MŠMT: Metodický výklad k odměňování

pátek 12. dubna 2013 ·

Metodický výklad k odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a školských zařízení a jejich zařazování do platových tříd podle katalogu prací, č.j. MSMT-11705/2013-201, zpracovalo MŠMT na základě změn v právních předpisech vztahujících se k oblasti odměňování. Má pomoci ředitelům, odpovědným zaměstnancům škol, školských zařízení a jejich zřizovatelům ke snadnější orientaci v odměňování a zařazování do platových tříd.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen ministerstvo) na základě vydání nového Katalogu prací a změněných právních předpisů zpracovalo a předkládá k využití školám a školským zařízením (dále jen školám) “Metodický výklad k odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a školských zařízení”. Tento metodický výklad má pomoci ředitelům, odpovědným zaměstnancům škol a jejich zřizovatelům ke snadnější orientaci v odměňování a v katalogu prací při zařazování jejich zaměstnanců do platových tříd, není pro ně závazný a příklady uvedené v metodickém výkladu nemusí odpovídat realitě všech škol. Závazné jsou pouze právní předpisy, proto je musí ředitelé škol, kteří jsou odpovědni za správné zařazení zaměstnanců, dodržovat při respektování konkrétní situace a potřeb své školy. Poznámky psané kurzívou k jednotlivým příkladům prací jsou doporučující. Předpoklady a požadavky uvedené jiným typem písma pro 13. a 14. platovou třídu v povolání 2.16.01 Učitel jsou naopak podmínkou pro získání příslušné platové třídy.

Ministerstvo upozorňuje, že postupně může docházet k aktualizaci metodického výkladu, dojde-li ke změnám právních předpisů, proto doporučuje sledovat webové stránky MŠMT.

V Praze dne 10. 4. 2013

PhDr. Jindřich Fryč
náměstek ministra pro vzdělávání

Dokument ke stažení

33 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 0:55  

Taky mohli vydat metodicky pokyn pro lety v balonu, jizde na vlne nebo pilotovani F16, vsechno by bylo stejne k hovnu jako pokyn k odmenovani.

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 6:47  

Výchovný poradce s 19 hodinami úvazku ve 13. platové třídě. Ostatní na škole snad nedělají nic?

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 10:37  

A zajímavé je, že ICT koordinátor, jakoby ani na škole neexistoval.

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 14:14  

ICT koordinátor má větší úlevy z hodin než výchovný poradce a má nárok na specializační příplatek 1000 - 2000 Kč, což je mnohem více než být ve 13. platové třídě, kde je rozdíl i pouze kolem 300 Kč oproti 12. platové třídě.

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 15:12  

Ten narok ma ovsem i vychovny podarce, pokud se nemylim.
ICT koordinator je casto v pozici zastupce reditele, protoze resi vetsinu problemu, na ktere reditel ani zastupce/ci nestaci, podili se svym zpusobem na vedeni skoly.
Nehodlam zpochybnovat funkci vychovnych poradcu, na problemovych skolach maji prace jiste taky dost, ale ICT koordiator z hlediska vyznamu pro skolu neni "mene dulezitym", tak by si zaslouzil minimalne totez.

Zkuste to postavit i tak, ze nahrada vychovneho poradce je pomerne jednoducha, nahrada ICT koordinatora je slozitejsi.

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 15:24  

Byvavaly doby, kdy skolu ridil reditel se svym zastupcem a zvladali to. Pravdou je, ze se tehda ve skolach jenom ucilo.

ICT kordinator? Kdo to je? Co dela?
To se skola bez nej neobejde?
Sedych

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 18:29  

Jenze v bezne zakladni skole nebylo 100 pocitacu, wifi, int. tabule, elektronicka evidence, datove schranky, "elektronicke" vysvedceni, webove stranky, "elektronicka" inventarizace, "elektronicke" suplovani, elektronicka tridni kniha a mohl bych i pokracovat.

