V předloženém textu se autoři zaměřili na základní standardy, které musí každá diagnostická metoda splňovat. Konstatovali, že metoda Barvy života žádný z těchto standardů nenaplňuje. Obdobným způsobem, jak je patrné z uvedených příkladů, jsou pojaty všechny předložené dokumenty k metodě Barvy života. Výsledkem je nutně neodborný text, složený z manipulativních, a nikoliv věcných argumentů. Metodu Barvy života proto nelze doporučit k užívání v žádné z oblastí, pro niž je autory indikována.
Poznámka redakce: Přinášíme vzhledem k pokračující diskusi plné znění stanoviska Unie psychologických asociací ČR z 15. listopadu 2012.
Stanovisko Unie psychologických asociací ČR k metodě barvových asociací a diagnostickointervenčnímu systému Barvy života
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
"V předloženém textu se autoři zaměřili na základní standardy, které musí každá diagnostická metoda splňovat."
Lze doufat, že se stejnou důkladností UPA provede nesmlouvavou analýzu i u dalších psychodiagnostických metod, které jsou užívány ve školství a u těch, které nesplňují kritéria EFPA a navrhne jejich vyřazení z prodeje školám a školním psychologům.
Kolik psychodiagnostických testů a dotazníků, které postrádají české normy, ale i informace o validitě či reliabilitě pak bude možné užívat?
Pět, sedm, deset? Víc určitě ne!
„Můžeme tedy konstatovat, že navržený interakční, objektově komunikační model lidského vědomí (viz samostatný materiál na www.barvyzivota.cz) bude vykazovat nejvyšší konzistence a stabilitu v neustálé INTERAKTIVITĚ (nespecifická barva žlutá) mezi částmi VNĚJŠÍHO materializovaného (barva černá) i nematerializovaného (barva šedá) SVĚTA a celým vstupním somatosenzorickým subsystémem JEDINCE (barva hnědá).
Další, ještě stále výrazně konzistentní a stabilní prvek navrženého interakčního modelu lidského vědomí pak tvoří emočně ENERGETICKÝ subsystém (barva červená), který společně se somatickým subsystémem (barva hnědá) vytváří existenční základ autonomie člověka vzhledem k vnějšímu prostředí.
Kvalitativně již méně konzistentní a méně stabilní části navrženého modelu lidského vědomí vytvářejí společně subsystémy SOCIÁLNÍ (barva modrá) a MENTÁLNÍ (barva zelená), které jsou tzv. přesahového typu a umožňují individuální existenční autonomii člověka obhájit, spojit i rozvíjet v rámci sociálních skupin (vztahově i rozumově).
Poslední, nejméně konzistentní i nejméně stabilní součást interakčního modelu vědomí pak avizuje barva fialová, která je druhou nespecifickou barvou navrženého modelu a představuje ASOCIAČNÍ PROCESY či interakčně informační toky uvnitř individuálního vědomí člověka
“ (dokument PM, s. 10)
Nevím, co na tomto textu UPA nelíbí. Je to přece tak hezky napsané (lépe by to vyjádřil snad jedině A. Einstein).
MŠMT a IPPP ČR tuto metodu před rokem či dvěma shledalo jako velmi dobrou a školám ji doporučilo. Na základě přiznané akreditace pak řada krajů a jejich škol čerpala finanční prostředky z EU.
interakčně informační toky uvnitř individuálního vědomí
intenzivně vnímám vždy, když spatřím buřta s cibulí a voctem.
Až s tím na mě vyrukují, budu tvrdit, že jsem barvoslepý. Třeba přechodně, po utrpěném traumatu.
"MŠMT a IPPP ČR tuto metodu před rokem či dvěma shledalo jako velmi dobrou a školám ji doporučilo. Na základě přiznané akreditace pak řada krajů a jejich škol čerpala finanční prostředky z EU." - Můžete to nějak doložit? Jaké akreditace? Nikde jsem žádný dokument nenašel.
Jaké akreditace?
Znamená to snad, že vedení škol pod záminkou autoevaluace testovalo nebo testuje žáky i zaměstnance školy pomocí nástroje "pro testování širokého spektra psychologických charakteristik" bez patřičného stanoviska vyšší autority?
Nemůžete-li najíti akreditaci DAP k programu Barvy života, doporučuji pozříti na portál MŠMT ČR (http://dvpp.msmt.cz/advpp/organizace.asp), kde tento program akreditován od 15. 12. 2006. Zde ještě akreditace byla firmě DAP zamítnuta, leč v dalších letech byl program schválen v rámci ESF v řadě krajů (Období realizace: 1. 2. 2009 - 31. 1. 2012)
Zavádění evaluačních nástrojů pro zlepšování kvality vzdělávání ve Zlínském kraji
Projekt zvyšování kvality ve vzdělávání a zavádění evaluačních nástrojů
Vzdělávání pracovníků základních a mateřských škol městského obvodu Ostrava-Jih
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na kariérové poradenství
Zaměňujete akreditaci metody Barvy života jako takové s akreditací DVPP. DVPP s názvem "Diagnosticko - Intervenční Systém Barvy života - výcvik" byl MŠMT zamítnut.
Okomentovat