V souvislosti s návrhy řešení výuky Dalšího cizího jazyka na základních školách od září 2013 přinesly dnešní Hospodářské noviny nepřesně vyznívající informaci o možné spojené výuce dvou cizích jazyků v rámci jedné vyučovací hodiny. MŠMT takovou výuku v žádném případě nenavrhuje, ani ji nepovažuje za rovnocennou samostatné výuce jednoho cizího jazyka.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo materiál, v němž reagovalo na nejrůznější dotazy škol k tématu výuky Dalšího cizího jazyka, který bude na základních školách od září 2013 povinný nejpozději od 8. třídy.
Jeden z dotazů se týkal i hraniční situace, kdy nebude na malé škole možné jednorázově / krátkodobě, například z důvodu nemoci učitele, zajistit výuku cizích jazyků jinak než sloučením žáků do skupiny, ve které by byly vyučovány dva jazyky. MŠMT připustilo, že takovému případu může dojít a jako jednorázové / krátkodobé a ojedinělé řešení toto nevyloučilo za podmínky, že učitel oba jazyky zvládá.
Rozhodně nejde o možnost trvalého způsobu výuky, který by mohl nahradit kvalitní výuku jednoho cizího jazyka.
MŠMT: Reakce na zprávu v Hospodářských novinách z 18. dubna
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
MŠMT takový postup navrhuje, stačí se jen podívat na dokument na webu MŠMT http://www.msmt.cz/file/28076.
Dle bodu C: "Ředitelé mohou vytvářet skupiny žáků Cizí jazyk + Další cizí jazyk".
Jak asi pak bude výuka vypadat?
A co je na slučování vyučovacích předmětů zlého? Neznám těsnější realizaci mezipředmětových vztahů. Třeba informační technologie mohu kombinovat prakticky s čímkoli.
Můžeme to vnímat i jako počátek návratu do dob Sókratových, kdy učitel měl ve skupině žáky různého věku a učil je všemu, co sám znal.
Jen aby to nedopadlo jako v té historce, jak se pan Pivec dozvěděl, že kolega Nedbal vyučuje na akademii.
"Tak Miloš uči? A co učí, když hovno umí."
Jen, aby nám, jako v Babylónu, nedošlo ke zmatení jazyků.
Jinak, přiznám se, si myslím, že u takové třetiny žáků je to vcelku jedno. Stejně v hodinách jazyků jen sedí a tupě zírají, zvláště v 8. a 9. třídách.
Druhý cizí jazyk zrušit, posílit hodiny angličtiny. Není zajištěna návaznost na SŠ a pro mnohé (a to nejen cizince, ale i Čechy) je cizím jazykem už čeština.
Druhý cizí jazyk zrušit
Pozdě bycha honit! Argumentů netřeba. Ministerští úředníci i se svým politickým vůdcem všechno dobře vědí. Teď už musíme jen čekat, až dostanou rozum, protože zatím jsme přesvědčováni, že výsledky výuky ovlivníme nejlépe testováním! Proč tedy přemýšlet o nějaké koncepci? Nazdááár!
Okomentovat