Vy zijete Sedychu na jine planete? :-)

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 18:51  

Tohle vsechno mame, pocitacu ke stovce dobre, a o nejakem koordinatorovi nevim zhola nic. Kdopak to vsechno koordinuje a kdopak asi ty penize bere. Mozna nejaky replikator nebo terminator.
Sedych

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 19:59  

Podívejte se do předpisů - při stejném počtu žáků má ICT koordinátor o 1 hodinu více snížený úvazek než výchovný poradce.
A činnosti popisované v příspěvku v 18:29 nejsou vůbec v kompetenci ICT koordinátora. Správu sítě má na starosti správce počítačové sítě, který zpravidla na škole pracuje dle smlouvy o technickém zabezpečení sítě. Jinak elektronickou evidenci vede zástupce ředitele a výchovný poradce, též "elektronické vysvědčení", webové stránky spravuje webmaster, elektronickou inventarizaci má na starosti ekonomka školy, elektronické suplování zástupce ředitele, elektronickou třídní knihu vedou třídní učitelé a i já bych mohla pokračovat.
Takže ještě jednou, pročtěte si náplň ICT koordinátora. A můžu vám napovědět, jsou to věci týkající se koordinace... Nikoliv dělání práce za ostatní učitele.
A jenom na doplnění - výchovný poradce má povinnost stanovit konzultační hodiny.
Takže uvedu příklad, na škole do 150 žáků má výchovný poradce snížen úvazek o celou 1 vyučovací hodinu, ICT koordinátor o 2 vyučovací hodiny. Ale na rozdíl od něho musí ještě výchovný poradce mít tu jednu stanovenu (a samozřejmě ji dodržovat) konzultační hodinu. Ale těch konzultací od rodičů je samozřejmě mnohem více, protože s VP chodí řešit prakticky všechny problémy svých dětí...

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 22:01  

No jisteee! Jakypak spravce? Metodik je to!
Prace jak na kostele. Pro skolu do peti set zaku tolik, ze to vydá na ctyri hodiny ulevy a jeste k tomu nadtarif.
Zkusme pouvazovat o charakteru takove skoly, ktera ict metodika vubec nepotrebuje. A nebo jej taji.
Sedych

Anonymní řekl(a)...
12. dubna 2013 v 22:33  

19:59

V prispevku, na nejz reagujete, neni o sprave site ani slovo.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 0:28  

Náš výchovný poradce se tedy nepředře. Má na starosti přihlášky, které si rodiče vyplní sami a sami si je odešlou, známky doplní třídní učitel. Úvazek 19 hodin a 13. platová třída. Prevenci dělá preventista. Konzultace jenom tehdy, když se někdo nahlásí. ICT koordinátor má úvazek 16 hodin a 6 hodin na správu sítě. Moc ho vidět není, taktéž jeho práce není moc vidět. Má však ve svých 28 letech vyšší plat než učitelka Čj před důchodem.
Skupiny ve VT po 15, ČJ a ostatní předměty po třiceti žácích. To se nebavím o opravování a dalších věcech.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 6:47  

Správu sítě má na starosti správce počítačové sítě
Pokud na škole existuje

"elektronické vysvědčení", webové stránky spravuje webmaster
Pokud na škole exiruje

elektronickou třídní knihu vedou třídní učitelé
Pokud to umí. (Nemyslím zapsat hodinu a absenci, ale s tím související činnosti)

Výchovný poradce je dobrý k tomu, aby vyplňoval a přeposílal papíry mezi rodiči, PPP a kantory.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 7:45  

13. dubna 2013 6:47

A to jsou ty "výjimečné" práce. Jen aby se nám kolegové "nepředřeli jako koně".

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 9:03  

Prijde mi, ze tu placa nekolik lidi, kteri o praci ICT-nekoho nemaji ani poneti (a dost mozna ani toho vychovneho poradce).

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 9:35  

Napostý souhlas s posledním příspěvkem. Já jako ICT mám příplatek 1 000 Kč a propotže, abych nehrabal nemá třídu a třídnický příplatek, tak mula od nuly pojde. Takže fakt plat na úrovni 13. třídy, jak kdosi výše zmiňoval.

A kdyby nebylo těch tří hodin z úvazku dolů, tak nemám šanci tu práci vůbec dělat. I tak mi kolegové lezou do hodin a otravují mne při výuce, když se jim něco šprajcne na interaktivce nabo v PC učebně. Někdy si říkám, že odučite ty své tři hodiny a mít svatý pokoj, by bylo rozhodně jednodušší.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 10:32  

Naprostý souhlas s posledním příspěvkem.
Jako ICT koordinátor a metodik - práce od nevidím do nevidím. Učitel si svoje odučí, udělá přípravu a je docela v klidu. Ve 14 hodin je doma. Ale vše co jde přes PC, jde přes ICT koordinátora. Od tvorby webových stránek, ...

