Plzeň tento týden hostila diskusní fórum na téma Spolupráce s místními autoritami a podnikateli. Hovořili mimo jiné jak zástupci odborů, tak úřadů. A nebyla to slova příliš optimistická.
Z článku Václava Fialy v ParlamentníListy.cz vybíráme:
Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Jaroslav Zavadil, který rovněž navštívil plzeňskou konferenci o sociálním dialogu a byl v rozhovorech velmi aktivní, uvedl pro ParlamentniListy.cz, že krajské autority by měly táhnout za jeden provaz. Ve výchově učňů, kde má krajská metropole vzhledem ke Škodovce velké tradice, je podle šéfa odborářů potřeba se dívat do budoucnosti, kdy zanedlouho přijde doba, kdy mladý člověk s výučním listem bude mít veliké možnosti, protože již dnes manuální profese prostě chybí. “Situace ve školství je tristní, školy vlastně vyrábí nezaměstnané!“
Přečtěte si: Zavadil v Plzni: Situace ve školství je tristní, školy vyrábějí nezaměstnané
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
No a protože nezaměstnaných je nejvíce v kateorii nad 50 let, tak se jasné, že školy ty nezaměstnané vyráběly už před třiceti lety.
"Ve výchově učňů..."
a) učňové byli zrušeni, jsou z nich žáci
b) učební obory jsou zrušené, jsou z nich obory vzdělávání s výučním listem
c) nejsou závěrečné učňovské zkoušky, ale závěrečná zkouška
Školy nevyrábějí nezaměstnané, ty z nich dělá nemožnost najít vhodné zaměstnání.
Zaměstnavatelé mají zaměstnanců dost, nepotřebují přijímat nové a když ano, tak si je zaškolí nebo si stěžují, že nemají kvalifikované zájemce o práci a přitom žákům oborů s výučním listem i žákům oborů s maturitou neposkytují praxi a čekají až na hotové absolventy. Ale nakonec se to vyřeší tím, že prostě přijmou žáky nebo pracovníky se vzděláním a praxí s takovou úrovní znalostí, dovedností a kvalifikace kterou mají a pak si je zapracují. Pouze se vzdělávání pracovníků přesune z období vzdělávání pod křídly školství pod křídla firem.
Výchova učňů je pokroucená představa autora citovaného textu.
a) škola vzdělává, je to vzdělávací instituce
b) žáci oborů s výučním listem, dříve učňové procházejí komplexním systémem, který má (když to někdo chce kategorizovat) vzájemně provázané složky:
vzdělání, výcvik a výchovu, opakuji
VZDĚLÁNÍ, VÝCVIK, VÝCHOVU.
Tak tak, nezaměstnané nám vyrobila krize a neudržitelný rozvoj. Vezměte si třeba situaci, že 25 % staveb, se v posledních deseti letech provádělo za evropské peníze z dotací. Dotace budou menší a menší, jakýpak to asi tak může mít vliv na uměle nahoru vyhoněnou zaměstnanost ve stavebnictví?
Nevím, za co mohou školy. Je ale jasné, že velkou vinu nese ten, kdo si službu zvanou vzdělávání a škola, objednal. A to je stát. To je hlavní zákazník, ne rodiče či někdo další, ale stát. Pokud stát neví, neplánuje, neřeší a čeká na zázračnou a neviditelnou ruku trhu, tak jsme tam, kde jsme.
Okomentovat