Pod patnáct procent se pokusí ministerstvo školství v příštích sedmi letech snížit podíl žáků, kterým nejde čeština, matematika a přírodní vědy. Dnes má s těmito předměty potíže každé čtvrté až páté dítě. A čtyřnásobně by se měl zvýšit počet absolventů vysokých škol, kteří vyrazí na stáže do zahraničí.
Z článku Kateřiny Frouzové v iDNES.cz vybíráme:
Už nyní je jisté, že ministerstvo v následujících letech podpoří zlepšení výuky češtiny, matematiky a přírodních věd. Podle ministrova náměstka Jiřího Nantla toho úřad dosáhne, když pomůže učitelům a lépe je připraví.
Významná změna z plánu EU se dotkne patnáctiletých žáků. Česko podle několika prestižních mezinárodních výzkumů už několik let produkuje vysoký podíl slabých žáků. Například dvacet až třicet procent žáků čtvrtých tříd dosahuje v matematice jen nízké úrovně znalostí. A každý pátý patnáctiletý žák má problémy s pochopením čteného textu.
Přečtěte si: Školství čekají změny. Zaměří se na matematiku, přibude stáží v cizině
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Pan profesor Fiala je humanitně vzdělaný intelektuál, politolog.
Budiž mu to omluvou, že nezná poněkud drsnou, ale stoprocentně platící průpovídku: "Bez peněz do hospody nelez".
Snad se najde někdo méně "kultivovaný", kdo mu prozradí, co to znamená ohledně vzdělávání.
Jsem presvedcen, ze pokud do nasi prace iniciativne promitneme zavery sjezdu za svetovy mir a poucime se z vyvoje krizovych let, pak splnime plan sedmiletky nejmene na sto pet procent, napric politickym spektrem padni komu padni.
Plany revansistu zhati nasi zaci boubelati.
Za brigadu pedagogicke prace
Sedych
Změny nepůjde uskutečnit bez peněz. Dnes již nikdo zadarmo nic neudělá. Tvorba ŠVP je toho názornou ukázkou. Kdo z učitelů dostal za tvorbu zaplaceno? Peníze se tak nějak zadrhly ve vyšších patrech a dolů se již nic nedostalo. Pro jakékoliv další reformy to budiž ponaučení. Jen chci upozornit na to, že můj plat učitele již pomalu nestačí na elektriku, plyn, vodu, nájem,..potraviny. Další úspory v rezortu nejsou možné.
Stejně jako ducha školy dělá ředitel, ducha ministerstva školství ministr. Věřím, že existuje upřímná snaha věci ve státním školství zlepšit, že existují chopní lidé, kteří mají přehled o tom, jak se to dělá i jinde (Finsko, Kanada...), navrhnou kvalitní a reálnou dlouhodobou strategii, která se nebude měnit, a pak se můžou za určitou dobu podařit dobré věci. Ale samozřejmě k tomu bude potřeba peněz. Šmilňák
Podpoří výuku! Co to znamená? V posledních letech byla podpora školství vyjádřena akorát snížením příplatků a možností přeřazení do nižšího tarifu. Další podpora z minulého týdne je, že doprovod na různé akce a výlety nebude placen atd.Už se na ty "podpory" těším!
Jiří
Nevím, co si MŠMT představuje pod slovy, že se změní úroveň znalostí češtiny. Budou žáci umět lépe vyjmenovaná slovy, nebo vedlejší věty, budou lépe psát popis, nebo úvahu, budou znát Vančuru, nebo recitovat Máchův Máj? Ten předmět je tak široký, že nejde zaškatulkovat do jedné kolonky. A pokud chtějí na MŠMT něco zlepšovat, musí jasně a jednoznačně říct, co má být na konci. Ne nějakými nic neříkajícími frázemi o kompetencích, ale jásným výčtem požadavků a dovedností. My o školství jen debatujeme (chtělo by se napsat, že žvaníme), ale nikdo nahoře nemá odvahu říct, že musíme nasadit laťku požadavků. A tu držet a nesnižovat. Nemůžeme chtít, aby žáci pracovali méně, ale měli lepší výsledky.
Teoretici vzdělávání a úředníci školští se mylně domnívají, že stačí přijmout správná rozhodnutí, chtělo by se napsat ´politická´. Ale oni kantoři už teď dělají, co se dá, aby se kvalita výuky zlepšila, prosí žáky, domlouvají jim, i sem tam úplatek donesou, dělají možné a nemožné. Prostě dokud se žák nezačne bát - nepřijetí na další školu - nic se nestane. Jen přibude plků na papíře.
dokud se žák nezačne bát
života bez ladu,
v nouzi a hladu,
do té doby se toho
nezmění mnoho.
Okomentovat