Všichni každodenně přicházíme do styku s anglickými texty popových hitů, které na nás chrlí rádia a televize. Díky hudebním textům si často zažíváme cizojazyčné fráze jako „I wanna be with you.“ nebo „Don´t worry, be happy!“. Díky hudbě si prostě můžeme zapamatovat leccos i bez nudného vysedávání ve školních lavicích.
Tento vliv, který na nás hudba má, se snaží zužitkovat mezinárodní projekt PopuLLar. Hlavním cílem evropského projektu je motivovat studenty ke studiu cizích jazyků, a to nenásilnou formou, která využívá právě jejich oblíbené písničky.
Studenti zařazeni do projektu jsou postaveni před následující úkol – vybrat si písničku svého oblíbeného interpreta, přetextovat ji do studovaného jazyka, nahrát její audiozáznam a natočit k ní videoklip.
Díky vzdělávacímu projektu PopuLLar mají studenti možnost vytvořit vlastní písničku ve studovaném jazyce. Mohou si také vyzkoušet pozici „za zrcadlem“ popové scény a přejít z role posluchače do role interpreta. Hlavním záměrem projektu je motivovat studenty k samostatné aktivní činnosti spojené se studiem cizího jazyka.
Do projektu se prozatím zapojilo několik škol z Německa, Španělska, Itálie, Turecka a Anglie. Českou republiku reprezentuje španělské Gymnázium Hády ve spolupráci s Jazykovou školou PELIKÁN. Studenti španělštiny si zvolili známou písničku I love rock´n´roll a vytvořili španělskou cover verzi o útrapách i slastech jejich studia pod názvem I love Espanol. Tato písnička po natočení putovala do Berlína, kde ji studenti přetextují ze španělštiny do němčiny a natočí k ní vlastní verzi videoklipu.
V rámci pilotování projektu nyní vzniká množství různojazyčných písniček, které kolují mezi teenagry po celé Evropě. Šanci zapojit se do projektu má nyní každá střední škola v České republice. Stačí kontaktovat českého partnera projektu Jazykovou školu PELIKÁN, která v současné době organizuje zdarma workshopy pro učitele středních škol, kde se mohou o projektu dozvědět více.
Více informací o projektu PopuLLar
Český videoklip I love Espanol
Španělský videoklip Buenos días princesa
Německý videoklip No tenemos mar
Projekt PopuLLar – studujte cizí jazyk v notové osnově!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
28 komentářů:
Velmi příjemná výuková metoda. Používal jsem ji a dětem se samozřejmě líbí. Pokud by se ještě k tomu přestaly v Česku dabovat filmy... Přeji hodně úspěchů.
M. Šmilňák
21. března bude v Jazykové škole PELIKÁN v Brně probíhat zdarma workshop pro učitele, kde Vám rádi vysvětlíme, jak probíhá tvorba takovéhoto videa. Workshop bude probíhat od 16:00. Více informací na info@skolapelikan.cz.
Naši studenti jsou zapojeni do tohoto projektu a musím konstatovat, že registrujeme velmi pozitivní feedback od žáků i od učitelů! Přeji mnoho úspěchů i dalším školám, které se projektu chtějí účastnit.
JŠ
Tento projekt znám velmi dobře, podílela jsem se na tvorbě textu, natáčení videa i zvuku. Celé to byl úžasný zážitek a bylo by skvělé, kdyby každá výuka cizího jazyka byla tak zábavná a akční. Navíc jsem se naučila spoustu nových slovíček a jsem v klipu!
Jako učitelka šj hodnotím tento projekt naprosto kladně. Studenti se snažili, byli motivovaní a výuka dostala skvělý náboj. Určitě doporučuji všem jazykářům, stojí to za to!
P. Štantejská
Určitě skvělá zkušenost. Koneckonců to netrvalo závratně dlouho a myslím, že výsledky jsou skvělé. :) navíc poslouchat vlastně složenou píseň na youtube.. :D co víc si přát..
A nešlo by něco obdobného udělat i pro matematiku, fyziku, chemii a další "oblíbené" vzdělávací oblasti?
Je bohužel vidět a slyšet, že to netrvalo "závratně" dlouho. A co třeba vést žáky k precizně odvedené práci? Jak jim vysvětlíme, že "takto" napsaná maturitní písemka nestačí? Proč se potom podivujeme nad úrovní bakalářských prací? Co třeba naučit se text nazpaměť, pořádně naladit kytaru, sladit hlasy... S tímhle na veřejnost? Leda tak přes internet!
A když si představím takto kvalitní veřejně prováděné chemické pokusy...
Víte, Španělé zpívají od malička a je to na výkonech vidět, určitě se to nemuseli ani moc učit, cítí hudbu. Na rozdíl od poslední nahrávky, Němců, no, asi se tu sešli mimořádně nehudební jedinci. Ale nakonec - jde asi hlavně o jejich vlastní radost z výkonu, že? Pochybuji, že by je někdo v případě šíření tohoto dílka neupozornil na slabou hudební (interpretační) kvalitu. Ale možná že text se jim povedl, co my víme, když nerozumíme.
