, je to barevné, cituje to respektované experty. Obzvlášť práce metodou autority je působivá, jen si nejsem jist, zda by citovaní autoři byli vždy potěšeni. Z metodologického hlediska ovšem materiál mnoho neříká. Proklamuje (ač vlastně nedokládá) vysokou reliabilitu. Dílčím způsobem (řekněme poněkud chaoticky) dokládá konstruktovou validitu, co je ovšem oním konstruktem je velmi nejasné, skryté za odkazy na rozmanitá odborně vypadající slovíčka. Laicky řečeno, analýzy naznačují, že testy „něco“ měří. To „něco“ se nechová nahodile, ale je to jakousi trvalejší charakteristikou. To je to pozitivní, pokud se autorům dá věřit.
Chcete-li vědět, co je to to „něco“, pak musíte slepě věřit autorům testu a jejich interpretaci rozmanitých kapacit a „kapacit“. Autoři Barev života se neobtěžovali zjištěním kriteriální validity. A to je to nejdůležitější kritérium, které je přitom to relativně snadné zajistit. Stačilo by změřit měřené charakteristiky ještě jinou metodou či metodami a výsledky porovnat. Pokud na to firmě DAP Service, a.s., inkasované miliony nestačí, přinejmenším není důvěryhodná. Ale spíš jde o podvod!
Přečtěte si: Barvy života – jen nedůvěryhodná, nebo rovnou podvodná metoda?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 comments:
tato metoda je nejspíš k ničemu.
To jsem tvrdil před 3 lety a málem jsem se stal neučitelem.
Napodobne.
Citim se byt zmanipulovan, podveden, zneuzit, urazen.
Taky na nas poslali nejakeho psychouse a vysledky pouzili k nasledne buzeraci.
Zvazuji podani trestniho oznameni na zamestnavatele.
Sedych
Ještě horší než Barvy života je hodnocení studentů. Na nás píšou hodnocení kvality výuky. Zapojí se zásadně pouze ti, kteří mají problém s vyučujícím - nechodí na přednášky, učitel od nich chce náhradní práci, a je zle, je nejhorší, pedant, nekompetentní, nerozumí oboru, nerozumí psychice studentů. Mám takovou diagnózu, že bych asi měl rovnou jít do vyhnanství a neškodit.
Nejhorší je, že vedení školy podle toho finančně hodnotí.
Radsi navstivim psychiatra, abych se ujistil, ze jsem v ataku rozdvojeni osobnosti predchazejici prispevek nenapsal ja.
Sedych
Víte, já na to mám takový názor, že pokud je to za moje peníze, můžu si věřit čemu chci a do téhož pak vrážet peníze. Pokud však jde o peníze školy, které by šly jistě využít smysluplněji, měl bych používat zdravý selský rozum a nenechat se nachytat na kdejakou blbinu.
Pokud to ovšem bude v tomto státě fungovat tak, že za evidentně prošustrované peníze nebudou dodyční hnáni k odpovědnosti, budou také vedoucí pracovníci státních institucí dále utrácet peníze za barvy života či podobné nesmysly.
Jedna věc jsou peníze. Dobře, ty se asi prošustrovaly, nakupoval se za ně tento bazmek. O blbosti těch, co platili, netřeba vést sáhodlouhé diskuze.
Ale věcí druhou, a podstatně vážnější, jsou možné škody napáchané na těch dětech, jenž byly otestovány. Co když se některé z nich řídily závěry, které z testů lezly? To bych řešil v první řadě. Pak až odpovědnost, třeba trestněprávní, za špatné hospodaření s financemi školy.
možné škody napáchané na těch dětech
A to je asi to vůbec nejhorší. Na dětech necháváme provádět nebo i sami provádíme všelijaké experimenty. Nahoru dolu, jednou tak, pak zase jinak... kdejaký hochštapler se do toho montuje zaštiťujíce se tvrzením, že je připravujeme pro časy budoucí.
Houbeles. Leda tak k zmagoření.
Post a Comment