Pasivní znalosti a neschopnost domluvit se v cizím jazyce jsou charakteristické pro řadu žáků českých základních škol. K výrazným pokrokům mohou přispět nejen kvalifikovanější učitelé, ale i výukové metody, které žáky podporují v aktivním učení. To vyplývá z výsledků srovnávací studie žáků, kterou pravidelně sestavují metodici jazykové agentury Channel Crossings v rámci projektu ACTIVE ENGLISH.
Projekt ACTIVE ENGLISH je zaměřen na zvyšování kvality výuky angličtiny na českých základních školách. Do projektu je od roku 2010 zapojeno 25 škol ze tří krajů a více než 1000 žáků, kteří pracují se vzdělávacími materiály založenými na inovativních výukových metodách. Pokrok žáků ve znalostech angličtiny je pravidelně testován a porovnáván s kontrolními skupinami žáků, kteří pokračují v běžné výuce. „Z výsledků pravidelných srovnávacích studií vyplývá, že učitelé využívající aktivizační výukové metody dosahují rychlejšího pokroku se svými žáky,“ uvádí Zdeňka Havrlíková, vedoucí projektu.
Výsledky srovnávacích studií svědčí o tom, že úroveň výuky i znalostí žáků se mezi jednotlivými školami velmi liší, někde téměř o celou čtvrtinu. „Velký rozdíl pozorujeme také mezi jednotlivými žáky, kdy u některých nedochází prakticky k žádnému jazykovému vývoji, jiní dosahují naopak díky novému stylu výuky výrazných pokroků,“ dodává Michaela Mac Donnell, koordinátorka projektu. Unikátní výukové materiály, které využívají například prvky dramatizace ve výuce či moderní technologie, tak mohou přispět k řešení problému nízké úrovně znalostí žáků a jejich neschopnosti aktivně cizí jazyk používat.
Více informací najdete na www.active-english.cz.
O CHANNEL CROSSINGS
Jazyková agentura Channel Crossings patří již dlouhá léta mezi prestižní instituce v oblasti vzdělávání. Zabývá se poskytováním jazykové výuky pro firmy i veřejnost. Mezi jednu z hlavních aktivit, kromě překladatelské činnosti, patří i zprostředkovávání jazykových kurzů v zahraničí. V České republice působí od roku 1993 a brzy se stala špičkou ve svém oboru, což dokládají i mnohá ocenění. Jazyková škola Channel Crossings je zakládajícím členem ACERT (Asociace certifikovaných jazykových škol) a v roce 2012 se stala členem AJŠA (Asociace jazykových škol a agentur ČR).
Více informací naleznete na www.chc.cz.
Problémy s jazyky na školách mohou vyřešit nové výukové metody
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Teď zde napíšu názor, který je známý a vím, že mně mnozí (zejména starší) nadají. Zlepšit jazykovou gramotnost jde velmi jednoduchým způsobem. Dělají to tak všechny severské země a ono to funguje. Anglicky tam umí všichni a jsou na to patřičně hrdí (osobní zkušenost s partou řemeslníků v hostelu v Osle).
Jak? Je potřeba přestat dabovat filmy v TV a kinech. Místo dabování pouze české titulky. To je celé.
Pokud mladý člověk uvidí, že mu angličtina skutečně k něčemu je už v dětství, naučí se ji.
Šmilňák
Na učení musí být dva. Ten, kdo učí, a ten, kdo se nechá učit a má zájem. To je první předpoklad. Pořád se chce po učitelích, aby naučili líné žáky přes jejich soustavný odpor nějakým zázrakem např. cizí jazyk. Je mně divné, proč nechce někdo bez zápalu, dřiny a nadšení naučit hrát hokej jako Jágr nebo fotbal jako Messi. To by také přece mělo jít. Snad nějakými zázračnými novými metodami. A pod hlavičkou a za peníze z Bruselu. Co myslíte?
No jistěěě.
Asi měli oba štěstí na zábavného trenéra, který je miloval a citlivě vnímal jejich dětské potřeby.
To, že si třeba pan Jágr půjčuje na noc klíče od stadionu, není nezbytné zdůrazňovat.
A co takhle materiálu, se kterým musíme pracovat, předestřít ono otřepané "učit se, učit se, učit se"? Je to samá metoda a podbízení se, ale nějak nikde nezaznělo, že by pro to taky mělo něco udělat žactvo! (Výjimkou příspěvek z 19.3. v 18.02.)
Okomentovat