"nešlo by něco obdobného udělat i pro ..."
Dnes jsem ve 3. třídě viděla taneček, při němž žáci "mluvozpívali" malou násobilku.
Nu, bývaly doby, kdy jsme ve škole také tančívali. Už dávno mi není ani do zpěvu.
Hej! Šidítko! Smrdí to manipulací na sto honů! Na pár vyučovacích hodin tím lze zaujmout, možná, nepopírám. Vím dokonce o několika kolegyních, které kdyby se svlékly do naha, také zaujmou! A nemusí se vždy jednat o obezitu! Jenže my, co stojíme na katedře se nemůžeme, ba ani nedokážeme, prezentovat tak, jako např. TV kanály multimediálními triky. V tomto souboji vždy prohrajeme! Pokud již žáky skutečně nejsme schopni něčemu naučit jinak než pomocí manipulace (tedy podvodem a lži), třikrát běda národu českému!
VM
Obyčejná česká učitelka zřejmě nepochopila, že se nejedná o hudební výuku, ale kurz španělštiny pro naprosté začátečníky. Lidé, kteří se nechtějí učit novým věcem, by sami neměli učit. Kvůli Vám a panu VM se musí Komenský obracet v hrobě. ;)
Pedagog, který nerozlišuje mezi učební metodou a kratochvílí, by především neměl k veřejnému prohlášení přikládat svoji fotografii.
Osobně mám problém už se zařazením tohoto typu aktivity mezi projekty. Asi jako udělat projekt z vycházky žáků jarní přírodou.
Ale jinak dobrý. S kolika videiemi se to dá dotáhnout až ke státní maturitě?
Nu, já spíše myslím, že pedagog, který se za své tvrzení nestydí a myslí ho seriózně, by se neměl bát vystupovat pod vlastní fotografií.
Každopádně těm rozvážlivým a pozornějším jedincům už jistě došlo, že tento projekt byl zaměřen na výuku cizích jazyků a nevidím nic zvláštního nebo nového na tom, že tato výuka probíhá interaktivní formou. Nebo se snad jazykové učebny jako takové neliší od těch normálních? Nevidím nic špatného na učebním postupu, který studentům pomáhá s cizými slovíčky, frázemi a jejich artikulací. A to je, jak snad správně předpokládám, dobře ne?
No a konečně s kolika takovými videi se to dá dotáhnout až k maturitě, to doopravdu nevím, ale moc velké číslo to nebude vzhledem k tomu, že jsme na tom pracovali jako studenti pomaturitního studia a maturitu tudíž už všichni máme.
Mě osobně se to líbílo, mohu jen doporučit.
Radek Kubák
A já si zase myslím, že paní Andrea Říhová zřejmě nepochopila, nebo to fakt neví, že předmětný způsob vyučování není nic nového pod sluncem. My, co umíme učit, dovedeme plynule použít během vyučovací hodiny i několik způsobů výuky, protože je nám známo, že každá metoda má své plusy a mínusy a také, že není pro všechny. Na základě znalostí kladů a záporů jednotlivých metod na straně jedné a znalostí schopností, intelektuální a sociální úrovně žáků a jeho rozložení na straně druhé s přihlédnutím k atmosféře v kolektivu, umíme pro danou konkrétní situaci ve třídě zvolit tu správnou! Dávno již totiž víme, že univerzální metoda, která umí všechno a je pro všechny neexistuje!
Počet lidí, kteří se nadutě a pyšně honosí objevy dávno objevených a používaných metod a ještě k tomu si ten byznys nechají proplácet z našich daní na úkor celého českého školství, nám utěšeně roste. Jedno je naprosto jisté. Co zasejeme, to také sklidíme!
VM
pedagog... by se neměl bát vystupovat pod vlastní fotografií
To rozhodně neměl!
Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina.
Pro mě osobně to byla skvělá zkušenost.. odpočinout si od běžné výuky a trošku se u toho pobavit, a obyčejná česká paní učitelko divte se, naučila jsem se během projektu i několik nových slovíček a frází ;) za mě 1 s *
Vážený pane VM, zaručujeme se Vám, že z Vašich daní rozhodně nic placené nebylo.
Bať, bať.
Vždyť již velký Jára Cimrman používal ve své tělovýchovné organizaci SUP (Sport - Umění - Peří) zpěvu písní během draní peří k výuce cizích jazyků.
Navrhuji oběma skupinám ubrat plynu. Zastánci "nové" metody nechť se přestanou chovat jako jehovisté a kritici nechť nevylévají s vaničkou i dítě jen proto, že vanu už dávno znají.
Smysl práce učitele je přece právě v hledání a používání různých způsobů a metod výuky a jejich kombinování, jak tady popsal VM.
Doufám, že ani autoři chvalozpěvů nepředpokládají, že by měla celoročně výuka probíhat touto formou.
jazyková škola PELIKÁN řekl(a)...
Vážený pane VM, zaručujeme se Vám, že z Vašich daní rozhodně nic placené nebylo.
