V posledních dnech se v médiích rozvířila diskuse o smysluplnosti pololetního vysvědčení u mladších školních dětí. Část kantorů i odborné veřejnosti se domnívá, že pololetní vysvědčení zbytečně stresuje děti.
Odvádí je prý od snahy dozvědět se, poznat a vede je k účelovému získávání vědomostí pro zvládnutí písemek a lepší známky. Návrhy na zrušení pololetního známkování se občas doplňují požadavkem na písemné hodnocení dítěte. Odborná veřejnost není zajedno a MŠMT chce o návrhu diskutovat.
Jsem konzervativní nejenom v politických názorech, ale i tradičním pojetí školství. Připomínám disciplínu a kázeň ve školách jako základní předpoklad dobré školy. Nelíbí se mi ani nápad na zrušení pololetního vysvědčení. Škola je příprava pro život. Chránit děti před stresem, nezatěžovat je srovnáním se spolužáky, znamená vytvářet skleníkové prostředí, které na život nepřipravuje. Dobrý učitel, v případě 1.stupně ZŠ můžeme směle hovořit o učitelkách, dokáže prostřednictvím známek motivovat děti k nejlepšímu možnému výsledku a rodiče jednoznačně informovat o výkonu dítěte.
Přestože pětistupňová škála hodnocení může být skutečně nevyhovující pro některé skupiny dětí, např. velmi nadané, které se ve škole nudí a paradoxně mají horší známky než jejich méně talentovaní spolužáci, je to funkční a zaběhnutý model. Neexperimentujme s dětmi a nerušme to, co se většinově osvědčuje. I škola má svá pravidla a hodnotitelné výsledky.
Zdroj: ParlamentníListy.cz
Anna Putnová: Pololetí bez vysvědčení?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Marně jsem 14 dnů hledal kolegy, kteří chtějí zrušit pololetní vysvědčení. Nenašel jsem. Pan ředitel, jméno jsem už zapomněl, nejspíše očekával větší podporu pro svůj destrukční nápad. Ignorant
Ja také o nikom nevím.
Naprosto s článkem souhlasím.
My jsme na naší škole při zametání cestičky dětem ovšem došli tak daleko, že už ani nezvěřejňujeme výsledky soutěží na prvních místech natožpak celé výsledkové listiny. Prý, aby jsme děti nestresovali a aby se ti lepší neposmívali těm horším. Jenže proboha, od toho snad je to soutěž, aby měla své vítěze i poražené. Kde jinde se pak, než na takovýchto soutěžích, kde v podstatě o nic nejde, mají vítězné děti učit skromnosti a ohleduplnosti k poraženým, a poražení zase unést porážku a vyrovnat se s ní. Naše škola tímto přístupem, dle mého názoru, popírá svou výchovnou funkci a odmítá děti připravovat na reálný život, kde je porážky čekají, ať už v osobním živote nebo v "hospodářské soutěži".
aby se ti lepší neposmívali těm horším
To možná bývávalo. Dnes je tomu naopak.
Čím fanatičtěji budeme od dětí odhánět stres, tím tvrději ony si ho samy budou vytvářet. Mládí sílí a roste jedině překonáváním obtíží - proč to psychologové zatajují?
Prý roste počet dětí a mládeže se sebevražednými sklony.
Je toho na ně moc? Nebo málo?
Nebo je společnost v takovém srabu?
"Je toho na ně moc? Nebo málo?"
jasně, že málo. mezi dospělými jadinci je také podstaně větší procento sebevražd u jedinců bez práce a zálib než u těch zaměstnaných, kteří nemají čas přemýšlet nad blbostma.
Je to logické: děti nemusí překonávat žádné překážky, plnit žádné úkoly, ctí jenom svá práva. Pak přijde první krize v životě a dítě se s ní neumí vyrovnat a může sáhnout i k sebedestrukci. I žák by měl být vychováván ke stresu, samozřejmě pozvolna. Vždyť lidský rod by zanikl, pokud by se stresem od prvopočátku nebojoval. Tím samozřejmě nemyslím takový stres, že dítě se počurává v noci, ráno nemůže nic sníst a podobně. I takové případy jsme již zažili.
Jsou proočkované, nemohou sílit na běžných dětských nemocech, tak je pak položí i to, že se učitelka neusměje...
Okomentovat