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 12:31  

A bude hůř... .

Počítačů, interaktivních tabulí apod. příbývá. Na úřadech mají na stejný počet PC zaměstnaného člověla na plný uvázek, ne-li dva. Na okolních školách o ničem takovém nevím, zvláště ne na základních, tam na to už stát nemá peníze a zneužívá kantorů, kteří se na to dali díky svému nadšení.

Janek Wagner řekl(a)...
13. dubna 2013 v 12:36  

ICT koordinátor, ICT metodik a ICT správce jsou různé role: viz třeba http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/8013/ICT-METODIK-ICT-KOORDINATOR.html/ nebo http://www.metodik.cz/.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 17:37  

ICT koordinátor, ICT metodik a ICT správce jsou různé role

Naprosto souhlasím, proto je plat rozdělen na tři a více částí. Příplatek za třídnictví je na naší škole 500,- Kč měsíčně. Nadtarifní část platu má málokdo. Dobešovi se skutečně podařilo nivelizovat platy. Rozdíl platů mezi nastupujícím učitelem a učitelem odcházejícím do důchodu je tak okolo 4 000,- Kč. Navíc jednu mladou absolventku jsem měl předloni na starosti. Panu řediteli se nesmírně líbila -"učitelka od Boha". Měla tedy i pěkné odměny. Tak tu máme činnosti výchovného poradce, trojjedinou podobu vyučujícího informační a komunikační technologie a práci mladé absolventky. Ostatní se můžou jít klouzat.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 18:10  

Metodických pokynů a výkladů může MŠMT vyplodit tisíce. Pokud nejsou peníze, je to k h....

Jirka řekl(a)...
13. dubna 2013 v 18:45  

Jak nás rozohní metodický výklad. Vždyť to není ani ohlodaná kostička. Jenom návod, jak ji hodit mezi hladové psy, kteří se do krve servou, aby ji urvali pro sebe. Pak je úplně jedno, kdo a jak je ve smečce užitečný.

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 20:37  

ti kdo kritizují ict: měli byste vědět že na většině velkých škol pracují vystudovaní učitelé se specializačním studiem na pozici koordinátora i správce-technika, v nejlepším případě pobírají 1000 Kč hrubého, zcela logicky (zejména z časových důvodů) nekonají práci třídních učitelů, v době kdy jsou všechny kolegyně na cestě ze školy domů je ict správce a kooridnátor "na svém místě", řekněme kolem stovky počítačů a tří učeben..., většina učitelů není políbena vyšší uživatelskou zdatností...a díky navýšení hodin cizích jazyků přichází školy o časovou dotaci na moderní informatiku, vždyť počítač má doma každý, že ??? ICT specialista

Anonymní řekl(a)...
13. dubna 2013 v 23:36  

Jsem zvědavý, co se na školách bude dít, až nadšená generace ICT pracantů - tedy těch, které počítače tzv. chytly před cca 25 lety - ze škol odejde do důchodu a nastoupí do škol generace mladých, která už to nadšení mít nebude. Další generace je totiž už počítači odkojena, je to pro ně naprosto normální věc a mám obavy, že tomu nebudou chtít věnovat za současných podmínek ani minutu přesčas nezaplacenou navíc.

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 11:45  

13. dubna 2013 23:36

Nebude se dít naprosto nic. Vysoká nezaměstnanost za zády oněch mladých povede jednoduše k vyšším výkonů. Za branami totiž čekají stovky dalších. Jen v našem kraji je přebytek přes 700 nezaměstnaných učitelů, včetně oné zmiňované profese.

