Vyhledejte si školy podle oboru, kraje, města, či kombinace těchto parametrů. Výsledky si můžete seřadit podle průměru celkové úspěšnosti žáků v maturitních testech na jaře 2012 nebo podle výsledků v jednotlivých předmětech.
Na Aktuálně.cz naleznete online aplikaci využívajících dat CERMAT.
Přečtěte si: Velké srovnání středních škol: Žebříček podle výsledků maturit
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
23 komentářů:
Snim ci bdim? Je to jina vesnice?
Tak nakonec prece jen rebricky skol?!!
Nazdar vyuko statne nematuritnich predmetu!
Ucitelum neuspesnych skol budou hlavy setnuty a pro vystrahu pred pedagogickymi fakultami vystaveny.
Sedych
Tento stupidní žebříček zcela bezostyšně trestá školy, kde si vyšší úroveň zvolilo více žáků. Ti samozřejmě nedosáhnou takového procenta jako když si vyšší úroveň zvolí jeden, dva, ... naprosto špičkoví žáci a ještě svojí účastí ve vyšší úrovni zhorší průměr školy v základní části (tam jejich kvalitní výkon prostě chybí).
Stupidita na n-tou. A výmluva (v diskusi pod originálním článkem), že si každý může podrobnosti najít, je opravdu trapná, seriozního novináře nehodná. Většina lidí se v tom nevyzná a ani nemá čas souvislosti hledat. Korektní by bylo žádný žebříček podle průměru nezobrazovat. Jen případně s tímto nebo podobným podrobným vysvětlením zveřejnit surová data. Ale ani ta někdy bohužel neodráží realitu. Řada škol si je právě kvůli těmto žebříčkům vylepšuje (bohužel).
Kam až úroveň novinářů může klesnout jsem si opravdu nedokázal nikdy představit. Je to k uzoufání.
Tentokrat za to, Milosi, ti novinarsti hyeni nejspis nemohou.
Sedych
Že CERMAT bude muset vydat veškerá data, co má, a to např. až na úroveň jednotlivé třídy (s výjimkou informací o jednotlivých žácích), to bylo jasné od samého začátku. Stačí si přečíst zákon o svobodném přístupu k informacím. Zelený ho jistě četl a věděl to.
A to samé platí pro testování 5. a 9. tříd a každé další testování, které se dělá za státní peníze.
Proč někomu vadí přístup k informacím ze státního školství? Vždyť stát je jeho garant a odpovídá za výsledky. Bez transparentnosti se nehneme nikdy dál. Jde o to, vědět kde jsou slabá místa a pomoci jim. Na to se teď zvláště těším, jak to stát udělá a jak o tom novináři napíšou, co se na špatných školách děje. Další - jediný přípustný krok - je totiž analýza příčin výsledků. Je tam špatná sešlost žáků? Okamžitě vyvěsit přehled, kolik žáků se SVP nebo ze sociálně znevýhodněného prostředí je ve škole a podílelo se na výsledcích. Ihned tam poslat asistenty, poradce, ptát se ředitele, co by jim pomohlo a poskytnout jim to. Příští rok znovu a ještě jednou. Pak znovu porovnat výsledky, zjistit, zda napumpování financí těm školám pomohlo - či ne. Pokud se školy nezlepší ... navrhnout jiná řešení, až ke krajním. Jedno z nich ale je výměna vedení školy, ne hned její zrušení.
Hle, jakmile pan podnikatel Šteffl zří nazlobené učitele, ihned se staví do jejich čela se slovy - já jsem Vám to přece říkal, a uvidíte, bude hůř, na má slova zase dojde, neboť já tomu nejlíp rozumím.
Pletete se ale, p. Šteffle, v jedné věci. Učitelé nechtějí jen úlevy a krytí průšvihů. Přibývá těch, kteří chtějí fakticky stav vzdělávání změnit. I když vám se to líbit nebude. Proti komu pak půjdete, že?
A to samé platí pro testování 5. a 9. tříd a každé další testování, které se dělá za státní peníze.
To povede jedině k tomu, že školy budou dřít a nacvičovat všemožné testy až k zbláznění. Prioritou se tak nestanou kompetence, ale srovnávací testy.
Ihned tam poslat asistenty, poradce, ptát se ředitele, co by jim pomohlo a poskytnout jim to.
Svatá prostoto...
"Svatá prostoto..."
Na žáky řvát umíte. Ale na vrchnost - to už je horší, co?
Na žáky řvát umíte. Ale na vrchnost - to už je horší, co?
Nikdy jsem na nikoho neřval :-) Kdo řve, ztrácí soudnost. Viz lékařské Děkujeme odejděte, odborářské řvaní na náměstích a podobně.
Plně ale přiznávám, že nejsem natolik inteligentní, abych pochopil, co jste tou větou myslel(a).
Takovy zak se i fackuje lip, nez treba reditel, inspektor, zastupitel nebo ministr.
Ale maximalne tak do dvanacti let veku. To by jich pak clovek mohl taky par chytit zpatky.
Ale fackovat by se meli predevsim pitomci v internetovych diskusich.
