Množství kontrastů novodobého a dřívějšího školství. Učitel jako komická, zlá a blbá figurka ve filmech či školáci obklopení elektronikou a nevnímající okolní svět. To zaznělo z úst pětice učitelek na schůzce s vedením Sokolova, které se rozhodlo ocenit své zaměstnance za jejich práci. Ke Dni učitelů kantoři převzali plakety J. A. Komenského.
Z článku Romana Cichockého v Sokolovský.Deník.cz vybíráme:
Po úvodních formalitách se rozproudila debata a učitelky zodpovídaly zvídavé otázky. Hned na tu první, zda jsou žáci stále takzvaně horší materiál, jak se traduje, měly ihned odpověď. „Žáci jsou v dnešní době sice v zajetí moderní techniky, ale v podstatě stále stejní. Kdo je horší, jsou jejich rodiče. I dříve jsem se domluvila spíše se zlobivými dětmi než jejich rodiči," konstatuje jedna z oceněných. Změnit se to dá prý těžko. Základ je v rodině. Mnoho rodičů si prý myslí, že mají doma génia, a pokud tomu tak není, dávají to za vinu kantorům.
Přečtěte si: Ocenění kantoři poukázali na nešvary dnešního školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Velmi poučné čtení v sokolovském deníku. Vlastně všechno paní učitelky velmi dobře vystihly - stačí jen je poslouchat. Žádných kampaní a mluvení do vzdělávání netřeba, stačí se zeptat dobrých kantorů.
Po úvodních formalitách se rozproudila debata a učitelky zodpovídaly zvídavé otázky. Hned na tu první, zda jsou žáci stále takzvaně horší materiál, jak se traduje, měly ihned odpověď. „Žáci jsou v dnešní době sice v zajetí moderní techniky, ale v podstatě stále stejní. Kdo je horší, jsou jejich rodiče.
Jen jestli rozhovor novináři, ti hlídací psi demokracie, zaznamenali správně! Z logiky věci přeci vyplývá, že když jsou dnes rodiče horší než dříve, jsou zákonitě jejich děti v průměru ještě mnohem horší! Tvrzení, že ŠPATNÝ RODIČ může vychovat DOBRÉ DÍTĚ, je naprosto šílené, to lze vykládat tak akorát ptactvu. Neposlušné a líné děti se navíc dobrovolně nenechají vzdělávat a mají v tomto ohledu opravdu, ale opravdu pevnou vůli! No a když k tomu přičteme jejich mnohé mocné spojence …
VM
Já tomu rozumím tak, že na to, jak zaslepení a nerozumní ("jen já mám vždy pravdu") jsou rodiče, tak na tu bídu jsou jejich potomci ještě poměrně slušní. Dají si občas říci - od dobré učitelky. Rodiče už nepřesvědčí ani sám Amos (ti mají ostatně spíše jiné modly).
Jak jen to ta dobra ucitelka obcas dela.
Sedych
Do té doby, než někdo pomazaný jasně řekne kritéria kvality učitele, vycházím z faktu, že dobrého kantora pozná každý dotyčný žák. A na Sokolovsku volili i žáci.
Na co nejaka Rydlova komise.
Dejte sepsat standard kvality prace ucitele dotycnym detem ze Sokolovska.
Sedych
"Dejte sepsat standard kvality"
Jsem pro, pokud tam přidáte ještě děti z Horní Dolní a z Měcholup, aby toho nebylo tak matematicky nevýznamně málo. A víte, že asi vím, co tam bude?
Musí s nim být legrace,
musí být spravedlivej,
musí nás něco naučit.
Děti se s tím nemažou.
Uplne se desim, ze nekoho napadne, aby mel prsa aspon dvojky.
Sedych
Anonymnímu z 2. dubna 2013 21:46
Tak to „asi“ nevíte! Něco takového by snad děti napsaly tak před 20-ti a více lety! Dobří rodiče, dobře vychované děti, dobří učitelé, kteří by s nadšením brali všemi deseti Vaše kriteria již mezitím bohužel téměř vyhynuli.
VM
VM
Asi vás překvapí, že tohle napsalo vloni 110 dětí ze 6. - 9. tř. na venkovské škole, je to většinový výsledek - ale uvedli to ve velké shodě. Po dotazu, kolik takových učitelů dosud zažili, řekli, že tak jednoho - dva.
To tedy máte pravdu. Jsem opravdu překvapen! Mile! Jaké bylo, prosím, zadání pro děti, na co reagovaly? Děkuji předem za odpověď.
VM
VM
Po nástupu na novou školu jsem si chtěla zjistit postoje žáků k předmětu. Dotaz zněl přibližně - co byste se chtěli v předmětu učit a dělat, co se vám v minulých letech ve výuce předmětu líbilo - nelíbilo a proč, co byste změnili a jakým způsobem. A pak otázka - jaký je podle jejich názoru správný/dobrý učitel a kolik takových učitelů poznali.
Díky moc. Já jsem si svoje anonymní šetření dělal celkem pravidelně po několik let. Moc mě zajímá, jak mě vidí studenti, jak chápou moje úsilí. Studenti testování doslova vyžadují. Chtějí slyšet moji interpretaci statistických čísel, chtějí vědět jak je vidím já, jak jsou na tom v porovnání se svými předchůdci, ale také chtějí přijít o dvě hodiny výuky, zcela určitě, někteří. Jedna hodina praskne na obsáhlý test, druhá je po čase na interpretaci statistických výsledků. Diskuze nad interpretací výsledků je pro mne a studenty nesmírně zajímavá. Zpravidla na to „praskne“ ještě další hodina. Jsem ale schopen vyhodnotit třídu jak meziročně tak i v porovnání s odpovídajícími ročníky třeba před deseti lety. S třídou a se mnou to také nepochybně „něco“ udělá. Do očí bije jedno. Někteří studenti ještě pořád vědí, jaká je správná odpověď na otázky typu jaký by měl být vynikající učitel. Úplně jinak však vypadají odpovědi na otázky typu, jakého učitele by chtěli mít ve vyučovacím procesu. Nůžky se rozevírají se čtvercem času. Mocně, bohužel.
VM
Dnešní školství děti nezajímá, učí se same zbytečné a v budoucnu většinou nepotřebné věci. Proto se prospěch dnešních žáků řítí směrem dolů. Škola = ztráta času.
Okomentovat