To beru! Chcete se vsadit o 10 mil. Kč? Každopádně děkuji za záruku, kterou jsem nežádal! Vaše škola vážně nečerpá prostředky ze státního rozpočtu buď přímo nebo prostřednictvím kraje? Nikdy jste nepřijali a v budoucnu nepřijmete dotace na tzv. projekty z ESF, MŠMT či podporu kraje, města a tak? Budeme si tady opakovat základy finanční gramotnosti? Moc se těším na odpověď!
VM
základy finanční gramotnosti
Nedivte se, pane VM. Pořád se najde plno lidí, kteří si myslí, že peníze v různých rozpočtech a fondech přicházejí jaksi navíc. Stejně, jako se k nim plno činovníků chová, jako kdyby byly jejich.
Půjčky jsou na přilepšenou a kdo nemá pár úvěrů, jako kdyby nebyl.
Ale no tak Pánové, velikost vašeho Ega snad ani nekomentuji.
Nicméně, já stále nechápu v čem je problém? I kdybych se na to díval okem nezaujatého pozorovatele, kterým nejsem, vidím to pouze jako prezentaci jednoho z Evropských projektů společně s jeho výstupy. Nikdo Vám zde nic nevnucuje, nechce po Vás abyste něco platili, nikdo to zde neprezentuje jako nově nalezený způsob výuky a nenutí Vás ho používat. Já to vydím hlavně jako záznam naší práce, která se posílá dál, aby třeba později mohla někoho inspirovat.
Proto tedy naprosto nechápu z čeho pramení Vaše rozhořčení nad tímto článkem.
Radek Kubák
Ale to si špatně vykládáte. Tady se (snad) nikdo nerozhořčuje. Ale také nepadá na zadek.
Obyčejná učitelka jen připomenula, že důslednost a pečlivost při práci je také důležitá.
Nevím, jak rozsáhlá je Vaše praxe, ale pokud budete 20 let odvádět svou práci nejlépe jak umíte, a přitom neustále číst světoobjevné chvalozpěvy o zjevných samozřejmostech, které jen někdo právě "objevil" a ještě Vás při tom chce poučovat, pak věřte že Vás to časem také unaví.
Alespoň já si tak příspěvek slečny (paní) Říhové překládám. Byl bych tedy raději opatrný s braním si Komenského do úst.
velikost vašeho Ega snad ani nekomentuji
Marná by to byla snaha, neboť hranic ega nás všech tady šmahem nelze ani dohlédnout.
Sám nosím v hlavě projekt "Dnes? Infoles!". Až bude tepleji vezmeme noťase a vyrazíme nejlépe za evropské peníze na infošku do přírody. Opentlíme to doprovodnými aktivitami "Kyslík do hlav" jako obdoby úspěšných Ovocí do škol. Mezinárodní punc tomu dodáme vypuštěním komunikačních balónků s ftipně zakódovanými sděleními ve smyslu jakože se máme dobře a co nového v domovině. Možná bychom na palouku i nějakou binární polku zatancovat mohli.
Věřím, že si ani nikdo nevšimne, že za tu hoďku stihneme nejvýše tak dojít tam a zpátky, aniž bychom technologie vůbec aktivovali.
Děti to určitě přivítají jako moderní metodu pro konkurenceschopnost, ale jen do doby než si uvědomí, že je zbytečné se někam handrkovat, protože stejné prd mohou dělat v klidu i ve škole.
Ale zde uvedené videoklipy se mi líbí. Není podstatné, že Němci mají k hudebnímu projevu doopravdy daleko a že Češi dali průměrně půl nového cizího slůvka z refrénu na člena sboru. Podstatné je, že pro mne osobně je velmi povzbudivá představa, že by se mi, jazykovému tupounu, mohlo podařit prozpívat se v létě Evropou.
Jen na okraj. Je možné, že ten španělský klip nazpívali sboristi v mateřském jazyce? Nebo se pletu?
Zita Biberlová řekl(a)...
Pro mě osobně to byla skvělá zkušenost.. odpočinout si od běžné výuky a trošku se u toho pobavit, a obyčejná česká paní učitelko divte se, naučila jsem se během projektu i několik nových slovíček a frází ;) za mě 1 s *
Jste mi z celé party jednoznačně nejsympatičtější, protože jste popsala své pocity na základě zkušeností s výukou, které máte. I tu efektivitu jste naznačila! To oceňuji! Možná to bude pro Vás science fiction, ale královsky se baví společně kantor a jeho studenti i při užití tak zprofanované metody jakou je výklad, vtipně proloženou třeba i dalšími zpátečnickými metodami, jakými jsou ku příkladu indukce či dedukce. O efektivitě procesu si nechte raději zdát! Má to své podmínky, ale dokázat to jde! Mohu Vás ujistit, že potom se Vy i Vaši studenti budete těšit z každého školního dne. S úctou
VM
http://pelicanmag.wordpress.com/2013/03/27/prvni-workshop-popullar-pro-ucitele-strednich-skol/
Okomentovat