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 11:47  

Nechci se už hádat, ale ten metodický pokyn je jako dokument naprospo příšerný, po bodu jedna je zase bod jedna,zřejmě funguje Ctrl+C a Ctrl+V, stejně jako tabulka ...bez komentáře. Rovněž někdo zaspal s náplní výchovného poradce, polovnu věcí, včetně dotazníků, šikany, sociometrie, přece dělá školní metodik rizikového chování, na kterého se neustále zapomíná. Ten nemá nic - ani zkrácený úvazek a specializační příplatek dostane jen po vystudování specializačního studia, na rozdíl od něj VP a ICT má příplatek ihned a VP 13. platovou třídu po vystudování. Metodik nic a na krku má všechny poruchy chování, rizikové jevy, prevenci, pohovory, dotazníky, na rozdíl od VP tvoří program proti šikaně, krizové plány, MPP, VP nedělá nic podobného, ŠMP také má konzultační hodiny. A v novém pokynu nic ... to už je k smíchu!

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 13:54  

To je samy koordinator a metodik vseho mozneho. Akce stiha akci. Souteze, exkurze, prednasky, besedy, misto suplovani se dozira.
A coz zase trochu ucit?
Sedych

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 17:53  

Taky přemýšlím nad tím, co vlastně dělá náš výchovný poradce. Zakládá vyšetření z PPP,eviduje integrované, radí rodičům s přihláškami, které však odesílají rodiče. Bere 13. platovou třídu a při svých 19 hodinách úvazku chodí každý den domů ve 12.30.

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 18:52  

Tak se mi zdá, že do toho tak moc neděláte. Na specializační příplatek má nárok mnohem více lidí - ICT koordinátor, školní metodik prevence, metodik EVVO,... Tento specializační příplatek se může pohybovat v rozmezí 1000-2000 Kč - podmínkou ovšem je, mít vystudováno příslušné studium a tyto činnosti skutečně vykonávat.
A teď výchovný poradce - na specializační příplatek nemá nárok!!! Ale měl by být zařazen do 13. platové třídy, ale jak už zde zaznělo, rozdíl mezi 12. a 13. platovou třídou je mizivý - v 1. platovém stupni 200 Kč, ve 2. PS 250 Kč, ve 3. PS 1000 Kč, ve 4. PS 1900 Kč a v 5. PS také 1900 Kč. To jen aby bylo jasno, že dostávat specializační příplatek je téměř vždy výhodnější, než být ve vyšší platové třídě.
A ještě k práci ohledně ICT techniky na škole - na správce počítačové sítě není důvod nemít finance, hradí se totiž z peněz zřizovatele po uzavření smlouvy o technickém zajištění počítačové sítě.

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 19:02  

"Ten nemá nic - ani zkrácený úvazek a specializační příplatek dostane jen po vystudování specializačního studia, na rozdíl od něj VP a ICT má příplatek ihned a VP 13. platovou třídu po vystudování."

Jak na tohle, proboha, mohl někdo přijít? ICT koordinátor (metodik) NEMÁ nárok na příplatek ihned, ale (stejně jako ostatní) po vystudování specializačního studia. Výchovný poradce nemá na specializační příplatek nárok vůbec.
A také pozor - správce počítačové sítě je úplně jiná role než ICT koordinátor (metodik).

Anonymní řekl(a)...
14. dubna 2013 v 20:08  

Pochopil někdo, jaký je rozdíl mezi 1.03.02 SPRÁVCE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ a 1.03.05 SPRÁVCE OPERAČNÍHO SYSTÉMU? Mně ty definice nějak splývají.

Anonymní řekl(a)...
15. dubna 2013 v 6:46  

14. dubna 2013 18:52

Vidím, že je třeba přesný standard učitelské profese.

Unknown řekl(a)...
12. února 2014 v 22:08  

Zdravím, vidím, že spousta lidí si zde plete pojmy "ICT koordinátor" a "ICT Metodik" - tyto pojmy jsou totéž! Správce sítě je úplně něco jiného, ale většinou to dělá ICT koordinátor. CO se týká fin. ohodnocení, mne ředitel ocenit umí, protože, když má člověk na starosti - 60 PC, 40 notebooků, server, firewall, 20 tiskáren, počítač. síť, interaktivní tabule, veškerou audio a video techniku, veškeré opravy PC i notebooků (i hardwarové), všelijaké výukové softwary, antiviry, licence, reinstalace - tak to jako sorry, ale za to chci příplatek. To nemluvím o vlastnoručně vybudovaných 2 PC učebnách!! V podstatě šetřím několik tisíc Kč měsíčně za správu sítě!! Nehledě na to, že jsem ve škole každý den od 7.30 - 16.00!!!! Mám dole 2 hodiny, na ZŠ :)

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.