Sedych
Možná jenom pro oči nevidím, ale podle toho seznamu to vypadá, že v ČR máme jenom samá gymnázia a odborné školy u nás nejsou...
Takže konec s učením odborných předmětů a začít s trenováním testů.
navrhnout jiná řešení, až ke krajním. Jedno z nich ale je výměna vedení školy,
Myslím, že odpovědnost vedení školy za pedagogické výsledky můžeme požadovat až tehdy, až bude mít ředitel pravomoc špatného učitele propustit. Nyní to prostě nejde... Pokud se špatný učitel nenechá nachytat "na alkohol" či pozdní příchody do hodin, na dozory a podobně, tak může učit sebehůř, ale ředitel nemá šanci ho propustit.
a odborné školy u nás nejsou...
Já tam Odborné školy a učiliště vidím. V nabídce Výběr oboru prostřední sloupec, druhá možnost shora.
Jaké špatné výsledky? Ten žebříček přece nemá objektivní vypovídací hodnotu. Objektivnější by mohl být, pokud by dohlížejícími učiteli a zkoušejícími učiteli nebyli učitelé dané školy. Jinak se školy už loni po zkušenosti z předchozího roku zachovaly mnohdy "racionálně" a udělaly vše pro úspěšnost svých škol. Vědělo se již, že se dělají žebříčky a tak se nedostatky zakamuflovaly jak to jen šlo. Školám jde o existenci a učitelům o chleba - tady jde čest stranou...
Jana
1. března 2013 19:35
Máte naprostou pravdu. Pokud u maturit nebude v každé místnosti sedět "cizí člověk", pak jsou výsledky maturit hrubě zkreslené a nevypovídající naprosto o ničem. Opisovalo se a radilo se na 150%.
Opisovalo se a radilo se na 150%
No, když se budou dělat žebříčky jednoho, tak i druhého. Třeba - kolik žáků se dostalo z které ZŠ na které střední. A hned se podvody při testech projeví, lež má krátké nohy. Ale fakt by to chtělo i tabulky a přehled, kolik má škola žáků a jakého vlohového složení - tedy žáků se SVP apod. Aby to byl objektivní pohled na výsledky. A ať se srovnávají také školy s obtížnými podmínkami mezi sebou, nejen s PORGem.
tohle je fakt hodně ubohý PR. Porg, který skončil hluboko v propadlišti, někde za dvacátým místě, je ve vašem screen shotu jakousi náhodou první...jste trapní.
Třeba - kolik žáků se dostalo z které ZŠ na které střední.
No, na tu střední školu jsou fakticky přijati všichni zájemci. Kdyby je šlo rozčtvrtit, tak by je SŠ vzaly taky .
hodně ubohý PR
Za dvacátým místem, někde poblíž, není zase až tak špatné z několika set. A na screen shotu jsou jakousi náhodou první pouze a jen v rámci svého teritória naší Matičky.
Trošku mne překvapilo, že v základní matematice je až sté a ve vyšší jen devadesáté sedmé. Když už je ředitel sám matematik.
Ty žebříčky jsou tragédie a je chyba, že je aktualne.cz či kdokoliv jiný dělá, protože jsou zcela nesmyslné. Měli zveřejnit jen surová data - ta jsou naopak hodně zajímavá!
Tak třeba ten tolik propíraný PORG. Je o něm známo, že je to všeobecně zaměřená škola, skoro bych řekl, že daleko více na humanitní předměty než na matematiku, rozhodně se přímo na matematiku nespecializuje. Přesto tam vyšší úroveň dělalo a zvládlo 16 maturantů, přičemž celkový počet v ročníku je 24 (je to malá škola). Hned další škola, která je v žebříčku nad PORGem, měla ve vyšší matematice 8 studentů, ale ze 120. Tedy 67 % oproti 7 %.
Znamená to, že je PORG lepší než Gymnázium Strakonice, nebo neznamená? To se podle mě nedá zjistit, protože tam hraje kromě těchto parametrů ještě spousta (velká!) dalších. Kdo chce obhajovat PORG, najde si argumenty pro, kdo se do něj chce navážet, najde si zase jiné.
Žebříčky jsou zkrátka nesmysl.
To já znám jednu školu, kde měli 100% úspěšnost ve vyšší úrovni z angličtiny. Evidentně se tam výuka provádí na excelentní úrovni.
Anebo že by to bylo tím, že tam do třetího ročníku přestoupila holčina, která předtím žila s rodiči dva roky ve Velké Británii a tak si, jako jediná na škole, zvolila vyšší úroveň?
Inu, žebříčky jsou přehledné a snadno pochopitelné...
Měli zveřejnit jen surová data
Nechť je tedy zveřejní ten, kdo je má. A kdo si s nimi chce nějak nakládat, ať si s nimi nakládá, jak uzná za vhodné.
Jsou-li ale data matoucí, nebo dokonce vadná a škodu tropící, nechť se tedy
ne-po-ři-zu-jí.
Kdybych si měl jako žák vybrat školu podle maturitní úspěšnosti žáků v matematice, vyberu si školu, kde je v bufetu menší fronta.
Okomentovat